Učenici, ilustracija
Učenici, ilustracija Foto: Getty Images

GOOD inicijativa zatražila je u otvorenom pismu od radne skupine za izvannastavnu aktivnost i zagrebačkog ureda za obrazovanje da poduzmu sve korake nužne za kvalitetno i sustavno uvođenje građanskog odgoja i obrazovanja u osnovne i srednje škole, od pripremne faze do evaluacije.


Ta inicijativa poručuje također da sve obrazovne radnice i radnici uključeni u proces trebaju biti pravovremeno informirani, imati podršku u radu i biti adekvatno plaćeni. Osim toga, provedba građanskog odgoja u školama ne smije se temeljiti samo entuzijazmu pojedinaca, već mora biti sustavno i kvalitetno uvedena u škole, stručno evaluirana i praćena.

Udruga podsjeća da je Skupština grada Zagreba prošlog tjedna potvrdila uvođenje Građanskog odgoja i obrazovanja (GOO) kao izvannastavnu aktivnost u svim osnovnim i srednjim školama.

Anketa koja je krajem prošle godine u školama površno ispitivala zainteresiranost škola i učenika za uvođenje tog predmeta pokazala je da u Zagrebu postoji interes učenika i učenica za učenje o ljudskim pravima, demokraciji i aktivnom građanstvu te da u više od 70 posto škola postoje obrazovni radnici i radnice zainteresirani za provedbu takvog programa, kažu u udruzi.

Poručuju da Grad Zagreb kao osnivač i inicijator provedbe tog predmeta mora osigurati materijalne uvjete za rad i kvalitetno stručno usavršavanje nastavnika jer europska iskustva pokazuju da nastavnici i ravnatelji imaju ključnu ulogu u tom procesu.

Edukacija, ilustracija Pokrenuta peticija za seksualni odgoj u školama: ''Velik broj mladih dobiva netočne, moralizirajuće informacije o seksualnosti koje utječu na njihov razvoj''

Profesorica sociologije Irena Ihas Jurić u praznoj učionici Online nastava ne izvodi se jednako u svim školama: "Mislim da je sada na sustavu da to korigira"

Udruga ističe da grad Zagreb u tome ne mora biti sam jer postoje iskustva brojnih drugih gradova u Hrvatskoj, civilnog društva te stručnjaka, poput fakulteta i istraživača koji mogu pomoći provesti znanstveno kvantitativno i kvalitativno istraživanje o uspješnosti provedbe GOO u škole.

Napominjući kako su kao organizacije civilnog društva sudjelovali u edukaciji odgojno-obrazovnih radnika u svim županijama i gradovima gdje je GOO uveden kao izvannastavna aktivnost, pozvali su Grad Zagreb da ne zapostavi znanje i podršku koju udruge i stručnjaci mogu pružiti.