Sve više građana žali se na praksu mnogih liječnika opće prakse koji su uveli naručivanje. Znači, sve manje liječnika opće prakse ima naviku da pacijenti mogu doći u ordinaciju, nego je potrebno prethodno se naručiti telefonski ili mailom. I u mnogim slučajevima liječnik pacijenta naruči tek dan ili dva kasnije.
TEMA O KOJOJ SE NE GOVORI
Doktor tvrdi da zna zašto se pojavila epidemija karcinoma: "Bolje da su bacili atomsku bombu nego taj virus"
Važan je oprez
Već troje ljudi završilo u bolnici, pronađena i mrtva krava od 500 kila: "Ako se to dogodi, u roku od sat vremena morate biti u bolnici"
nesreća na obilaznici
FOTO Liječnik među prvima stigao na mjesto strašne tragedije: "Vozačica je već bila preminula..."
"Pa nisu liječnici frizeri da se moramo naručiti nekoliko dana ranije. Jasno mi je da imaju gužvu, ali nitko ne ide i ne traži pomoć liječnika, ako mu nije potrebna ili se ne osjeća dobro. Pogotovo kada je riječ o djeci, sinu mi nije dobro, a liječnica ga je naručila za dan kasnije, i to popodne, a dijete ima temperaturu i osjeća se loše. Ako bez naručivanja dođem doktoru, sestre su poprilično uzrujane, pitaju me - jeste li se naručili? Zašto za odlazak doktoru trebam rezervaciju? Pa ne idem u restoran ili frizeru, potrebna mi je pomoć stručne osobe", rekla nam je jedna uzrujana čitateljica kojoj ta praksa liječnika jako smeta.
Nije jedina u tim pritužbama, i drugi su nam se čitatelji požalili na tu sve češću praksu liječnika.
"Stalno nam govore da ne idemo na hitnu, osim u slučaju nužde. Ali što napraviti ako mi nije dobro, a liječnik opće prakse ne želi me primiti isti dan, nego me naruči dan kasnije? Nikako mi to nije jasno", rekao je jedan čitatelj.
Pročitajte i ovo
Kod Karlovca
Objavljeni strašni detalji nesreće na autocesti: Vozač ispao iz automobila i pao s vijadukta od 15 metara
Što napraviti u takvim slučajevima, odgovor smo potražili u HZZO-u.
"U skladu s Odlukom o osnovama za sklapanje ugovora o provođenju zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja, liječnicima je omogućena dodatna usluga naručivanja na pregled. U nadležnosti izabranog doktora je organizacija rada ordinacije, uključujući i odluku o naručivanju na pregled u ordinaciji na bilo koji način - telefonski ili e-mailom", poručili su nam iz HZZO-a.
Naglašavaju da izabrani doktor obavlja trijažu i utvrđuje hitnoću, a procijeni li da se radi o akutnom stanju, to je bez odgode i bez naručivanja u obvezi zbrinuti.
Pročitajte i ovo
Gužve u prometu
VIDEO/FOTO Pogledajte prizore kaosa u Zagrebu: Tramvaj izletio iz tračnica i sudario se s drugim
Pročitajte i ovo
Otkriveno u knjizi
Za neke stvari očito još nije prestar: "Dobar seks" tajna je dugog i sretnog braka Joea Bidena
"Ako pacijent smatra da su uskraćena prava iz zdravstvenog osiguranja, može poslati konkretni prigovor u kojem će dostaviti osobne podatke i podatke o liječniku", kažu iz HZZO-a.
Prigovor može poslati na mail područne službe Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) prema mjestu prebivališta. Mailovi se nalaze ovdje.
Kroz sustav CEZIH-a (Centralni zdravstveni informacijski sustav Republike Hrvatske) doktor uvodi sve svoje pacijente i ostalo iz djelokruga svoga rada (izdavanje lijekova, upućivanje na pretrage i sl. što je potrebno pacijentu), a HZZO-u istim putem dostavlja izvješće o radu.