Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nisu inženjeri

Zbog ovih ljudi danas imamo treće stop svjetlo na automobilu

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Psiholozi nisu samo tu da bi imala gdje djeca otići ako su nestašna na nastavi, vjerovali ili ne treće stop svjetlo na automobilu je došlo inicijativom upravo psihologa.

Studij psihologije je jedan od atraktivnijih studija već duže vremena, barem ako je suditi po broju prijava maturanata. No osim istraživanja zašto se ljudi rade ono što rade i proučavanja zanimljive literature, tu su i zanimljiva istraživanja. Tako je jednom psihologu palo na pamet istraživati koliko bi dodatno stop svjetlo moglo povećati razinu sigurnosti u prometu. Dakle, treće stop svjetlo nije nastalo urotom proizvođača automobila ili poljskih preprodavača jeftinih after-market automobilskih dodataka koji su bili popularni 80-ih godina na tržnicama diljem bivše države.

Pročitajte i ovo Automobil - 1 najnoviji rezultati Poražavajući podaci nisu dobri za sigurnost: "Ako nešto ne valja, može doći do velike havarije" Automobili - 3 Muke po parkingu Pravilnici se nisu mijenjali desetljećima: "Stisnem se koliko mogu, ali drugi ne paze"

Naime, sada već davne 1974. američkih psiholog John Voevodsky (smatrat ćemo da je poljsko prezime koincidencija i da nema nikakve veze s poljskim preprodavačima dodatnih štop lampi, alata i dijelova za pezejce iz 80-ih) postavio je tezu da bi dodatno stop svjetlo povećalo pozornost već ionako rastresenih vozača što bi neminovno dovelo do smanjenja prometnih nesreća, a time logično i do smanjenja stope ozljeda i smrtnosti. Ako je vozač 70-ih bio rastresen, što je onda danas? Trebamo inicijativu za dodatnih 25 stop svjetala. S laserima i wirelessom.

Voevodsky je svoj eksperiment napravio u San Franciscu na sljedeći način: 343 taksi vozila su dobili dodatno stop svjetlo, dok je kontrolna skupina od 160 taksi vozila i dalje ostala sa samo dva stop svjetla.

Eksperimentalna skupina je napravila (taksisti s trećim stop svjetlom) 19.8 milijuna kilometara u testnom razdoblju koje je trajalo 10 mjeseci, dok je kontrolna skupina (taksisti bez dodatnog stop svjetla) u istom periodu prešla 11.59 milijuna kilometara. Nakon temeljitih kalkulacija došlo se do sljedećeg rezultata: dodatno stop svjetlo spriječilo je prosječno 5.4 sudara, 1.02 ozljeda taksista i uštedu od 643 američka dolara po taksi vozilu na milijun pređenih milja. Ako uzmemo u obzir inflaciju, to je oko današnjih tri tisuće dolara. Nije loše za spravicu koja se danas prodaje za 50-ak kuna.

Iako se ne čini kao puno, pogotovo na brojci od milijun milja, kada se sve to zbroji s ukupnom kilometražom koju rade sva vozila rezultat nije loš. I ne samo da nije loš, već je ovo istraživanje ohrabrilo američku agenciju za sigurnost na cestama (National Highway Traffic Safety Administration) da ponovi istraživanje Voevodskog. Rezultati su bili takvi da je NHTSA propisala obavezno treće stop svjetlo za sva nova osobna vozila 1986., a 1994. propis se proširio i na teretna vozila.

Nakon implementacije novog zakona, NHTSA je pratila podatke u 8 država i otkrila smanjenje udaraca u stražnju stranu za 4.3%. Iako ovi podaci nisu u skladu s prvotnim istraživanjem, to ipak znači da je su dodatna svjetla smanjila broj nesreća za 200 tisuća, broj ozljeda za 60 tisuća i uštedu preko 600 milijuna američkih dolara za štetu svake godine. Jedini problem ovih brojki koje je predstavilo Udruženje američkih psihologa je u tome što ne znamo o kojim se državama radi, niti u kojem periodu. Ali u svakom slučaju, nije loše.

Inače, što se tiče Johna Voevodskog, osim zanimljivog istraživanja o utjecaju dodatnog stop svjetla na vozače, američki psiholog se bavio i istraživanjem boli kod ozeblina i ljudskim ponašanjem u ratnim okolnostima.

via Automobili.hr

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene