Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Potraga za najtraženijim zrakoplovom i dalje je u punom jeku. Deseci zrakoplova i brodova pretražuje golemo područje Indijskog i Tihog oceana, no Boeingu 777 i dalje ni traga.


Osmog ovog mjeseca započela je jedna od najvećih misterija modernog doba. Na letu iz Kuala Lumpura za Peking nestao je Boeing 777 Malaysia Airlinesa s 227 putnika i 12 članova posade. Ni nakon 15 dana potrage ne zna se gdje je nestao. S kontrolom zračnog prometa posljednji su put stupili u kontakt u 01:07 sati po lokalnom vremenu, a komunikaciju su zaključili riječima 'U redu, laku noć'. Je li to bio poziv u pomoć?

Vezani članci Slika nije dostupna Rodbina nestalih u zrakoplovu: Dajte nam ubojicu Slika nije dostupna Potraga za palim Boeingom 777 obustavljena zbog lošeg vremena

Otada su se pojavile nebrojene teorije o nestanku leta 370. Otmica, terorizam, sabotaža, mehanički kvar - samo su neke od teorija. Javio se i čitav niz svjedoka koji su zrakoplov navodno vidjeli, a potrazi su se pridružile na tisuće ljudi diljem svijeta pregledavajući javno dostupne satelitske snimke tog dijela Tihog i Indijskog oceana. Deseci brodova i zrakoplova i dalje pretražuju golemo područje.

Tragovi su bili brojni, no svi su se do sada pokazali beskorisnima. Boeingu 777 i dalje ni traga.

1. Teroristički napad

Dva putnika iranskog porijekla ukrcala su se na let 370 s ukradenim putovnicama. Jednom austrijskom i jednom talijanskom državljaninu prošle su godine u jugoistočnoj Aziji ukradene sporne putovnice zbog čega se odmah posumnjalo u teroristički čin. Ipak detaljnijim uvidom u identitet dvojice putnika došlo se do zaključka kako se radilo mladićima koji su pomoću ukradenih putovnica pokušali emigrirati u Europu. Majka jednog od njih živi u Njemačkoj te ga je navodno čekala na u frankfurtskoj zračnoj luci u koju se, prema planu putovanja, trebao uputiti iz Pekinga.

2. Svjedok - radnik na naftnoj platformi

Jedan radnik na naftnoj platformi na jugoistočnoj obali Vijetnama tvrdi da je svjedočio padu nestalog malezijskog zrakoplova. 'Od trenutka kada sam prvi put vidio gorući avion do trenutka kada je plamen nestao prošlo je 10 do 15 sekundi', napisao je u mailu taj radnik. 'O tome je obavijestio svog poslodavca koji pak mail proslijedio malezijskim vlastima. Vijetnamski dužnosnici potvrdili su da su pismo dobili, međutim u moru nisu našli ništa.

3. Nepoznati objekti sjeveroistočno od Kuala Lumpura

Kineski Nacionalni ured za znanost, tehnologiju i industriju objavio je rezultate otkrića koji sadrže fotografije 'triju sumnjivih objekata koji plutaju na moru'. Objekti pronađeni satelitom su veličine 13x18 metara, 14x19metara i 24x22 metra. Ovi objekti nalaze se u moru sjeveroistočno od Kuala Lumpura i južno od obale Vijetnama. Dotične snimke nastale su samo dan nakon nestanka zrakoplova, no ovaj trag nije urodio plodom.

4. Otmica

Nakon nekoliko dana potrage pojavila se i teorija da je zrakoplov otet te da je netko namjerno isključio uređaj za radijsko-frekvencijsku identifikaciju, tzv. transponder, kako bi se izbjeglo njegovo praćenje na radaru. Tada su se pojavili i podaci koji ukazuju na to da je zrakoplov letio još letio još četiri sata nakon što je nestao s radara.

5. Zabilježen signal Boeinga 777

13. ožujka komunikacijski su sateliti zabilježili su slabe elektroničke signale leta 370 međutim ti signali nisu dali informacije o tome kojim je putem zrakoplov letio niti gdje se nalazi. Oni su ipak dali naznake da su sustavi zrakoplova koji ukazuju na kvarove bili uključeni i spremni za komunikaciju sa satelitima u slučaju potrebe, ali veza nije mogla biti uspostavljena jer zrakoplovna tvrtka nije bila pretplaćena na tu razinu usluge satelitskog operatera. Sustav takve signale odašilje otprilike jednom na sat, ali nije poznato koliko je signala zrakoplov poslao nakon što je kontrola leta izgubila vezu s njim.

6. Oteo ga kopilot

Nakon što su se pojavile indicije da je zrakoplov namjerno skrenut s puta pojavila se i teorija da ga je oteo kopilot. Naime, prema nekim izvorima, kopilot se nakon zadnjeg obraćanja kontroli leta javio aviokompaniji i postavio svoje zahtjeve, no Malaysia Airlines je sve to zataškala. Ni ova informacija nikada nije potvrđena.

7. Posljednji signal stigao s tla

Prošle je nedjelje šef malezijske agencije za civilno zrakoplovstvo rekao kako postoji mogućnost da je posljednji signal nestalog aviona kojeg su 'pokupili' sateliti zapravo poslan s kopna.

8. Viđen i na Maldivima

Maldivski mediji izašli su u javnost s pričom svjedoka koji tvrde kako su rano ujutro 8. ožujka vidjeli bijeli zrakoplov s crvenim oznakama, poput onih na nestalom malezijskom zrakoplovu, kako prelijeće nisko iznad njihovih kuća. Očevici kažu kako su mnogi otočani čuli neuobičajenu buku te izašli iz svojih kuća i svjedočili preletu aviona.

9. Novi veliki objekti u moru

Dva premeta zabilježena su satelitima u južnom dijelu Indijskog oceana, jedan od njih dug je 24 metra dok je drugi manji, plutaju ispod površine, a povremeno izranjaju na površinu. Ni ovaj trag nije urodio plodom.

10. Zapazili ga kineski sateliti

Posljednji val potrage usredotočen je na objekt dug 22 metra i širok 30 metara koji je kineski satelit snimio u vodama oceana nasuprot zapadne obale Australije. O ovom otkriću obaviješten je malezijski ministar te su na to područje odaslani brodovi i avioni. Potrazi su se pridružila i dva najbrža australska komercijalna zrakoplova, a u moru oko Pertha našli su se i brojni volonteri.
 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook