Stručnjaci tvrtke Volvo Cars osmislili su sustav kojime će vožnja po noći biti sigurnija i ugodnija za sve s inovativnim sustavom stalnih dugih svjetala.
Podijelite
Novi Volvo S60, V60 i XC60 premijerno prikazan na ženevskom auto salonu uskoro će moći dolaziti opremljeni s inovativnom tehnologijom kojom će vožnja po noći postati sigurnija i ugodnija. Tzv. Active High Beam Control sustav omogućava stalno korištenje dugih svjetala zahvaljujući domišljatom mehanizmu koji sprečava zasljepljavanje vozača u nadolazećim automobilima iz suprotnog smjera ali i vozača koji prometuju ispred vas.
Vožnja po noći predstavlja izazovne uvjete vozačima diljem svijeta. ''Naš cilj je da s ovom novom Active High Beam Control tehnologijom unaprijedimo stupanj vidljivosti po noći tako da omogućimo kontinuirano korištenje dugih svjetala bez potrebe prebacivanja na kratka svjetla uslijed susreta s drugim automobilima u prometu,'' rekao je profesor Lotta Jakobsson, viši tehnički stručnjak za sigurnosne sustave u Volvo Cars Safety Centeru.
Najveća prednost Active High Beam Control sustava jest da je prometno okruženje izvan zatamnjenog područja i dalje osvijetljeno dugim svjetlima. To povećava vozačeve šanse da će primijetiti predmete uz rub ceste poput parkiranih automobila, nezaštićenih korisnika prometnica ili životinja.
Kako Active High Beam Control doista radi? Kad se približi automobil iz suprotnog smjera ili kad se vi približite vozilu ispred sebe, ovaj sustav spriječiti će mogućnost da ćete zaslijepiti druge vozače dugim svjetlima tako što zatamnjuje samo onoliko područja snopa svjetla koliko je potrebno.
Active High Beam Control sustav radi pomoću kamere koja se već koristi za detekciju vozila u sklopu sustava za automatsko kočenje s ciljem izbjegavanja sudara ili minimaliziranja ozbiljnosti sudara. Ta kamera koja je ugrađena kod retrovizora u putničkom prostoru na vrhu vjetrobranskog stakla detektira vozila u bližem području i područje koje je potrebno zasjeniti. Tehnologija je dovoljno precizna da obuhvati odabrani objekt sa marginom pogreške do 3.8 centimetara.
Kontrolna jedinica šalje informacije inovativnom projekcijskom modulu integriranom u svjetlosne sklopove. Sitan cilindar s metalnim dijelovima različitih veličina omogućava zasjenjavanje onolike površine kolika je potrebna da snop svjetla ne bi zaslijepio druge vozače.
Active High Beam Control koristi se u kombinaciji s Xenon svjetlosnim sklopovima a primjenjiv je i za manja prijevozna sredstva poput motocikala ali i veća poput kamiona. Tehnologija je djelotvorna pri brzinama od 15 km/h na više a biti će dostupna s Volvo S60, V60 i XC60 modelima od proljeća ove godine.
Za kraj pogledajte video prilog koji prikazuje kako funkcionira ovaj fenomenalan sustav aktivne kontrole dugih svjetala!