Veliki problemi u prometu stvaraju se u mjestima nedaleko od graničnih prijelaza kao što je onaj u Slavoniji. Građani u strahu prelaze ceste.
Podijelite
Problem u prometu nije samo na Bajakovu, gdje se u nedjelju čekalo u koloni dugoj 20 kilometara. Gužve na autocesti vozači kamiona često pokušavaju izbjeći vožnjom malim lokalnim prometnicama.
Rezultat su kilometarske kolone, ali u naseljima, tik uz kuće, škole i vrtiće, zbog čega su mještani ogorčeni.
Šest kilometara duga je bila kolona teretnih kamiona na granici sa Srbijom, ali ne na autocesti, već na uskoj, lokalnoj cesti koja prolazi kroz Tovarnik i Ilaču. Trube, tutnje, jurcaju. Tresu se zidovi kuća.
"Tu su nam sve izrovali, iskopali. Parkiraju se pred kuću. Strašno", rekla je Željka Grbešić iz Tovarnika.
Izlaz iz Hrvatske kamioni traže na malim graničnim prijelazima, a ne na Bajakovu, velikom graničnom prijelazu gdje je autocesta i gdje im je mjesto.
"Svaki dan je sve gore. Evo, zadnjih osam dana bez prekida. Non-stop, sad vidim da su krenuli i ovi strani državljani koji idu valjda za božićne blagdane kući", rekla je Grbešić.
Na uskim malim cestama prolazi ili je pak u zastoju više od tisuću kamiona na dan. Promet je potpuno zagušen.
"Problemi s kamionima su veliki. Katastrofa. Prije ću doći do Zagreba nego do Vinkovaca", kazao je Marko Budim iz Tovarnika.
I policija ima puno posla. Ceste su uništene, razrovane. Nesreće nisu rijetke. Kada su u vožnji, često su prebrzi, a kada stoje, stvaraju se gomile smeća. Uz cestu se obavlja i nužda.
"Strahujemo za djecu. Recimo, šetaš se s unukom i moraš paziti da te ne odnese, a oni tu idu i 80-90 na sat", rekao je Budim.
"Vidjela sam jednom kad su izveli dječicu u šetnju iz vrtića. Teta prvo izađe na pol pješačkoga, a dječica prolaze iza nje kao patkice, a da ne pričam o starijim ljudima. Mi imamo jedan pješački prijelaz u centru. Nema šanse ovdje dalje da prijeđeš. Trebala bih ići u centar da prijeđem cestu tamo, a ovi dečki iz kamiona ne šišaju ni pješački ni ništa", rekla je Grbešić.
Mađarska je, na primjer, vožnju kamiona na takvim cestama zabranila, dok Hrvatska nije. Poslodavci nerijetko vozačima nalažu da voze upravo tim putem kako bi izbjegli trošak cestarine autoceste.
Nekoliko je razloga zašto kamiondžije biraju baš taj put, a ne autoput. Naime, njihova je procjena da će ondje ipak manje čekati na granici nego na autoputu, a nešto će novca sigurno i uštedjeti jer autoput košta. Ta je procjena pogrešna jer se i na tim graničnim prijelazima čeka...
"Trinaest sati. Nema drugog puta, ili tu ili dolje na Bajakovo. Isti kur*c je na Bajakovo i tu. Spavao sam na parkingu tu pored Vinkovaca", rekao je vozač kamiona iz Bugarske Safo Ćezar.
Paradoks je taj što tim rješenjem nisu zadovoljni ogorčeni mještani, nisu zadovoljni vozači osobnih automobila jer ne mogu voziti, nije zadovoljna ni policija, koja radi dan i noć, a nisu zadovoljni ni vozači kamiona. Zadovoljne strane - nema.