U protekle gotovo tri godine broj osobnih isprava kojima je istekao rok važenja, ali se i dalje smatraju važećima, prema najnovijim podacima MUP-a iznosi:
- 221.387 osobnih iskaznica
- 411.905 putovnica
- 78.524 vozačke dozvole
Iako odluka o proglašenju epidemije nije donesena, može se očekivati da će u dogledno vrijeme biti s obzirom na to da se na razini Svjetske zdravstvene organizacije o tome vode razgovori. Stoga Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP) sugerira građanima da već sada zamijene istekle osobne dokumente, odnosno podnesu zahtjev za izradu novih.
Nakon proglašenja epidemije bolesti COVID-19 u Hrvatskoj 11. ožujka 2020. a s ciljem smanjenja fizičkih kontakata te zaštite građana i službenika koji provode upravne postupke u policijskim upravama i postajama, Sabor je 7. travnja iste godine po hitnom postupku donio dopune nekoliko zakona kako građani za vrijeme trajanja pandemije ne bi morali podnositi zahtjev za izdavanje novih osobnih iskaznica, putovnica, vozačkih dozvola i oružnih listova.
Zakonskim izmjenama sve te isprave čiji je rok važenja isticao za vrijeme trajanja epidemije i dalje su se smatrale valjanima u pravnom prometu unutar RH, odnosno važenje im je produženo na najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije.
Drugim riječima, kad u Republici Hrvatskoj bude proglašen prestanak epidemije, građani će svoje istekle isprave morati zamijeniti novima u roku od 30 dana, odnosno u tom roku će morati podnijeti zahtjev za izdavanje novih isprava, upozorili su iz MUP-a uz savjet građanima da već sada, ako su u mogućnosti, svoje istekle isprave zamijene novima kako bi izbjegli gužve.
Znate li za eRedomat?
Za podnošenje zahtjeva za zamjene isteklih osobnih iskaznica moguće je koristiti dostupnu uslugu rezerviranja reda čekanja putem mobilne aplikacije eRedomat, odnosno rezervacija termina za pojedine poslovne procese.
Putem mobilne aplikacije moguće je rezervirati termine za podnošenje zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole, za preuzimanje izrađenih osobnih iskaznica, putovnica i vozačkih dozvola te reguliranje prebivališta.
MUP također skreće pažnju kako se samo zahtjeve za izdavanje osobne iskaznice eOI mora podnositi u nadležnoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja ima upravne poslove, mjesno nadležnoj prema prebivalištu dok je druge usluge MUP-a moguće koristiti i preko sustava e-Usluge MUP-a RH i putem sustava e-Građani.
Također napominju i da osoba koja uz prijavljeno prebivalište na području RH ima i prijavljeno boravište, zahtjev za izdavanje osobne iskaznice može podnijeti u policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja obavlja i upravne poslove, mjesno nadležnoj prema mjestu svojeg boravišta.
Osoba koja nema prijavljeno prebivalište u RH (a kao hrvatski državljanin ishodovala je osobnu iskaznicu s prebivalištem izvan RH) zahtjev za izdavanje osobne iskaznice podnosi u bilo kojoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji u RH koja obavlja i upravne poslove.
Pročitajte i ovo
Sve na jednom mjestu
Trebate izraditi novu osobnu iskaznicu, putovnicu ili vozačku? Donosimo što vam je sve potrebno i možete li to učiniti iz udobnosti vlastitog doma
Pročitajte i ovo
BOŽINOVIĆ POPUSTIO
Liječnici ipak neće morati glumiti policajce: Pacijentima neće oduzimati vozačke dozvole
MUP-ovi savjeti građanima
Iz MUP-a još jednom skreću pažnju na ekonomičnost koju omogućava aktivacija elektroničke osobne iskaznice eOI, a nakon čega je moguće podnijeti zahtjev za izdavanje putovnice i vozačke dozvole elektroničkim putem, dakle bez dolaska u policijske postaje ili uprave. Aktivacijom elektroničke osobne iskaznice mogu se koristiti i ostale elektroničke usluge dostupne u sustavu eGrađani.
Nakon preuzimanja novih osobnih iskaznica građani mogu u prostorima policijskih postaja i uprava koristiti pomoć stručnih osoba za aktivaciju elektroničkih osobnih iskaznica na posebnim konzolama koje su postavljene u većem broju policijskih uprava.