To je svakako pokazatelj da se od kompanija očekuje da na razne načine komuniciraju sa svojom okolinom. Većina potrošača, točnije 78 posto, smatra da bi im kompanije trebale pomoći u svakodnevnom životu. Pokazalo se i da 75 posto smatra da bi ih brendovi trebali informirati o svojim potezima, a u velikoj mjeri (74 posto) složili su se i u tome da kompanije ne bi smjele iskorištavati nastalu situaciju u svoju korist.
41 posto smatra da bi brendovi trebali izbjeći humorističan ton
Istraživanje je pokazalo da potrošači od brendova očekuju zauzimanje ohrabrujućeg tona, ponude pozitivnu perspektivu i komuniciraju svoje vrijednosti. Oko 50 posto ispitanih misli da bi brendovi trebali komunicirati onako kako to inače čine, dok ostali misle da bi trebali komunicirati bezbrižnim i laganim tonom. U svakom slučaju, 41 posto potrošača smatra da bi brendovi trebali izbjeći humorističan ton.
Ikea i Nike kao dobri primjeri
Pokazalo se da ljudi odlično percipiraju brendove koji podržavaju vladine mjere i upute zdravstvenih organizacija, a istovremeno ostaju vjerni sebi. Kao dobar primjer ističe se Ikea sa svojom komunikacijom fokusiranom na važnost doma, koji je trenutačno, kako ističu, najbolje i najsigurnije mjesto. Dobar primjer prema istraživanju je i Nike, koji poziva da igramo za cijeli svijet ostajući doma.
Treba razmišljati dugoročno
Mnogi komunikacijski stručnjaci slažu se s time da brend postaje ranjiv kad kompanija zaustavi oglašavanje, posebno ako se za tom taktikom ide na duži vremenski period. Direktorica i vlasnica agencije Alert, Lana Bedeković Rosandić, smatra kako je izgledno da će ova situacija potrajati te vjeruje da će se većina kompanija ubrzo odlučiti za prilagođavanje poruke jer je to, po njoj, jedino logično rješenje. ''Treba razmišljati dugoročno'', poručuje.
''Sva iskustva pokazuju da kompanije koje su nastavile kvalitetno komunicirati i prilagođavati se krizi prve bilježe oporavak i prosperiraju nakon okončanja krize'', rekao nam je Krešimir Dominić, account direktor iz Komunikacijskog laboratorija. Oni svoje klijente svakodnevno savjetuju i prilagođavaju komunikaciju iz dana u dan.
Da je kriza prilika smatra i kreativni direktor nagrađivane reklamne agencije Davor Bruketa, koji ističe da ''u ovakvim situacijama imaš priliku napraviti nešto zbog čega ćeš ljudima postati važan''.
Kako osigurati stabilnost poslovanja tijekom i nakon krize, čitajte svakodnevno u našem specijalu. OstaniPovezan, OstaniNova.