Na zagrebačkim prometnicama osvanuo je novi prometni znbak - takozvani žuti kvadrat. On označava prostor u kojem se vozači, ako su u raskrižju, ne smiju zadržavati. Cilj je da se na raskrižjima ubrza promet i smanje gužve, posebice u vrijeme onih najvećih špica.
Pročitajte i ovo
u prekidu i brodske linije
FOTO Zimski uvjeti na cestama, sve pogoršava novi snijeg: Izdana upozorenja za više regija
Ponovno gužva
Hoće li prometna studija riješiti problem? "Maltretiraju nas stupići i biciklističke staze po kojima se nitko ne vozi"
Potvrđuje to i Mate Kraljević, savjetnik zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića: "Jedan takav znak ili kako ga vani zovu yellow box, ili žuta površina, koji bi se označio u križanju, to bi bila neka granica u kojem prostoru vi ne možete ostati jer biste onemogućili drugome da prođe kroz križanje. Jedan jedini cilj - poboljšati protočnost vozila kroz križanje".
Dolaskom do raskrižja žuti kvadrat bi nas upozorio da ako ispred sebe imamo primjerice jedan ili više automobila, ne krećemo u raskrižje ako nismo sigurni da kroz njega možemo slobodno proći. Procijeni li vozač da će se u njemu zadržati prije negoli skrene lijevo ili desno, u područje označeno žutom bojom ne bi trebao ni ulaziti.
Novi prometni znak (Foto: Dnevnik.hr) - 1
Foto:
DNEVNIK.hr
Do ovakvog prijedloga došlo se iz jednostavnog razloga. "Vozila ne poštuju da prilikom prolaska kroz križanje vode računa, ako i je njima zeleno svjetlo, imaju li dovoljno prostora i vremena da mogu proći kroz križanje", kaže Kraljević.
Prometni stručnjak Marko Šoštarić smatra da postavljanje nove signalizacije neće znatnije poboljšati krvnu sliku prometa, posebno u onim najkritičnijim satima. "Zagrebačke prometnice su danas u takvom stanju da imaju dvaput manje kapaciteta nego što je prometnih zahtjeva odnosno nego što je vozila u vršnim prometnim opterećenjima", kaže on. U vrijeme najvećih gužvi na zagrebačkim prometnicama je čak 70 posto više automobila nego što one mogu primiti.
Kazna - 1.000 kuna
"Alternativu treba tražiti u poticanju alternativnih prijevoza umjesto osobnih automobila, a to je prije svega javni prijevoz, zatim pješačenje i bicikliranje, a zonama gdje nemamo dobru alternativu za automobile onda trebamo ići na snažnije mjere za povećanje propusne moći na raskrižjima ili na izgradnju novih prometnica gdje za to imamo prostora", ističe Šoštarić.
Vanja Margetić (Foto: Dnevnik.hr)
Foto:
DNEVNIK.hr
Na potezu je Ministarstvo prometa, koje ovih dana ide u izmjenu Pravilnika o prometnoj signalizaciji. Čim se u njemu nađe žuti kvadrat, on će i na zagrebačka raskrižja. Na jednom od raskrižja gdje je postavljen novi znak bio je i reporter Nove TV Vanja Margetić, koji je ispričao kako to izgleda.
"Pomalo je zbunjujuće za sve koji dolaze na ovu iscrtanu žutu površinu, ali poanta je u tome da se u žutom području automobili ne bi smjeli zaustavljati da bi promet tekao nesmetano. Ako pak dođete u ovaj žuti dio, kazna vam je 1.000 kuna, što vam mogu odrezati prometni redari. Što se pak drugih gradova u Hrvatskoj tiče, i oni bi mogli primijeniti ovu novu prometnu signalizaciju , ali tek nakon što se donese novi pravilnik.
No, žuti kvadrati i pravilnici neće nam baš puno pomoći, jer ono što nam treba na prometnicama je svakako malo više prometne kulture i tolerancije. Naime stručnjaci s kojima sam danas razgovarao upozoravaju da se ovakva prometna signalizacija koristi u zemljama sa niskom prometnom kulturom."
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr