Iako ni jedna od 24 autosjedalice na tradicionalnom testu nije zavrijedila maksimalnu ocjenu, više od polovice je uspješno položilo gotovo sve ispite. Međutim, pomalo brine što je čak šest proizvoda dobilo oznaku loš i to uglavnom zbog štetnih sastojaka u presvlakama, objavio je HAK.

Galerija


Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog drugog godišnjeg testiranja dječjih auto sjedalica, kojeg su proveli Hrvatski autoklub i njegovi partneri iz europskih autoklubova. Ovoga puta zahtjevnim testovima izložene su čak 24 autosjedalice prilagođene različitim dječjim uzrastima i stupnjevima razvoja. Tako su se pod povećalom našle sjedalice za tek rođene bebe, ali i one za 12-godišnjake koji teže maksimalno 36 kilograma. Analizirali su se sigurnost, jednostavnost/praktičnost, ergonomija i sadržaj štetnih sastojaka, no velikog pobjednika koji bi dobio maksimalnu ocjenu vrlo dobar - nema, ocijenio je HAK.

Vezani članci Damir Škaro prijavljen za silovanje (Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL) Čelnik AK Siget prijavljen za silovanje bivši je boksač i saborski zastupnik, a na Fejsu je čestitao Dan žena Gužva, ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Ne gubite živce: Pogledajte gdje se i kad očekuju najveće gužve zbog uskrsnih blagdana

Zato je čak 15 autosjedalica zaslužilo ocjenu dobar, njih tri su zadovoljavajuće (Chicco Around U i-Size, Nania I-Max SP Isofix i Osann I-Max SP Isofix Ferrari), a čak šest ih je loše (Foppapedretti Uniko i-Size, Graco Turn2Reach, Jané Koos i-Size, Jané Koos i-Size + iPlatform, Nachfolger Hy5 TT i Osann Fox). Također, ni jedna sjedalica u ovom testiranju nije ocijenjena terminom 'jedva dovoljan'.

Najniža ocjena zbog - naftalina

Zanimljivo, svih šest autosjedalica dobilo je najnižu ocjenu isključivo zbog pronađenih štetnih sastojaka, pri čemu je sjedalica Foppapedretti Uniko i-Size bila tragična i na području sigurnosti, gdje je zabilježila daleko najlošiji rezultat od svih konkurenata. Napomenimo da je taj proizvod namijenjen (novorođenoj) djeci visine od 40 do 95 centimetara.

Rezultati testiranja autosjedalica (Screenshot: HAK)
Rezultati testiranja autosjedalica (Screenshot: HAK)

I još jedan mali povratak na ove sjedalice sa štetnim sastojcima… Naime, da u njihovim presvlakama nije pronađen naftalin, Jané Koos i-Size i Jané Koos i-Size + iPlatform bi bile svrstane među najkvalitetnije autosjedice u ovom testiranju. Međutim, prisustvo spomenutog sastojka koji se smatra potencijalno kancerogenim za ljudsku vrstu automatski ih je bacilo na začelje kolone. Naftalin je pronađen i u presvlaci Nachfolgera Hy5 TT, čime su tako poništene mnoge pozitivne karakteristike, jer se radi o jedinoj sjedalici na napuhavanje koja ispuhana teži samo 5,1 kilogram, relativno ju je lako transportirati te je na područjima sigurnosti i jednostavnost/praktičnost sasvim zadovoljavajuća, objavio je HAK.

Iako je čak 15 autosjedalica zaslužilo ocjenu dobar, po prosjeku su se na vrhu izdvojila tri Britax Römer proizvoda, te Joie i-Level i Cybex Solution S-Fix. Iza njih slijedi još jedan Britax Römer (Dualfix M i-Size), pa bi se sportskim terminom moglo reći da je ova britansko-njemačka tvrtka moralni pobjednik našeg testiranja. Tri spomenuta elitna Britax Römerova modela (Baby-Safe 2 i-Size + i-Size Base, Baby-Safe 2 i-Size + i-Size Flex Base i Swingfix M i-Size) ujedno su pobrala i daleko najbolje ocjene na testu sigurnosti, kojima je uz bok ravnopravno stala sjedalica Jané Koos i-Size. Budući da je ovaj španjolski proizvod, prilagođen tek rođenoj djeci visine od 40 do 83 centimetra, vrlo kvalitetno odradio i sigurnosno-upotrebne komponente testiranja, tim više im može biti žao što je u presvlaci pronađen naftalin, koji ih je automatizmom gurnuo na margine ukupnog redoslijeda.

Jedna autosjedalica najbolja u apsolutno svim potkategorijama

U kategoriji jednostavnosti korištenja, pak, imamo maksimalno suverenog laureata. Autosjedalica Joie i-Level uspjela je zabilježiti najbolje rezultate u apsolutno svim potkategorijama (rizik od pogrešne upotrebe, namještanje pojasa, montaža sjedalice, prilagodba sjedalice, razumljivost uputstava i upozorenja te čišćenje i završna obrada), zbog čega joj na području praktičnosti nema premca. Reklo bi se da s njom ne možete pogriješiti, naravno, ako vam treba sigurna nosiljka za tek rođenu djecu maksimalne visine 85 cm i težine 13 kg.

Dijametralno suprotnu situaciju pronalazimo analizirajući ergonomiju sjedalica, gdje se također ističe jedan proizvod, ali u negativnom smislu. Ovdje su, od ukupno 24 testirane autosjedalice, čak 23 zabilježile ocjenu dobar, dok je Graco Turn2Reach samo zadovoljavajuća, jer nimalo ne blista u potkategorijama, kao što su pozicija oslonca za noge, potreban prostor u automobilu te prostor za dijete i pogled djeteta.

Prije kupnje sjedalice HAK savjetuje roditelje da se informiraju o modelima (na internetu ili, po mogućnosti, u direktnom kontaktu s vlasnikom vama zanimljivog proizvoda koji već ima neka iskustva) te osobno posjete trgovinu. Neposredan uvid u autosjedalicu je puno zahvalniji od kupnje 'na slijepo', u web-shopu, pogotovo ako će roditelji povesti i dijete kojemu je novi proizvod namijenjen.

Nakon kupnje autosjedalice, potrebno je dobro se upoznati s njezinim mogućnostima kroz tehnička uputstva i upozorenja, jer pogrešna montaža može dovesti do iznimno opasnih situacija, upozorava HAK. Više informacija o dosadašnjim testiranjima i rezultatima pojedinih dječjih sjedalica, kao i njihovom korištenju dostupno je u Reviji HAK te mrežnim stranicama Revije HAK.