Troši se kao ludo, ali cijene nam, ne računamo li ove popuste za crni petak, samo rastu. Pokazuje to i nova objava Zavoda za statistiku.
Podijelite
Cijene nam i dalje rastu. Prema podacima, stopa inflacije u Hrvatskoj ubrzala je na 2,8 posto, dok je prosjek eurozone 2,3 posto.
To je rast drugi mjesec zaredom, u listopadu je bilo 2,2 posto. Pritom raste prodaja prehrambenih proizvoda, a blago pada promet neprehrambenim proizvodima.
Hrana je u odnosu na isti mjesec lani skuplja čak 4,6 posto. Ipak, najviše su poskupjele usluge - 5,1 posto, a primjetan je i rast cijena energije od 2,5 posto.
Agencija za istraživanje tržišta NIQ od početka godine promatrala je potražnju i cijene najprodavanijih artikala. I vidljivo je da su nam se neke navike promijenile. Primjerice, najviše je poskupjela velika čokolada, 20 posto. I baš zbog toga kupuje se 14 posto manje. Dok su recimo sokovi skuplji 12 posto i salame 8 posto, a pada u potražnji nije bilo.
Zato smo se odrekli ukiseljenog povrća i vina, koji su poskupjeli 10 odnosno 15 posto i bilježe blagi pad potražnje. Zabrinjavajuće bi pak moglo biti da, iako im je cijena u prosjeku veća za 2 posto, izraženije raste potražnja za jakim alkoholnim pićima.
Najviše su poskupjeli deterdženti za rublje, gotovo 15 posto, te kreme za sunčanje 13 posto. No očito se ljetos sunčalo jer, unatoč cijeni, zabilježili su 10 posto veću prodaju.
Najveći porast u potražnji bilježe insekticidi od 16 posto, sredstva za njegu lica 15 posto te tablete za perilicu posuđa, regeneratori za kosu i općenito sredstva za čišćenje - svi po 13 posto.
Recimo i da je od svega što je poskupjelo pad potražnje zabilježen samo na pelenama.