S ciljem razumijevanja promišljanja građana o kreativnoj industriji, Dnevnik Nove TV, kako to i inače radi jer mu je mišljenje građana najvažnije, proveo je istraživanje s agencijom Ipsos na uzorku od 600 punoljetnih građana.
Pročitajte i ovo
Istraživanje
Smanjena skrb za trudnice: Prije je pratnju na porođaju imalo 62 posto žena, a u vrijeme pandemije 21 posto
CRNA PREDVIĐANJA
Jesu li opet pogriješili? Američki institut objavio nove dramatične procjene o broju umrlih za Hrvatsku
S obzirom na to da je kreativna industrija – industrija širokog spektra, važno je napomenuti da četvrtina građana navodi kako je nekada bila ili projektno ili honorarno uključena u neki posao vezano za kreativnu industriju. Dakle svaki četvrti građanin, odnosno njih 25 %, imao je ili ima honorarno ili projektno iskustvo u kreativnoj industriji.
U nekoj mjeri više je riječ o ženama, ali jednako su zastupljene sve dobne skupine, iz svih regija. Važno je napomenuti i kako većina navedeno iskustvo opisuje kao pozitivno.
Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 3
(Foto:
Nova TV)
Promatrajući važnost kreativne industrije iz nacionalne perspektive, građani toj industriji daju veliku podršku. Tako više od tri četvrtine građana smatra da bi država trebala omogućiti i poticati stvaranje sadržaja kulturnih i kreativnih sektora kreativne industrije.
Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 2
(Foto:
Nova TV)
Jednaki broj građana, njih 77%, smatra da je kreativna industrija važna jer se njezini proizvodi mogu izvoziti digitalnim putem.
Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 7
(Foto:
Nova TV)
S tvrdnjom da izgradnja kreativne industrije pridonosi stvaranju novih radnih mjesta slaže se 72% građana.
Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 1
(Foto:
Nova TV)
Da je kreativna industrija važna jer je osnova hrvatske kulture i identiteta misli 69% građana.
Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 6
(Foto:
Nova TV)
Možda je još zanimljivija osobna perspektiva građana. Njih 74% smatra kako sadržaji koje donosi kreativna industrija pridonose psihičkoj i duhovnoj stabilnosti ljudi, o čemu svjedoče i redovi ispred naših knjižnica. Nadalje, 64% građana vrlo otvoreno navodi kako voli konzumirati tu vrstu sadržaja, a 57% osjeti nedostatak proizvodnje novih kulturnih sadržaja i drugih sadržaja kreativne industrije u vrijeme koronavirusa i restrikcija.
Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 5
(Foto:
Nova TV)
Mediji su dio kreativne industrije pa smo upitali građane o važnosti medija. To smo učinili i prije mjesec dana, na početku naše rubrike #ostaninova. Idemo vidjeti što se promijenilo u proteklih mjesec dana.
Prvog travnja 58% građana navelo je kako je uloga medija u vrijeme pandemije koronavirusa važnija nego inače, a danas to kaže 60%, dakle, važnost medija raste.
Kako se mijenjaju potrebe i učimo se novim okolnostima, provjerili smo ulogu medija u aspektima koji nisu informiranje. Tako su mediji većini građana, njih 54%, postali središnje mjesto opuštanja i zabave. Ali i svaki drugi građanin navodi kako je zbog informacija iz medija promijenio svoje navike.
Kreativna industrija - nacionalna perspektiva - 4
(Foto:
Nova TV)
Sve navedeno samo potvrđuje važnost teme kreativne industrije kojom zatvaramo rubriku Dnevnika Nove TV #OstaniNova, ali neka Nova TV ostane #NovaNormala u vašim životima. Mi nastavljamo i dalje postavljati važna pitanja, pronalaziti točne odgovore i kreirati prava rješenja za zajedničku budućnost.