Policija je pojačala kontrole autobusa i terernih vozila. Od početka godine utvrđeno je 998 tehničkih nepravilnosti autobusa i više od dvije tisuće nepravilnosti radnog vremena vozača.
Strani vozači ukupno su sudjelovali u 14 posto teških prometnih nesreća. Kontrole na autocestama se nastavljaju, posebno sada u turističkoj sezoni.
Najveći problem je kroničan nedostatak vozača na razini cijele Europe. Reporterka Dnevnika Nove TV Matea Ćorić bila je u jednom od autobusa koji ima licencu za međunarodni i domaći prijevoz. Na pitanje koliko u Hrvatskoj nedostaje vozača, kaže: "Nedostaje 10.000 vozača da bi se pokrile sve linije, a i da oni koji voze u mirovini odu u mirovinu."
O problemima vozača autobusa Ćorić je razgovarala s voditeljem autobusnog prometa Krunoslavom Oreškim te vozačem i instruktorom Nikicom Petrinjakom.
Pročitajte i ovo
Iz minute u minutu
Dvoje Poljaka u kritičnom stanju, bore im se za život. Tehničari: "Tahograf je uništen, ne možemo saznati brzinu kretanja autobusa"
Pročitajte i ovo
crna statistika
Potresna svjedočanstva stradalih u teškim nesrećama: "To je bilo strašno..." Stručnjak otkriva koji je najčešći faktor kod autobusnih nesreća
Oreški je rekao da se u današnje doba može potvrditi da se ne može dogoditi da umjesto dva vozača na dužim relacijama vozi samo jedan.
"Nekad, prije desetak godina, možda je to bio slučaj. Ali danas, u doba digitalnih tahografa, takve stvari su nemoguće jer se na tahografu bilježi vrijeme početka vožnje, brzina, radno vrijeme vozača", kazao je Oreški.
Istaknuo je kako jedan vozač u toku jednog dana smije voziti devet sati. "Od toga mora raditi pauzu od 45 minuta. Dnevno na radu smije biti 13 sati. Nakon 13 sati mora ići na pauzu od 11 sati. Ukoliko vozilom upravlja posada od dva vozača, tada nam to vrijeme raste na 21 sat odsutnosti i od toga svaki smije voziti devet sati", pojasnio je Oreški.
Osvrnuvši se na slučaj autobusa koji je putovao od Varšave do Međugorja, Oreški je rekao kako je na toj relaciji praktički nemoguće doći u jednom komadu. "Obavezno je trebalo raditi pauzu", poručio je.
Pročitajte i ovo
IZ MINUTE U MINUTU
Stanje dvoje ozlijeđenih se pogoršalo. Dnevnik Nove TV na mjestu teške nesreće: "To je ono zbog čega su ozljede toliko strašne"
Pročitajte i ovo
STRAŠNA NESREĆA
Pogledajte grafički prikaz putovanja i nesreće autobusa smrti: Za Dnevnik Nove TV oglasio se i jedan od organizatora
Oreški je rekao kako i sami imaju vozača koji voze i u mirovini. "Nasreću, dobroga su zdravlja i voljni su pomoći, ima ih četvero. Radit će dok im to bude zdravlje omogućavalo. Mlade vozače svakodnevno pozivamo, nudimo im školovanje, plaćamo im autoškolu i sve", pojasnio je Oreški.
Ćoeić je razgovarala i s vozačem i instruktorom Nikicom Petrinjakom koji je rekao kako je kod mladih sve manje interesa za upis u osposobljavanje vozača D kategorije.
"Nakon završene srednje škole, uvjet za vožnju autobusa je 21 godina. Većina vozača počinje s kamionom i onda vjerojatno ostanu na teretnim vozilima", rekao je Petrinjak.
"Hrvatska se sada okreće vaneuropskom tržištu. Vozila preuzimaju vozači iz Nepala i Filipina", izvijestila je Ćorić.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr