Objavljeni detalji

Najavljeno revolucionarno cjepivo, moglo bi spasiti milijune oboljelih od najtežih bolesti: "Bit će vrlo učinkovito..."

Ilustracija
Ilustracija Foto: Getty Images
Farmaceutske kompanije tvrde da bi revolucionarno cjepivo protiv raznih bolesti, među kojima i raka, moglo spasiti milijune života. Očekuju da će biti spremno do kraja ovog desetljeća.

Milijuni života mogli bi se spasiti revolucionarnim novim cjepivima za niz bolesti uključujući rak. Jedna od vodećih farmaceutskih kompanija je objavila kako je uvjerena da će lijekovi za rak, kardiovaskularne i autoimune bolesti i druga stanja biti spremni do 2030.

Dr. Paul Burton, glavni medicinski direktor farmaceutske tvrtke Moderna, rekao je kako vjeruje da će tvrtka moći ponuditi takve tretmane za svaku vrstu bolesti za samo pet godina. "Imat ćemo to cjepivo i bit će vrlo učinkovito i spasit će stotine tisuća, ako ne i milijune života. Mislim da ćemo moći ponuditi personalizirana cjepiva protiv raka protiv više različitih vrsta tumora ljudima diljem svijeta", rekao je Burton za Guardian.

Molekula mRNA daje upute stanicama da stvaraju proteine. Ubrizgavanjem sintetičkog oblika, stanice mogu ispumpati proteine ​​za koje želimo da naš imunološki sustav udari. Cjepivo protiv raka temeljeno na mRNA upozorilo bi imunološki sustav na rak koji već raste u tijelu pacijenta, tako da ga može napasti i uništiti, bez uništavanja zdravih stanica.

Pročitajte i ovo Ilustracija Najbolje vrijeme Rekordan broj cijepljenih protiv pneumokoka koji, uzrokuje tešku upalu pluća

To uključuje identificiranje fragmenata proteina na površini stanica raka koji nisu prisutni na zdravim stanicama i koji će najvjerojatnije pokrenuti imunološki odgovor, a zatim stvaranje dijelova mRNA koji će tijelu dati upute kako ih proizvesti.

Prvo, liječnici uzimaju biopsiju pacijentovog tumora i šalju je u laboratorij, gdje se njegov genetski materijal sekvencira kako bi se identificirale mutacije koje nisu prisutne u zdravim stanicama. Algoritam strojnog učenja zatim identificira koje su od ovih mutacija odgovorne za poticanje rasta raka. S vremenom također uči koji će dijelovi abnormalnih proteina koje kodiraju ove mutacije najvjerojatnije pokrenuti imunološki odgovor. Zatim se proizvode mRNA za antigene koji najviše obećavaju i pakiraju u personalizirano cjepivo.

Pročitajte i ovo Ursula von der Leyen Pod povećalom Pučka pravobraniteljica: ''Tajnovitost potiče sumnje. Moramo čuti o čemu su pričali von der Leyen i šef Pfizera''

U siječnju je Moderna objavila rezultate kasne faze ispitivanja svog eksperimentalnog mRNA cjepiva za respiratorni sincicijski virus sugerirajući da je 83,7 posto učinkovito u sprječavanju najmanje dva simptoma, kao što su kašalj i groznica, kod odraslih u dobi od 60 godina i starijih. Na temelju ovih podataka, američka Uprava za hranu i lijekove dodijelila je cjepivu oznaku revolucionarne terapije, što znači da će njegova regulatorna revizija biti ubrzana. U veljači je FDA dodijelila istu oznaku Moderninom personaliziranom cjepivu protiv raka, na temelju nedavnih rezultata kod pacijenata s melanomom raka kože.