'Nauta Lamjana' je jedinstvena. Jedino je europsko brodogradilište koje može na remont primiti naftne platforme. 2006. ga kupuje investicijski Fond Jupiter Adria te sa njim i koncesiju za građenje brodova do 2031. No vlasnik želi promijeniti koncesiju izgraditi marinu, hotel i apartmane. Za to im treba novi prostorni plan općine koji će prostor tretirati kao turističku zonu.
Radnici tvrde da škver profitabilan i perspektivan. Nude brojke. 2007. pola milijuna kuna dobiti, 25 milijuna dolara prometa, 130 remontiranih brodova, napravljena dva nova za talijane. Bez državnih subvencija, bez prigovora EU. Ne shvaćaju zašto bi neko ugasio zdrav biznis.
No većinski vlasnik kaže da se radnici nemaju zašto bojati. Brodogradnja i remont se moderniziraju i ostaju na pola zemljišta, a na drugoj polovici će niknuti nova marina, hoteli i apartmani. 'Svakako će svi zadržati svoj posao i ne samo to. Realizacijom projekta će se generirati nova radna mjesta', tvrde iz Fonda Jupiter Adria.
Krajnje odobrenje za promjenu koncesije pomorskog dobra daje država. Kriteriji su jednostavni. Gleda se kolika je vrijednost ulaganja tog koncesionara, gleda se koliko će on otvoriti novih radnih mjesta, gledaju se kriteriji zaštite okoliša.
No 80 radnika Naute više nikom ne vjeruje. Nije ni čudo kad se pogleda što su sve prošli od kad je 2000. njihov škver za jednu kunu kupio famozni Walter Wolf.
On je ostavio neizbrisiv trag peglanjem službene kartice do 200 tisuća kuna mjesečno. Pa onda Hypo banka, spominjao se i general Zagorec kao tajni dioničar.
Prošlost ih je naučila kako je sudbinu najbolje uzeti u svoje ruke.