U Dubrovniku se održava New Europe Market konferencija koja okuplja brojne profesionalce iz svjetske TV i medijske industrije i na kojoj se kroz brojne panele i prezentacije raspravlja o najvažnijim temama vezanim uz televiziju i medije. Konferenciju je otvorio Christoph Mainusch, generalni kodirektor Central European Media Enterprisesa i izvršni i generalni direktor Nova Groupe koji je govorio o jednoj od gorućih tema cijele industrije – budućnosti televizije u digitalnom okruženju. U svom je izlaganju gospodin Mainusch rekao kako su tijekom posljednjeg desetljeća mnogi predviđali pad i smanjenje važnosti tradicionalne televizije te kako će u novom, digitalnom svijetu tradicionalna TV izgubiti svoju dominantnu.
Tradicionalna televizija jača nego ikad prije
Pročitajte i ovo
Imaš problem - zovi Provjereno
Najnagrađivanija redakcija se vraća na male ekrane, urednik otkrio: "Bili smo u zatvoru!"
VRAĆANJE RELEVANTNOSTI
HRT je najavljivao novi model pretplate: Poznato je koliko će iznositi pristojba
Danas je više no jasno da ne samo da ne možemo govoriti o njenom padu, već je tradicionalna televizija danas jača nego ikada prije, a digitalizacija je samo unaprijedila njen razvoj, naglasio je gospodin Mainusch.
Tako je u posljednjih deset godina prosječna gledanost TV-a porasla za više od 13 posto na tržištima CME-a, uvelike je povećan broj dostupnih TV kanala (u nekim se zemljama skoro pa udvostručio), sve je veća penetracija Pay TV usluga, a količina dostupnih TV usluga i kanala nikada nije bila veća nego danas.
Povećan udio TV i online oglašavanja, smanjeni budžeti za tiskane medije
Kao jedan od najvažnijih indikatora Christoph Mainusch naglasio je važnost televizije u oglašivačkoj industriji te je udio TV oglašavanja u odnosu na ukupne budžete oglašavanja na tržištima CME-a porastao s 48 posto 2005. na 54 posto u 2015. U isto vrijeme povećan je udio online oglašavanja, dok su uvelike smanjeni budžeti za oglašavanje u tiskanim medijima tako da je u 2015. zajednički udio TV i online oglašavanja iznosio čak 71 posto od ukupnog budžeta za oglašavanje.
Zašto konstantno raste TV industrija?
Kao razloge konstantnog rasta TV industrije, čak i u ovo vrijeme sve veće popularnosti online medija, gospodin Mainusch naglasio je rezultate istraživanja koja su pokazala kako televizija stvara dublju povezanost, utječe na emocije i privlači veću pažnju korisnika, odnosno gledatelja u odnosu na druge medije – što se naročito cijeni u oglašivačkoj industriji.
Naravno, brze promjene na ovom tržištu donose i određene izazove poput sve jače konkurencije, sve veće količine sadržaja i novih platformi, no u isto vrijeme kompanijama se otvaraju i brojne nove mogućnosti. Kako bi TV kompanije zadržale trenutnu poziciju i nastavile s daljnjim rastom, potrebno je iskoristiti te mogućnosti, a prije svega to se odnosi na dostupnost sadržaja na svim platformama jer, napominje Christoph Mainusch, 'ako mi nećemo ponuditi ove servise, korisnici će se okrenuti nekome drugome'.
Također, kao iznimno bitne čimbenike koji utječu na važnosti tradicionalne televizije izdvojio je i snagu branda, zatim premium sadržaj u koji je potrebno uložiti najbolje ideje i najbolje talente, kvalitetan lokalni i informativni program i kvalitetne novinare. Govoreći o utjecaju Netflixa na TV industriju, Christoph Mainusch posebno je naglasio veliku razliku između utjecaja ovog video servisa u SAD-u i na našim tržištima – naime, većina lokalnog sadržaja Netflixa namijenjena je samo tržištu SAD-a, dok na našim tržištima linearna TV, ali i usluge videa na zahtjev poput OYO-a korisnicima omogućuju pristup lokalnom sadržaju. Također, pored lokalnog sadržaja, VOD servisi tradicionalnoj televiziji ne mogu konkurirati kada je u pitanju informativni program (koji uvijek mora biti aktualan), sportski prijenosi uživo i reality emisije poput Masterchefa. Zbog svega navedenog jasno je zašto danas ljudi čak 90 posto video sadržaja i dalje gledaju na tradicionalnim televizijama pred kojima je, na krilima daljnjeg digitalnog razvoja i dostupnosti sadržaja na svim platformama, blistava budućnost.