Jedna radna smjena

Planet koji slavi gotovo tri Nove godine u zemaljska 24 sata!

Dok se ustanete, odete na posao i vratite kući prođe jedna godina. Dok prospavate noć prođe još jedna. Tako godine barem teku na malenoj 'vatrenoj kugli' od planeta u orbiti oko zvijezde Kepler 78.

Astronomi s MIT-ja su otkrili egzoplanet veličine Zemlje na 700 svjetlosnih godina udaljenosti od nas, koji svakih 8,5 sati obiđe svoju zvijezdu za punu revoluciju.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna U zviježđu Labud Kepler pronašao signal prvog egzomjeseca izvan našeg Sunčevog sustava? Slika nije dostupna Svemir je divan Sedam veličanstvenih: 10 razloga zbog kojih je otkriće sustava Trappist-1 škrinja s blagom

>> FOTO OVO su uočili astronomi u Svemiru!

Naime, planet je toliko blizu matičnoj zvijezdi, da je radijus njegove orbite svega triput veći od radijusa same zvijezde. Znanstvenici procjenjuju kako je temperatura na njegovoj površini 2.727 stupnjeva Celzija. Dakle, površina je masa užarene lave.

Ono što je posebno u otkriću tog egzoplaneta, nazvanog Kepler 78b, jest da su znanstvenici uspjeli zabilježiti svijetlost kojom odsijava taj planet. To je prvi put da su znanstvenici uspjeli uočiti odsjaj tako malenog egzoplaneta, a analizom tog odsjaja znanstvenici se nadaju kako bi mogli doći do informacija o sastavu površine tog egzoplaneta, prenosi sciencedaily.com.

Isto tako, obzirom da se Kepler 78b nalazi toliko blizu matične zvijezde, znanstvenici će pokušati njegov gravitacijski utjecaj na tu zvijezdu. Pomoću te informacije, znanstvenici bi mogli izračunati i masu tog egzoplaneta, što bi bio prvi takav slučaj s bilo kojim planetom izvan sunčevog sustava.

Ipak Kepler 78b nema najbržu godinu, već taj rekord pripada egzoplanetu KOI 1843.03, kojem revolucija oko zvijezde traje svega četiri sata i 15 minuta.