Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Mrtvački kovčeg od 2.500 dolara

Jesmo li spremni za Tata Nano?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Računalni inženjer Satish Sawant, njegova žena i njihov petogodišnji sin uspjeli su pobjeći iz srebrnog Nanoa, kojeg su tek izvezli iz auto-salona, prije nego je vozilo zahvatio plamen.

Za upravljačem je najprije bio vozač, ali Sawant kaže da je preuzeo prije nego je izbio požar. Tata mu je ponudila zamjenu vozila ili nadoknadu štete.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Indijska senzacija Je li Tata Nano doista najjeftiniji automobil na svijetu? Slika nije dostupna Automobil za siromašne Tata 'Nano' moći će se kupiti već za 2000 dolara

'Moja žena sada ne želi nikakva auto. Sada čak ne želi ni Mercedes', kaže Sawant, čiji je problem samo posljednji u nizu s jeftinim Nanom, i to u trenutku kada je Tata Motors pred otvaranjem novog pogona, kojim bi trebao zadovoljiti ambiciozne ciljeve širenja na globalno tržište.

Glasnogovornik tvrtke Debasis Ray kaže da su pokrenuli istragu o uzroku požara. Iako kaže da se vjerojatno radi o 'izoliranom incidentu', priznaje da još ne znaju kako je izbila vatra.

Prošle jeseni su se trojica kupaca žalila da su njihovi Nanoi počeli dimiti, ali Ray kaže da ovaj požar nema veze s tim slučajevima. Tada su u pitanju bili neispravni električni prekidači te da su promijenili dobavljača i obavili dodatna testiranja.

'Sigurnost nikada nije bila problem Tata automobila', dodaje Ray. 'Naši su automobili među najsigurnijima na indijskim cestama'.

Iako je Nano pobrao dobre kritike i brojne nagrade, neki izvori tvrde da su problemi s dimljenjem i vatrom posljedica loše kontrole kvalitete trećeg po veličini proizvođača automobila u Indiji.

Nano bi trebao biti automobil za siromašne, najprije u Indiji, a zatim i u čitavom svijetu, koji si inače ne mogu priuštiti automobil. Ratan Tata, vlasnik čitave Tata Grope, kaže da je došao na ideju automobila nakon što je viđao čitave obitelji kako se voze na jednom motociklu. Kaže da je to razlog zbog kojeg misli da ti ljudi zaslužuju sigurnije prevozno sredstvo za sve vremenske prilike.

Tako njegovo vozilo sa četiri sjedala može potegnuti do 105 kmh, a s litrom goriva može preći 23,6 kilometara. Nano nema zračne jastuke niti blokadu kočnica – jer indijski zakoni o sigurnosti prometa to niti ne zahtijevaju – a nema ni klima-uređaj niti električno podizanje prozora.

Pokretnih dijelova ima što manje je moguće, pa tako ima samo jedan brisač, jedan bočni retrovizor, a nasloni za glavu se ne mogu podešavati. Čak i minijaturne kotače drže samo tri, umjesto uobičajena četiri vijka. Mali prtljažnik nema poklopac, nego se prtljažnom prostoru pristupa iznutra, iza stražnjih sjedala. A Nano ima četiri brzine i jednu za vožnju unatrag.

Upravljačka ploča osnovnog modela ima samo brzinomjer, brojač kilometara i pokazivač razine goriva.

Tata Motors, koji u vlasništvu također ima Jaguar i Land Rover, planira početak prodaje Nanoa na europksom tržištu sljedeće, a na američkom 2012. godine.

'Je li Tata danas dovoljno dobra za osvajanje svijeta? Ne bih rekao', kaže Deepesh Rathore, analitičar tvrtke IHS Global Insight u New Delhiju. 'Što se tiče standarda kvalitete, Tata ih jedva dostiže. Na cestama dana snima manje od 30.000 Nanoa, što znači da su u smislu postotaka, problemi zaista česti'.

'Nano je izuzetan proizvod, ali ti incidenti zaista uništavaju reputaciju automobila i tvrtke. Vrijeme je da Tata napokon počne razmišljati o kvaliteti', kaže Rathore.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene