Europska komisija je sredinom ove godine pokrenula istragu protiv njemačkih proizvođača automobila Daimler (u čijem je sustavu Mercedes) Audi, Porsche, Volkswagen i BMW da posluju na nezakonit način, tj. u kartelu. Jutros su ušli u središnjicu BMW-a u potrazi za dokazima, a pretpostavlja se da su od ranih devedesetih dogovarali performanse automobila suprotno zakonima EU.
Pročitajte i ovo
Kontra desnici
Scholz poručio dijelu Sirijaca u Njemačkoj da su i dalje dobrodošli
Bunker u tunelima
FOTO Javnost je zgrožena planom: Ovdje će se sakriti bogataši ako dođe do nuklearne katastrofe ili rata
Dakle, ono što su kupci mislili da plaćaju za kvalitetu njemačkog auta, zapravo je bila dogovorena cijena, piše u priopćenju Biljane Borzan.
Sastajali su se nekoliko puta godišnje i dogovarali različite odrednice svojih vozila kako se ne bi morali međusobno natjecati inovacijom, cijenom i kvalitetom. Prema podacima koji su objavljeni, navodi se optužbe da su dogovarali veličine spremnika za pročišćavanje ispušnih plinova, maksimalnu brzinu do koje može voziti auto spuštenog krova i slično.
"Samo Mercedes, Audi i BMW drže 80 posto tržišta luksuznih vozila. Ukoliko se optužbe pokažu istinitima, biti će jako puno oštećenih potrošača, među ostalim i u Hrvatskoj. Zato sam s Europskim krovnim udruženjem za zaštitu potrošača (BEUC) poslala pismo Europskoj komisiji da se osigura pravo kolektivne odštete. Naime, kada je došlo do skandala s Volkswagenom, Amerikancima je isplaćena odšteta od pet do 10 tisuća dolara te im je popravljen ili zamijenjen automobil, a europski potrošači još čekaju“, kaže Borzan.