Kako je jučer najavljeno na konferenciji za novinare Nacionalnog stožera od sutra će na javnim okupljanjima biti dozvoljeno 100 ljudi umjesto dosadašnjih 25. Dopuštaju se sajmovi na otvorenom te plesne škole i radionice u zatvorenom. Kafići i restorani moći će raditi do 23 sata, dok će gosti u restoranima smjeti sjediti i u zatvorenom djelu, što je do sad bilo zabranjeno.
Pročitajte i ovo
organizatoru slijedi kazna
Zabavljali se kao da nije pandemija: Inspektori u Sesvetama otkrili ilegalni tulum
Preminula jedna osoba
U Hrvatskoj pedesetak novih slučajeva više nego jučer: Svaki četvrti zaražen u jednoj dalmatinskoj županiji, brojke im opasno rastu
Opisan je i način na koji ugostitelji mogu posluživati hranu i piće:
- osobnim preuzimanjem pred ulazom u ugostiteljski objekt bez ulaska u isti
- dostavom iz ugostiteljskog objekta vlastitim dostavnim vozilom
- dostavom iz ugostiteljskog objekta temeljem ugovora o poslovnoj suradnji sklopljenim između ugostitelja i treće osobe ( pravne ili fizičke-obrtnici), koji su registrirani i upisani u Upisnik subjekata u poslovanju s hranom
- takozvanim drive in načinom.
"Iznimno od protuepidemijske mjere ugostiteljskim objektima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koji, sukladno rješenju nadležnog upravnog tijela, pripremaju i uslužuju goste toplim i hladnim jelima te slasticama, dopušteno je, uz strogo pridržavanje općih epidemioloških mjera i posebnih preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, usluživanje gostiju u zatvorenim prostorima", piše u uputama.
Unatoč popuštanju mjera, hrvatski ugostitelji nisu zadovoljni.
"Žao nam je što su odluke takve da se neće moći otvoriti i raditi i u unutrašnjosti cafe-barova i što se time iznova čini razlika između restorana i kafića. Pokušali smo sve - argumentirati i objasniti stožeru da i kafići mogu raditi unutra uz pridržavanje mjera - ali, eto, nije bilo moguće", komentirala je za Hinu predsjednica Nacionalne udruge ugostitelja Jelena Tabak.
Novost je i da se ukida se zabrana privatnih okupljanja i svečanosti. Pogrebi više neće imati ograničenja broja osoba, ali se sućut ne smije izražavati bližim kontaktom.
Od sutra se ponovno mogu organizirati i svadbe s do 120 sudionika, ali uz stroga pravila. Najkasnije tri dana prije svadbe lokalnom stožeru treba se prijaviti vrijeme i mjesto održavanja te okvirni broj gostiju. Organizator je pak dužan provjeravati ispunjavaju li svi uzvanici propisane uvjete prema kojima na svadbenoj svečanosti može sudjelovati samo netko tko je cijepljen s drugom dozom cjepiva prije više od 14 dana (ili jednu dozu ako se radi o takvom cjepivu), prebolio COVID, a da od preboljenja nije prošlo 180 dana, prebolio COVID i cijepio se s najmanje jednom dozom ili je u zadnjih 48 sati bio negativan na testu za COVID.
Organizatori će imati i dodatni posao popunjavanja i čuvanja excel tablice s popisom svih prisutnih 14 dana, ali moraju posebno paziti da ti osobni podaci ne dospiju u ruke trećim stranama.
"Protekom obveznog roka čuvanja od 14 dana organizator svadbene svečanosti obvezan je izbrisati cjelokupni informatički zapis osoba prisutnih na svadbenoj svečanosti i sve u njemu sadržane osobne podatke (ako je popis vođen automatski) te na odgovarajući siguran način (koji onemogućuje neovlašten pristup i moguću zlouporabu sadržanih osobnih podataka) uništiti papirnati oblik istog popisa osoba prisutnih na svadbenoj svečanosti", piše u uputama stožera o kojima više možete čitati OVDJE.