Reporterka Dnevnika Nove TV Anja Perković provjerila je kako bi obnova željeznica trebala utjecati na kvalitetu putovanja vlakom.
Putovanje od Glavnog kolodvora u Zagrebu za Dugo Selo trajalo je 30-ak minuta, a cijena karte za jedan smjer iznosila je 1,81 euro.
Što se tiče brzine vožnje, neki vlakovi na hrvatskim željeznicama mogu postići i 160 km/h, no da bi se kretali i približno tom brzinom, potrebne su ipak bolje pruge.
Darka Barišića, člana Uprave HŽ Infrastrukture, upitala je na kojim se sve poveznicama velikih gradova radi i koji su prioriteti HŽ-a.
"Prioriteti su nam uvijek RH jedan i RH dva koridor, odnosno od luke Rijeke do mađarske granice te od granice Republike Slovenije do granice s Republikom Srbijom.
Što se tiče kredita koji smo potpisali, cijela nam je mreža prioritet. Mreža je u stanju u kakvom jest zbog višegodišnjeg neulaganja, a plan je ulagati u cjelokupnu željezničku mrežu u Republici Hrvatskoj, tj. i na prugama koje nisu povoljne za financiranje iz EU fondova", objasnio je Barišić.
Pročitajte i ovo
Stvara se i mnogo smeća
Kaos na cesti - Kilometarske kolone i višesatno čekanje izluđuju vozače i mještane: "Što Vlada čeka s obilaznicom?"
Podijelio je i da je u sljedećih četiri do pet godina plan obnoviti oko 500 kilometara lokalnih i regionalnih pruga. Prokomentirao je i trenutačnu duljinu putovanja vlakom po Hrvatskoj te rekao da to ovisi o svakoj pojedinoj dionici.
"Kada završi izgradnja dionice pruge na međunarodnim prugama, brzina se podiže na 160 km/h, a na lokalnim ili regionalnim na 100 ili 120 km/h.
Pročitajte i ovo
vrlo loša kvaliteta
Loš zrak i neugodan miris diljem Hrvatske: "Baš se pitam zašto ovih dana kad nije toliko hladno", "Bojim se za djecu, unuke..."
Plan je da trajanje vožnje do Splita za četiri do pet godina traje pet i pol sati", rekao je.
Na pitanje o tome postoji li vremenski okvir za završetak svih planiranih radova na željeznici, rekao je da je investicijski ciklus u željeznicu već dugo najavljivan.
Pročitajte i ovo
naplatne kućice odlaze u prošlost
Koliko će koštati cestarina i kako će se naplaćivati novim sustavom? "Bit će cijela kombinacija modernih tehnologija"
"Trenutačno smo u desetljeću koje je pripremljeno za željeznicu, radimo na 27 projekata iz EU fondova, koji su vrijedni otprilike 6 milijardi eura.
Krenuli smo s lokalnim i regionalnim prugama i njihovom obnovom te obnovom kolodvora. Iz ovog kredita planirana je obnova 30-ak kolodvora u Hrvatskoj.
Želimo željeznicu učiniti bržom i sigurnijom, na opće zadovoljstvo svih", zaključio je.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.