Ako pogledate internetsku stranicu Aston Martina, primijetit ćete da se popisu modela pridružilo još jedno ime. Između One-77 i DBS modela ugnijezdio se V12 Zagato.


To možemo shvatiti kao službenu potvrdu da će Zagato pridružiti modelskoj ponudi Aston Martina, iako je proizvođač uz sliku odmah nadodao i izjavu da će 'proizvesti vrlo ograničen broj cestovnih primjeraka'.

Neke tvrtke stvarno znaju kako slaviti, kao npr. Aston Martin i Zagato. Legendarni britanski proizvođač sportskih automobila i jednako legendarni talijanski proizvođač karoserija slave 50 godina suradnje, a umjesto da naprave tulum, odlučili su napraviti posebni konceptni automobil.

U čast njihovog prvog zajedničkog projekta, DB4GT Zagato modela iz 1961. godine, ove dvije tvrtke razvile su Aston Martin V12 Zagato. V12 Zagato temelji se na Aston Martinovom V12 Vantage modelu, a u oči odmah upada nova karoserija koja izgleda fenomenalno!

Borbena verzija za utrke izdržljivosti pod haubom ima 6.0-litreni V12 agregat koji dostavlja 517 KS i 570 Nm okretnog momenta, baš kao i V12 Vantage model na kojem se temelji.

Međutim nakon primjene nekoliko mjera za redukciju mase, trkaća verzija nešto je brža od cestovne te od nule do stotke ubrzava za manje od 4 sekunde. Cestovna inačica isto ubrzanje postiže za 4,2 sekunde, a brzinomjer se zaustavlja na 305 km/h.

Zagato je za dizajn automobila inspiraciju potražio u klasicima prošloga stoljeća poput DB4GT Zagato, V8 Vantage Zagato i DB7 Zagato modela. Tehnički temeljen na visoko-performansnom V12 Vantageu, novi V12 Zagato osim brutalne snage ističe se i impresivno oblikovanom karoserijom koja jasno ukazuje da su Talijani imale prste u njenom dizajnu.

'V12 Zagato istovremeno je elegantan i brutalan, što odražava izvrsnu ravnotežu između trkaćih performansi i izvornog stila Aston Martina', rekao je direktor dizajna u Aston Martinu, Marek Reichmann. 'Originalni DB4GT Zagato bio je istinska ikona, moćan i profinjen a novi dizajn vjeran je odraz izvornog duha DB4GT Zagata', dodao je.

Projekt je pokrenut 2010. Godine, a glavna vanjska odlika automobila tj. njegova karoserija, ručno je rađena od aluminija. Svako prednje krilo sastoji se od sedam različitih dijelova od aluminija koji su spojeni i obrađeni ručno u jednu tečnu cjelinu.

Elementi poput tradicionalnog Zagato potpisa – 'double-bubble'' krova s dvije izbočine, zatim dramatični otvori za zrak na prednjim branicima, stražnji svjetlosni sklopovi i dojmljiva 'stražnjica' daju V12 Zagato modelu prilično agresivan ali i dalje izrazito elegantan izgled.

Nakon službenog predstavljanja koncepta na izložbi Concorso d'Eleganza u Villi d'Este na jezeru Como u svibnju ove godine i trkaćeg debija na Nürburgringu, ovo je do sada najkonkretnija potvrda da bi V12 Zagato mogao krenuti u proizvodnju.

Obzirom na to gdje je Aston Martin odlučio pozicionirati novi V12 Zagato unutar svoje modelske ponude, možemo očekivati paprenu cijenu.