13:28 - Novinari su ministra Marića pitali kada je stigla ponuda da bude ministar je li razgovarao s Ivicom Todorićem. "Naravno da sam razgovarao, tada sam bio zaposlenik Agrokora. Nema pretjerane tajnovitosti. Znate da je tada bio selekcijski proces, razgovori s mandatarom su bili obavljeni, kada je odlučio da budem ministar financija sve je bilo u okviru profesionalnog odnosa", rekao je Marić.
Pročitajte i ovo
slučaj Jadrolinija
Oporba skupila dovoljno popisa za interpelaciju: "Ne može proći niti tjedan da se ne dogodi novi kvar..."
zadovoljni su
Ministri Butković i Marić obišli Pelješki most i najavili otvorenje: "Sve je dobro, sve je po planu"
Rekao je da još nije poslušao sjednicu istražnog povjerenstva za Agrokor na kojoj se spominjalo i njegovo ime. Rekao je da on uvijek radi profesionalno i odgovorno. Tako je, kaže, radio i kao državni tajnik i u Agrokoru i sada kao ministar.
"Moram prvo čuti precizno o kakvom se sastanku radi. Znate da se Ministarstvo financija u monetarna pitanja ne petlja", rekao je Marić.
13:27 - "Mislim da su riječi generala Gotovine (da se moramo okrenuti budućnosti) ispravne i dobro usmjerene. Mislim da smo se svim transakcijama proteklih mjeseci okrenuli budućosti", rekao je Marić.
13:24 - Ministar Marić rekao je da je Svjetska banka naš partner koji sudjeluje u samom projektu od samog početka. "Znate da smo dobili odobrenje za korištenje jamstva Svjetske banke. Svako moje putovanje proteklih tjedana u bilo koje od svjetskih središta jasno su pokazali da bi u ovom trenutku bilo najisplativije ići s čistim izdanjem kakvo smo do sada činili", rekao je Marić. Dodao je da jamstvo nismo sada koristili, ali da smo sa Svjetskom bankom i dalje partneri.
13:19 - Što će biti s ljudima koji odlaze (do kraja 2020. godine tisuću ljudi)? "Dogovorom uprave i socijalnih partnera, znači sindikata, ove godine dobrovoljno odlazi 200 i nešto ljudi. Ne treba to gledati kao pojavu masovnog optuštanja ljudi. Ima tu i prirodnog odljeva, ima zaista ljudi koji žele otići, prvo smo dali prednost takvim dogovorima koji su već ove godine postignuti. Nije tu ništa što zabrinjavajuće, neće izazvati socijalne nemire", rekao je Butković.
Anđelko Kasunić, predsjednik sindikalne podružnice HAC ONC Nezavisnog cestarskog sindikata, rekao nam je pak da je nemoguće otpustiti iz HAC-a 1000 ljudi do kraja 2020. godine, kako je najavio ministar Oleg Butković.
Također, dok ministar Butković govori o odlasku tisuću ljudi, premijer Plenković danas je poručio kako im je cilj do kraja mandata ove vlade je podići stopu zaposlenosti na 68 posto.
Koje modele naplate razmatraju? "Budućnost je sigurno beskontaktni sustav naplate. Studija bi trebala dati odgovore koji je najbolji model. Pričekajmo da studija kaže svoje pa ćemo po preporuci konzultanata sustav primijeniti", kaže Butković.
Što konkretno znači smanjene troškova održavanja? "Što se tiče sigurnosnog dijela građani ne trebaju biti zabrinuti. Oko postupaka javne nabave i stvari koje se događaju u sustavu ima puno prostora za dodatne uštede. Ali nikakvo smanjivanje razine sigurnosti nećemo dovoditi u pitanje", rekao je Butković.
13:16 - "Vlada je donijela pismo sektorske politike i sve mjere bi trebale biti završene do 2020. odnosno 2021. godine. Oko 1000 ljudi bi trebalo otići do kraja 2020. godine. Tu je riječ i o novom sustavu naplate. Nastavljamo i sa smanjivanjem troškova održavanje. Važan segment je i planiranje budućih investicija u cestarskom sektoru. Orijentiramo se prema EU fondova", rekao je Oleg Butković. Rekao je da u ovom trenutku nema sumiran iznos koliko se uštedjelo.
13:14 - "Sastavni dio cjelokupne reforme je financijsko restruktiriranje. O njemu se nešto do sada govorilo. U ovom financijskom dijelu govorimo o 5,1 milijardu eura ukupnog duga.
Moram reći, mislim da smo jako dobro pripremili cijeli postupak. RH je jučer izdala obvezice u iznosu 1,275 milijardi eura s dospijećem 2030. godine i to je najdulja ročnost otkada izdajemo na međunarodnim tržištima.
Izuzetno važno za spomenuti je da je ova transkacija iz perspektive javnog duga neutralna. Kompletni iznos obveznica će se iskoristiti za otplate postojećih kredita te onog dijela koji je sam po sebi u dospijeću.
Ovom obveznicom isplaćujemo jedan dio duga.
Sjećate se pred početak ove godine uz sam proračun za 2017. bilo je jako puno pitanja o tome kakva su naša predviđanja iz perspektive ukupnih dopsijeća. Govorili smo o iznosima preko 35 milijardi kuna. Dva domaća izdanja obveznica, jedno međunarodno, drugo međuanrodno... samo kada uzmemo jednu međunaordnu, dvije domaće i zadnje izdanje RH je ove godine u razlici na kamatama ostvarila uštede od preko 600 milijuna kuna", rekao je Zdravko Marić.
13:06 - "U ovoj 2017. godini smo donijeli čitav niz mjera, od spajanja tvrtki do povećanja sezonskog cestaine. Činjenica je da do kraja godine 200 ljudi odlazi iz sustava, i da se već u ovoj godini smanjuju troškovi održavanja. Moram zahvaliti svima koji su radili na projektu koji smo radili u suradnji sa Svjetskom bankom i Ministarstvo. Odustali smo od monetizacije, odredili smo se za financijsko restrukturiranje. Smatramo da je to održaviv projket i da su autoceste naš velik potencijal", rekao je Oleg Butković.
"U narednom razdoblju nastaljamo s reformama unutar cestarskog sustava. Nastavljamo sa smanjivanjem troškova održavanja. Pred ugovaranjem smo studije budućeg sustava naplate cestarine. Krajem 2018. znat ćemo koji sustav naplate primijeniti na našim autocestama", rekao je.
Ministar financija Zdravko Marić i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u petak u 13:00 sati održat će u Banskim dvorima konferenciju za medije o refinanciranju duga u cestarskom sektoru, najavljeno je iz Vlade.
Republika Hrvatska izdala je u četvrtak 1,275 milijardi eura vrijedne obveznice, dospijeća 2030. godine, uz prinos od 2,953 posto i kupon od 2,75 posto, što je najpovoljnije do sada, objavilo je Ministarstvo financija, koje je najavilo da će se ta sredstva koristiti za otplatu i refinanciranje dugova cestarskog sektora. (Hina)