To bi moglo biti već ove godine. Kasno ljeto možda, budemo li zaista sretni, rekla je o mogućem otkriću prof. Beate Heinemann.

Veliki hadronski sudarač (LHC) u CERN-u u Švicarskoj mogao bi ove godine otkriti novu česticu koja bi mogla biti još značajnija od Higgsova bozona, kazala je jedna američka znanstvenica, a prenosi BBC.

Vezani članci Slika nije dostupna Veći izgledi za preživljavanje: Važno otkriće u liječenju raka koji uglavnom pogađa starije muškarce Slika nije dostupna ZNANSTVENO POSTIGNUĆE Hoće li nova otkrića pomoći u predviđanju potresa?

Akcelerator će biti ponovno pokrenut u ožujku nakon nadogradnje kojom mu je znatno povećana energija.

To bi moglo omogućiti otkriće tzv. supersimetrične čestice, a najvjerojatniji kandidat je gluino.

Otkriće te čestice dalo bi znanstvenicima izravne smjernice za 'tamnu materiju'.

Fascinantni detalji iz biografije nobelovca Petera Higgsa!

'To bi moglo biti već ove godine. Kasno ljeto možda, budemo li zaista sretni', rekla je prof. Beate Heinemann, glasnogovornica eksperimenta Atlas koji se provodi na LHC-u. 'Antimateriju smo otkrili početkom prošlog stoljeća. Možda ćemo sada pronaći supersimetrične čestice.'

Higgs siguran da je u CERN-u pronađen 'njegov' bozon

Supersimetrija je jedna od teorija fizike elementarnih čestica koja predviđa postojanje tih čestica, težih partnera 'stvarnih' čestica. Njihova masa je do tisuću puta veća od njihove odgovarajuće 'stvarne' čestice. Akceleratori čestica dosad nisu imali dovoljno snage da ih stvore, ali bi Veliki hadronski sudarač u CERN-u trebao biti sposoban ostvariti sudare pri otprilike 14 TeV (tera-elektron-volt), što bi trebalo biti dovoljno. Detektori je ne bi vidjeli izravno nego samo njezin raspad.

'To bi potreslo svijet. Za mene, to je uzbudljivije od Higgsa', kazala je. (Hina)