Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Ovo su prioriteti...

Član uprave HŽ-a otkrio detalje: Što će sve obuhvatiti obnova željeznica teška 6 milijardi eura

Aktualno Galerija Anja Perković i Darko Barišić - 4 Anja Perković i Darko Barišić - 4 Foto: DNEVNIK.hr Anja Perković i Darko Barišić - 3 Anja Perković i Darko Barišić - 3 Foto: DNEVNIK.hr Anja Perković i Darko Barišić - 2 Anja Perković i Darko Barišić - 2 Foto: DNEVNIK.hr +0 Anja Perković i Darko Barišić - 1 Galerija 1/4 >>
Hrvatske željeznice potpisale su ugovor kojim počinje obnova željezničke mreže, a što će ona sve obuhvatiti, istražila je Anja Perković.

Reporterka Dnevnika Nove TV Anja Perković provjerila je kako bi obnova željeznica trebala utjecati na kvalitetu putovanja vlakom.

Putovanje od Glavnog kolodvora u Zagrebu za Dugo Selo trajalo je 30-ak minuta, a cijena karte za jedan smjer iznosila je 1,81 euro.

Što se tiče brzine vožnje, neki vlakovi na hrvatskim željeznicama mogu postići i 160 km/h, no da bi se kretali i približno tom brzinom, potrebne su ipak bolje pruge.

Darka Barišića, člana Uprave HŽ Infrastrukture, upitala je na kojim se sve poveznicama velikih gradova radi i koji su prioriteti HŽ-a.

"Prioriteti su nam uvijek RH jedan i RH dva koridor, odnosno od luke Rijeke do mađarske granice te od granice Republike Slovenije do granice s Republikom Srbijom.

Što se tiče kredita koji smo potpisali, cijela nam je mreža prioritet. Mreža je u stanju u kakvom jest zbog višegodišnjeg neulaganja, a plan je ulagati u cjelokupnu željezničku mrežu u Republici Hrvatskoj, tj. i na prugama koje nisu povoljne za financiranje iz EU fondova", objasnio je Barišić.

Pročitajte i ovo Kolona - 3 Stvara se i mnogo smeća Kaos na cesti - Kilometarske kolone i višesatno čekanje izluđuju vozače i mještane: "Što Vlada čeka s obilaznicom?"

Podijelio je i da je u sljedećih četiri do pet godina plan obnoviti oko 500 kilometara lokalnih i regionalnih pruga. Prokomentirao je i trenutačnu duljinu putovanja vlakom po Hrvatskoj te rekao da to ovisi o svakoj pojedinoj dionici.

"Kada završi izgradnja dionice pruge na međunarodnim prugama, brzina se podiže na 160 km/h, a na lokalnim ili regionalnim na 100 ili 120 km/h. 

Pročitajte i ovo Loša kvaliteta zraka - 5 vrlo loša kvaliteta Loš zrak i neugodan miris diljem Hrvatske: "Baš se pitam zašto ovih dana kad nije toliko hladno", "Bojim se za djecu, unuke..."

Plan je da trajanje vožnje do Splita za četiri do pet godina traje pet i pol sati", rekao je.

Na pitanje o tome postoji li vremenski okvir za završetak svih planiranih radova na željeznici, rekao je da je investicijski ciklus u željeznicu već dugo najavljivan.

Pročitajte i ovo Domagoj Mikić i Marko Ševrović - 2 naplatne kućice odlaze u prošlost Koliko će koštati cestarina i kako će se naplaćivati novim sustavom? "Bit će cijela kombinacija modernih tehnologija"

"Trenutačno smo u desetljeću koje je pripremljeno za željeznicu, radimo na 27 projekata iz EU fondova, koji su vrijedni otprilike 6 milijardi eura. 

Krenuli smo s lokalnim i regionalnim prugama i njihovom obnovom te obnovom kolodvora. Iz ovog kredita planirana je obnova 30-ak kolodvora u Hrvatskoj.

Želimo željeznicu učiniti bržom i sigurnijom, na opće zadovoljstvo svih", zaključio je.

 

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.


 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene