Njihov album 'Dark Side Of The Moon' iz 1972. godine jedan je od najbolje prodavanih albuma u povijesti, a zbog kojeg se Floyovci svađaju s diskografskom kućom. Naime, članovi benda kažu kako je iznos koji dobivaju od EMI-ja 'krivo izračunat'.
Pročitajte i ovo
Psihodelični progresivni rock i dalje živi
Roger Waters koncertnom turnejom obilježava 30 godina projekta 'The Wall'
'Jedan veliki skok' za Sudan
VIDEO: Bubnjari Radioheada, Floyda i Policea ritmom za mir!
Stručnjaci koji su se dosad pozabavili ovim slučajem smatraju kako argument može proizlaziti iz 'rutine trogodišnje ponude plaćanja'. Naime, bendovi svake tri godine dogovaraju plaćanje, Pink Floyd je s britanskom diskografskom kućom EMI potpisao ugovor 1967. godine, a EMI je stalno tvrdio kako su im Floydovci jedni od najprofitabilnijih bendova. U posljednjih 25 godina jedini bend koji ih je uspio poraziti u prodaji kataloga su Beatlesi. Upravo zato Floydovci nagađaju kako su zbog EMI-ja izgubili milijune dolara.
Svi odlaze iz EMI-ja
Primjerice, skupina Radiohead se riješila EMI-ja nakon što su dogovori oko novog ugovora propali, stoga su album 'In Rainbows' odlučili plasirati na tržište 'bez EMI-jevog predznaka'. Paul McCartney je rekao kako su EMI-jevci postali 'dosadni' te da su svi u toj diskografskoj kući 'postali komad namještaja; ja ću biti trosjed, a Coldplay fotelja'.
S EMI-jem su sve odnose prekinuli i The Rolling Stonesi, pa su 2008. godine potpisali s Universalom. Nakon prelaska članovi benda su bili jednoglasni: 'Universal razmišlja unaprijed, kreativni su i idu na ruku ljubiteljima glazbe'.
Glasnogovornik Pink Floyda ispričao je za Sky Newsu kako 'niti jedan član skupine u ovako ranoj fazi suđenja nema namjeru doći na sud'.
EMI reže troškove, ali i propada
Terra Firma Capital Partners je za 3,2 milijarde dolara kupila The EMI Group (Electric & Musical Industries Ltd.) u svibnju 2007. godine. Guy Hands koji stoji iza Terra Firme ubrzo je počeo rezati troškove. Prema početnom planu, EMI je trebao podijeliti 1500 do dvije tisuće poslovnih mjesta i reducirati troškove do 200 milijuna dolara u jednoj godini. U siječnju 2008. godine jedan od čelnika u firmi Tony Wadsworth je napistio tvtku nakon četvrt stoljeća uspješne suradnje.