88-godišnjoj ženi pozlilo je nakon što je primila cjepivo. Preminula je u petak ujutro u ambulanti u Starim Perkovcima. HALMED i HZJZ zaprimili su prijavu, proveden je hitni postupak te je utvrđeno da nema uzročno-posljedične povezanosti s cijepljenjem. Klinička slika, žene upućuje na srčani arest, priopćili su. Ovo je četvrti slučaj smrti nakon cjepljenja.


Nakon što je primila cjepivo AstraZeneca, ženi (88) pozlilo je u ambulanti u Starim Perkovcima, u Brodsko-posavskoj županiji. Nedugo nakon toga je preminula, potvrdio je za DNEVNIK.hr ravnatelj brodsko-posavskog Zavoda za javno zdravstvo dr. Ante Cvitković

Iako je medicinsko osoblje uložilo sve napore da ju spasi, to nije uspjelo. ''Sve su službe i svi koji trebaju biti obaviješteni o tome. Istraga je u tijeku'', rekao je dr. Cvitković.

Kafić, ilustracija Dobre vijesti za jednu županiju: ''Više se neće produživati odluka o pooštrenim lokalnim epidemiološkim mjerama''

Žena je umrla 15 do 20 minuta nakon primljenog cjepiva i ranije je već bila bolesna, no doktor nije želio reći od koje bolesti je bolovala.

O svemu se oglasio HALMED i HZJZ.  Agencija za lijekove i medicinske proizvode (HALMED) i Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) zaprimili su prijavu, proveden je hitni postupak te je utvrđeno da nema uzročno-posljedične povezanosti s cijepljenjem. Klinička slika, žene upućuje na srčani arest, priopćio je HALMED.

Njihovo priopćenje prenosimo u cijelosti: 

"Agencija za lijekove i medicinske proizvode (HALMED) i Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) zaprimili su prijavu neželjenog događaja sa smrtnim ishodom u 88-godišnje osobe koji je vremenski povezan s primjenom cjepiva.

Proveden je hitni postupak ocjene ove prijave te je utvrđeno da nema uzročno-posljedične povezanosti s cijepljenjem. Prema informacijama zaprimljenima od prijavitelja, klinička slika događaja upućuje na srčani arest, kojemu je u podlozi od ranije poznata ishemijska bolest srca.

Temeljem dostupnih informacija isključeni su uzroci koji bi mogli dovesti do smrtnog ishoda neposredno nakon cijepljenja. Odnosno, isključena je mogućnost anafilaktičke reakcije jer nije bilo neposredne alergijske reakcije te se nisu razvili simptomi kao što su bronhospazam, kožne promjene ili edem.

Također, isključena je mogućnost medikacijske pogreške, odnosno neodgovarajuće primjene cjepiva. Napomenuli bismo da se trenutačno u provođenju cijepljenja protiv bolesti COVID-19 prednost daje starijim osobama s obzirom na to da kod njih postoji veći rizik od razvoja teškog oblika te umiranja od bolesti COVID-19.

Međutim, budući da cijepljenje protiv bolesti COVID-19 ne smanjuje smrtnost iz drugih uzroka, i tijekom razdoblja u kojem se cijepljenje provodi mogući su smrtni ishodi slijedom drugih uzroka, koji će u određenim slučajevima vremenski koincidirati s cijepljenjem.

U Europskoj uniji svakodnevno od različitih uzroka umire oko 12.000 osoba, od kojih je 83% u dobi starijoj od 65 godina", naveli su u priopćenju. 

Četvrti slučaj smrti nakon cjepljenja

Zamjenica ravnatelja HZJZ Ivana Pavić Šimetin o svemu je dala izjavu. 

"Radi se o osobi u dobi od 88 godina. Do smrti je došlo neposredno nakon cijepljenja. Smrt žene nije povezana s cijepljenjem, radi se o infarktu kao uzroku smrti. Terminološki se govori o neželjenom događaju koji je samo vremenski povezan s cijepljenjem, ali nije uzročno-posljedično povezan s cijepljenjem", pojasnila je i komentirala nagađanja o nekoliko slučajeva smrti nakon cijepljenja. 

"U Hrvatskoj svakodnevno umire 71 osoba starosti iznad 80 godina. Najčešći uzrok smrti u toj dobnoj skupini je infarkt ili moždani udar. U ranijim dobnim skupinama je i maligna bolest. Kada bi se cijepilo više od 3000 ljudi u toj dobnoj skupini, u jednom danu, mogli bi očekivati jedan smrtni slučaj, s obzirom na statistiku", izjavila je. 

Napominje kako su smrtni ishodi u ovoj dobi relativno učestali. Na pitanje bi li ova osoba umrla bez obzira na cjepivo i cijepljenje, odgovorila je potvrdno. "To je nešto što je u toj dobi očekivani događaj, pogotovo što je osoba bila srčani bolesnik", kazala je i potvrdila da je ovo četvrti takav slučaj. 

"Ovo je četvrta smrt nakon cijepljenja. Svaki put se radilo o smrti koja je samo vremenski povezana s cijepljenjem, a smrt nije nastupila zbog cijepljenja", potvrdila je. 

Pojasnila je u kojim se slučajevima ide na obdukciju: "To ovisi o mrtvozorniku i o rodbini. Kod cijepljenja je odmah važno utvrditi radi li se o anafilaktičkoj reakciji ili pogrešnoj primjeni cjepiva. U slučaju ove žene to je apsolutno isključeno. Osoba nije imala nikakve znakove alergije, nije se pojavio osip, niti teškoće disanja...dok je mogućnost pogreške kod cijepljenja isključena, jer na mjestu događaja nije bilo nikakvih drugih pripravaka koji su se eventualno mogli zabunom dati. Uz to, iz te iste bočice je cijepljeno još devet osoba i nije bilo nikakvih problema", kazala je. 

Komentirala je nuspojave od cjepljenja. "Prijavljeno ih je više od 1000. One su blage i prolazne, uglavnom. Najteže nuspojave su vezane uz alergijske reakcije. Bilo ih je dvadesetak, težih reakcija koje su zahtijevale primjenu lijekova", kazala je i komentirala učinkovitost i sigurnost cjepiva AstraZenece. "U literaturi stoji da je posve sigurno, prema svim preporukama", napomenula je.