Oporba i stručnjaci smatraju da se problem samo odgađa, dok ministar prometa Oleg Butković tvrdi da nije tako i da će reformirane cestarske tvrtke moći same vraćati dugove.
Pročitajte i ovo
Zastoji, kolone, gužve
Navala na Hrvatsku: Iz HAC-a nabrajaju koji svi rekordi su dosad pali
'Nema privatizacije'
SLUČAJ AUTOCESTE 'Domoljubna koalicija je obećavala da neće biti novih kredita, a sad nas mole da dignemo novi'
Krediti stižu na naplatu od ukupnog duga cestarskog sektora od oko 5 milijardi i 200 milijuna eura ove godine na naplatu dolazi 7,8 milijardi kuna, sljedeće 8,2 milijarde kuna, a 2019. 9 milijardi.
Vlada ide na refinanciranje. Ministar financija Zdravko Marić u Londonu pokušava dobiti povoljniju kamatu i produžiti rok za vraćanje. Ministar prometa vjeruje u uspjeh.
''Od samog refinanciranja uštede na kamatnoj stopi će biti jako, jako velike. Vidjet ćete rezultate, ali ne bih još u ovom trenutku.Pričekajmo da se ministar Marić vrati iz Londona'', rekao je Butković.
Uz to se, tvrdi ministar, provodi i reforma - uveli su sezonsko poskupljenje cestarine, smanjuje se broj radnika - ove godine već je otišlo više od 50 ljudi, a od nove godine otići će još 225 radnika. Od svjetske banke posudili su 35 milijuna kuna za njihove otpremnine.
Spajanje u jednu tvrtku
Krajem mjeseca HAC i HAC ONC spojit će se u jednu tvrtku radi ušteda.
''Samo na temelju tog spajanja će se uštedjeti oko 120 milijuna kuna godišnje'', kaže Anđelko Kasunić iz Nezavisnih cestarskih sindikata.
Vladin plan, smatraju u oporbi, samo odgađa problem. ''Bez neke ozbiljne dokapitalizacije sa mirovinskim fondovima nemoguće je smanjiti jednokratno dug. Struka kaže da ni reforma cestarskih tvrtki ne može pomoći'', rekao je Siniša Hajdaš Dončić, saborski zastupnik SDP-a.
''S obzirom da je glavnica duga jako visoka i taj dug je jednostavno neodrživ. Otplatu toga duga nije moguće osigurati kroz smanjenje operativnih troškova. Cestarske firme se ne mogu nositi s tim dugom i on će prije ili kasnije morati završiti kao dug Vlade'', smatra ekonomski analitičar Damir Novotny.
Ministar se ne slaže već vjeruje u svoj plan i tvrdi da će reformirane cestarske tvrtke moći same vraćati dugove.
''Provodimo reformu cijelog cestarskog sektora. Smanjujemo rashode, povećavamo prihode. Želimo učiniti sustav stabilnim i samoodrživim. To je moguće'', kaže ministar Butković.
Radi smanjivanja troškova ide se i na uvođenje bezkontaktnog sustava naplate što će biti riješeno i definirano, kaže ministar, sljedeće godine.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr