Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Sumnja u sigurnost

VIDEO: Sve nesreće nagibnih vlakova

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Nagibni vlakovi došli su Hrvatsku 2004. godine. Nikada nisu testirani, a i na samom početku na hrvatskim prugama s nagibnim je vlakovima bilo nekoliko udesa.

Bio je to strašan lom! Strojovođa Neven Komar, 2006. godine, vožnju prema Splitu nije preživio. Nagibni vlak na nezaštićenom pružnom prijelazu, sudario se s kamionom punim gipsanih ploča. Dijelovi vlaka bili su neprepoznatljivi, a teretnjak smrskan. Stradali 47-godišnjak iz Unešića, samo dvije godine ranije, po istom voznom redu, dovezao je u grad pod Marijanom prvi nagibni vlak. Dok se u Splitu slavilo, dvjestotinjak kilometara dalje, nedaleko od Ogulina, odvijala se prava drama. Pijani mladići sabotirali su vožnju postavivši na prugu nekoliko šina. Srećom, čim je ugledao prepreku, pribrani strojovođa uspio je zakočiti. Pravim je čudom fatalno prevrtanje izbjegnuto krajem 2008. Vlak su zaustavile stijene. 'Sreća u nesreći, da je vlak izletio s jednom osovinom, da su izletjele obje, šteta bi bila veća', rekao je Jure Jergović, kolodvora Ličko Lešće Perušić. Odron kamenja na tračnicama prizor je koji će 25 putnika dugo pamtiti. Umjesto vlakom, na jug su stigli autobusima. Bile su to najveće, ne i jedine željezničke katastrofe. Bilo je i bliskih susreta s ovcama, kravama.

Pročitajte i ovo 750.000 prometnih prekršaja prošle godine Pokrovitelj Osiguraj.me 750.000 prometnih prekršaja prošle godine: Znate li kolike su kazne za najčešće? Požar vlaka uzrok nepoznat VIDEO Drama na tračnicama: Zapalio se vlak u vožnji, opasnost prijetila i stambenim zgradama

>> Šest poginulih, 55 ozlijeđenih pri izlijetanju nagibnog vlaka, nedostaje krvi

>> VIDEO: Nakon nesreće na vlak naletjela lokomotiva

Stručnjaci sumnjaju u sigurnost

Dio stručnjaka u sigurnost nagibnih vlakova na hrvatskim prugama otpočetka je sumnjao. Od kanadskog Bombardiera, svjetski poznatog proizvođača Hrvatska ih je kupila osam. Bio je to milijunski posao, no ti vlakovi na hrvatskim prugama nikad nisu testirani. Prvi put provezli su se starom ličkom dionicom. Iako je alarmantnih upozorenja bilo, iz HŽ-a su stizali smirujući tonovi - sigurnost nije upitna. Isto danas kažu i u sindikatu. 'Ti vlakovi su servisirani uredno, još su pod garancijom, za njih odgovara proizvođač, a činjenica je da su željeznice samo naručitelj kod naših popravljača vlakova i vagona', rekao je Nenad Mrgan iz Sindikata željezničara Hrvatske. Da su imali problema, ne samo na hrvatskim, već i europskim tračnicama, proizvođač nikad nije priznao, a prigodne vožnje Uprave HŽ-a i njihovih gostiju prije pet godina, zasigurno nije ono što bi građanima jamčilo sigurnost.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene