Obavijesti Video Pretražite Navigacija
ZATVORENO ZA JAVNOST

Nakon gotovo sedam godina okončano suđenje za sudar dvaju MiG-ova

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Piloti Igor Trošelj i Marijan Kudlik nepravomoćnom presudom Općinskog suda u Karlovcu oslobođeni su krivnje za sudar dvaju MiG-ova nedaleko Plaškog te ozljeđivanja Marije Klipe (69), koja je u to vrijeme radila u polju blizu mjesta sudara.

Nakon gotovo sedam godina suđenja, koje je bio zatvoreno za javnost, u utorak su nepravomoćnom presudom Općinskog suda u Karlovcu oslobođeni krivnje piloti Igor Trošelj i Marijan Kudlik, kojima se sudilo zbog sudara dvaju MiG-ova nedaleko Plaškog te ozljeđivanja Marije Klipe (69), koja je u to vrijeme radila u polju blizu mjesta sudara.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Zrakoplovna nesreća DODATNO VJEŠTAČENJE Pilotima sudarenih MIG-ova prijeti kazna od jedne do deset godina zatvora Slika nije dostupna Ozlijeđena 69-godišnjakinja Sjećate li se? Prije četiri godine dva su se MiG-a sudarila iznad Plaškog!

Nesreća se dogodila 23. rujna 2010. godine. Prilikom sudara aviona došlo je do lansiranja rakete, koja je eksplodirala u polju i geleri su teško ozlijedili Klipu. Kako doznajemo iz izvora bliskog ovom slučaju, piloti nisu bili obučeni za ovakav let u formaciji od četiri aviona, a nesreći su kumovali i izrazito loši vremenski uvjeti, odnosno gusta magla.

Trišelj i Kudlik bili su optuženi za teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti, za što im je prijetila kazna do 12 godina zatvora. Naš nam je izvor rekao kako su optuženi piloti zadovoljni ovakvim raspletom situacije, ali i da već niz godina trpe neizravne posljedice suđenja i procesa koji se protiv njih vodio.

Podsjetimo, MORH je na presici u veljači 2011. godine izvijestio da nije bilo tehničkih grešaka na zrakoplovima, nego da su glavni uzrok nesreće bili vremenski uvjeti koji su doveli do pogreške pilota. Vrijeme se toga dana, istaknuli su MORH-u, mijenjalo tri puta, a osoba na tlu uvjete za letenje krivo je procijenila.

Kada su se zrakoplovi približili meti koju su trebali pogoditi, vođa skupine zbog vremenskih uvjeta nije metu vidio te je odustao od ispaljivanja rakete i napravio borbeni manevar pri kojem je došlo do odstupanja. Isto je učinio i prvi pratitelj, koji je također pri manevru počinio određeno odstupanje i našli su se u točki u kojoj je došlo do sudara.

Utvrđeno je da pri manevrima ni komunikacija pilota nije bila na najvišoj razini. "Sudar se dogodio u borbenom zaokretu kada je zrakoplov, registarskog broja 120, sustigao zrakoplov registarskog broja 108, zbog veće brzine koju je održavao višim režimom rada motora i manevrom aviona pri izlazu iz napada", rekao je predsjednik Povjerenstva i glavni vojni zrakoplovni istražitelj, pukovnik Goran Strmečki.

Tom je prilikom istaknuto i kako će odgovornost zapovjednika HRZ-a Vlade Bagarića i cijelog zapovjednog lanca utvrđivati posebno povjerenstvo Glavnog stožera.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene