Stručnjaci za sigurnost i istraživači ovdje stječu znanje potrebno za podizanje razine sigurnosti u komercijalnim automobilima. 'Procjenjuje se da svake godine 1.2 milijuna ljudi pogiba u prometnim nesrećama. Gledano iz te perspektive može se reći da sigurnost u prometu nije samo problem nego je mnogo više od toga. To je epidemija i tako joj se moramo suprotstaviti. Znanje je ovdje ključno, a to je upravo smisao ovog centra. Stvarati svijest kako bi u budućnosti spriječili nesreće', kaže Thomas Broberg, tehnički savjetnik.
Sigurnosni centar Volva je po mnogočemu jedinstven. Ovdje se sudaraju dva vozila. Jedan automobil se kreće i dolazi po ovoj traci, a drugi dolazi iz ovog tunela koji se može seliti u svim smjerovima po cijeloj dvorani. U stvarnom prometu može se desiti bilo kakav sudar. Dakle, pod bilo kojim kutom. A ovaj laboratorij to omogućuje, reproducirati sudare pod raznim kutovima i pri različitim brzinama udarca pa čak i sudare kamiona s automobilima', kaže tehnički voditelj Jakobsson.
Tunel za sudaranje
Ovo je tunel koji služi za sudaranje dvaju automobila kao i za sudaranje automobila s objektima izvan same zgrade.
Dakle, tunel je pomičan pomoću zračnih jastuka. Teži 650 tona i možemo ga pomicati kako bi dobili kutove udarca u rasponu od 0 do 90 stupnjeva. Pomislit ćete, šteta dobrog automobila, no to je uvjet bez kojeg nema spašavanja života.
Svi se sudari snimaju specijalnim, takozvanim high-speed kamerama, koje su sposobne uhvatiti čak 200.000 frameova u sekundi. Sve te high-speed kamere su nužne kako bi snimili cjelokupni moment sudara. Iz svih kutova. Jer sudar je gotov za manje od desetinku sekunde. To je kraće od treptaja.
Stoga sve to trebamo imati snimljeno kako bi kasnije mogli obaviti adekvatnu analizu.
Potpuno realističan sudar
Glavna prednost ove instalacije je što omogućuje reprodukciju potpuno realističnih sudara i to iz gotovo svih kutova i pri svim brzinama. To omogućuje neprocjenjivu spoznaju. Mnogo je primjera koji pokazuju da su ova istraživanja rezultirala sigurnijim automobilima. Jedan je primjer što se kod nakošenog sudara pojavljuju posebni zahtjevi za otvaranje zračnih jastuka i za površinu koju trebaju pokriti. To ne bismo znali da nemamo ovakva ispitivanja.
Za Volvo je sigurnost putnika oduvijek bila ključna stavka, te nemaju namjeru mijenjati strategiju. To je proces koji nikada ne miruje, pa iako su današnji automobili znatno sigurniji od onih od prije nekoliko godina, uvijek postoji nešto što se može poboljšati. Jer sigurnost putnika, jednostavno, nema alternative.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem programu Nove TV.
-
Neugodan susret
Spustio se u podrum i prestravio: "Prostrijelila ga je pogledom, a djelovala je zastrašujuće"
-
Poziv Domagoja Mikića
Nebo iznad hrvatskog grada je među najzagađenijima u Europi: "Našli smo spojeve koji mogu biti opasni"
-
Slavonija bez problema
Dronovi, čamci, amfibije... Sve je spremno za veliku bitku, ali je li to dovoljno? "Nisu to baš zmajevi koji piju krv"