Počeo je produženi vikend, a s njim i sve veći broj gostiju na Jadranu. Rezultati predsezone već pokazuju sjajne brojke. Pogotovo za Splitsko-dalmatinsku županiju koja je u prvih pet mjeseci ove godine ostvarila gotovo milijun noćenja.
Pročitajte i ovo
ZIMSKI TURIZAM
Pripreme za Advent, Čileanka o Hrvatskoj: "Mislim da je jeftinije nego u ostatku Europe"
Makarani zbrajaju gubitke
Zbog mjera na granici Makarska rivijera zjapi prazna. Ugostitelji očajni: „Ništa više ne pomaže, nije dobro...“
Ove se godine turisti sve više zadržavaju u Splitu koji više nije tranzitni grad, već mjesto odredišta i mjesto gdje gosti ostaju sve duže, najbolje se to osjeti u danima produženog vikenda, kao što su ovi. Turista ima gotovo na svakom koraku.
U Istri otvoren prvi hrvatski vodeni park 'Istralandia', investicija od 10 milijuna eura
Gosti dolaze doslovno iz svih krajeva svijeta. U samo u prvih pet mjeseci u Splitsko-dalmatinsku županiju stiglo je čak 7 % više Koreanaca nego u istom razdoblju lani, povećan je broj Engleza ali i Skandinavaca.
Turistička zajednica prezadovoljna je rezultatima u predsezoni kao i činjenicom da uz Split hit destinacije ove godine su i Makarska, Brela, otok Hvar, ali i mjesta Bol i Supetar na Braču.
Počeo je produženi vikend, a Split je već krcat turistima iz svih dijelova svijeta koji tijekom boravka u Hrvatskoj žele vidjeti i isprobati baš sve. Najviše od svega žele posjetiti Dioklecijanovu palaču kao i katedralu.
'Došli smo autom. Četiri dana smo putovali i nije nam žao. Vrijedilo je. Ovdje je predivno', rekla je turistica iz Rusije. 'Došli smo jučer, nismo još sve vidjeli, ali Split je jako lijep', rekao je turist iz Švedske.
A turiste zanima baš sve. Najviše povijesne i kulturne znamenitosti. 'Naravno, sve ih zanima, pogotovo katedrala, općenito cijela palača im je dosta fascinantna', rekla je Tihana koja u Splitu radi kao turistički vodič.
Stigle dobre vijesti: Čeka li nas godina za pamćenje?
Dok špica sezone tek počinje, hoteli su već gotovo rasprodani, slobodnih soba gotovo da i nema.
'Vidimo ove godine da se turisti duže zadržavaju u Splitu, da više borave, da koriste Split kao neku odskočnicu prema razno raznim destinacijama otoka, Zagore i obale gdje idu na dnevne izlete, ali da im je ipak Split nekakva centrala', rekao je direktor hotela u Splitu, Josip Čulić.
Dokazuju to i brojke. Splitsko-dalmatinska županija, po sadašnjim rezultatima, prva je po broju noćenja na Jadranu.
'Najviše imamo Nijemaca, iza toga dolazi Skandinavija i Koreja. Koreja je ove godine napravila hit. Samo u petom mjesecu bilo je 7 puta više Koreanaca nego prošle godine', kazao je direktor TZ Splitsko-dalmatinske županije, Joško Stella.
Ministar turizma pak poručuje kako je još prerano za bilo kakve prognoze.
'Činjenica je jedna, a to je da turistički promet u svim sredinama bilježi porast', zadovoljan je ministar turizma, Darko Lorencin.
Cilj svim županijama je oboriti rekorde, prvenstveno onaj iz 2008. kada je ostvareno 7 i pol milijardi eura prihoda. Prošle godine uvedena je fiskalizacija, zbog čega je vjerovati kako su se prihodi uvećali, no upravo će nova sezona i ova godina biti pravi test turističkihz rezultata, kako na kopnu, tako i na Jadranu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook