Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Biljana Borzan, hrvatska zastupnica u Odboru za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta, reagirala je na optužbe protiv njemačkih proizvođača automobila da su udruženi u kartel godinama ignorirali zakone EU o tržišnom natjecanju te poslovali na štetu svojih kupaca.


Europska komisija je sredinom ove godine pokrenula istragu protiv njemačkih proizvođača automobila Daimler (u čijem je sustavu Mercedes) Audi, Porsche, Volkswagen i BMW da posluju na nezakonit način, tj. u kartelu. Jutros su ušli u središnjicu BMW-a u potrazi za dokazima, a pretpostavlja se da su od ranih devedesetih dogovarali performanse automobila suprotno zakonima EU.

Vezani članci Ilustracija (Foto: Thinkstock) Europska komisija šokirana pokusima u kojima su ljudi udisali ispušne plinove Slika nije dostupna TOP 5 Automobili kojima ni raketa ne može ništa!

Dakle, ono što su kupci mislili da plaćaju za kvalitetu njemačkog auta, zapravo je bila dogovorena cijena, piše u priopćenju Biljane Borzan. 

Sastajali su se nekoliko puta godišnje i dogovarali različite odrednice svojih vozila kako se ne bi morali međusobno natjecati inovacijom, cijenom i kvalitetom. Prema podacima koji su objavljeni, navodi se optužbe da su dogovarali veličine spremnika za pročišćavanje ispušnih plinova, maksimalnu brzinu do koje može voziti auto spuštenog krova i slično.

"Samo Mercedes, Audi i BMW drže 80 posto tržišta luksuznih vozila. Ukoliko se optužbe pokažu istinitima, biti će jako puno oštećenih potrošača, među ostalim i u Hrvatskoj. Zato sam s Europskim krovnim udruženjem za zaštitu potrošača (BEUC) poslala pismo Europskoj komisiji da se osigura pravo kolektivne odštete. Naime, kada je došlo do skandala s Volkswagenom, Amerikancima je isplaćena odšteta od pet do 10 tisuća dolara te im je popravljen ili zamijenjen automobil, a europski potrošači još čekaju“, kaže Borzan.