Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Evo koja su vam prava!

Kupili ste neispravan proizvod u inozemstvu i želite ga vratiti?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Ako ste kupili proizvod koji nije ispravan ili vam se ne sviđa, trgovac vam je dužan vratiti novac ako to želite. Europska unija povećala je prava potrošača, a kod nas je otvoren i potrošački centar koji vam može pomoći riješiti spor. No on ne rješava probleme ako su potrošač i trgovac iz iste države.

Kupovina putem interneta Jurici Lukiću je praktična i jeftina. No, problem se ipak zna dogoditi. 'Naručio sam jednu košulju od jednog proizvođača koja mi je bila premala i u nekakvom roku od 15 dana dobio sam drugu košulju veće veličine', kazao je Jurica.

Pročitajte i ovo Nastavak prosvjeda poljoprivrednika Nezadovoljni europskom politikom Prosvjednici blokirali centar Bruxellesa: Europski birokrati gnjev poljoprivrednika mogu vidjeti, čuti, ali i namirisati Viktor Orban - 1 Kritizirao EU Orban ponovno podigao prašinu: "Mi nismo u ratu s Rusijom, oni su"

Sada je to još jednostavnije uz pomoć Europskog potrošačkog centra. Europska unija povećala je prava potrošača. Pa tako imate pravo na povrat novca, 14 dana da se predomislite o proizvodu ili usluzi, cijene moraju biti jasno i vidljivo istaknute, zabranjene su dodatne naknade prilikom plaćanja karticom. Također su zabranjene skrivene naplate i troškovi.

>> Znate li koliko je zapravo učinkovita vaša krema za sunčanje?

Usluge Centra su besplatne. No, on ne rješava probleme ako su potrošač i trgovac iz iste države. 'Naglasak Europskog potrošačkog centra bit će upravo na prekograničnoj trgovini, na pružanju usluga turistima koji dolaze u RH', kazao je Vedran Kružić, pomoćnik ministra za trgovinu i unutarnje tržište.

U prvih 20 dana rada upravo su im turisti zadali najviše posla. 'Prigovori su na letove i na hotele', kazala je Danijela Marković Krstić, voditeljica ECC-a.

Veća prava potrošača znače slobodniju kupovinu. 'Nisam želio kupovati jer nisam znao mogu li zamijeniti ili vratiti proizvod. Sada će mi biti lakše', kazao je Laurent Cuseck, turist iz Francuske.

Samo lani centri diljem Europe riješili su 32.000 zahtjeva potrošača. Primjera iz prakse je mnogo. Miguel iz Portugala kupio je putem interneta bicikl od francuskog trgovca. No, bicikl nikada nije stigao. Nakon prigovora trgovac nije želio vratiti novac. Europski potrošački centar pomogao je Miguelu da novac dobije natrag, a novac kupcu mora stići najkasnije za mjesec dana.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene