Učenici (Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL9
Učenici (Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL9

Članovi stručnih radnih skupina za izradu kurikulumskih dokumenata predsjednici Kolindi Grabar Kitarović poslali su pismo.


Pismo kojeg su napisali članovi stručnih radnih skupina Danijela Cvitković, članica SRS Okvir za poticanje i prilagodbu iskustava učenja te vrednovanje postignuća učenika s teškoćama; Lidija Kralj, članica SRS Informatika i SRS Osnovnoškolski odgoj i obrazovanje, SRS MPT Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije; Žaklin Lukša, članica SRS za Prirodu i društvo, SRS Biologija, SRS Okvir za vrednovanje; Iris Marušić, članica SRS MPT Učiti kako učiti; Diana Greblički Miculinić, članica SRS Hrvatski jezik , SRS Jezično-komunikacijsko područje; Zrinka Pongrac Štimac, članica SRS Prirodoslovno područje, SRS Bioloija i Helena Valečić, članica SRS Priroda - prenosimo u cijelosti:

Obraćamo Vam se kao članovi stručnih radnih skupina koji su u procesu Cjelovite kurikularne reforme izradili kurikulumske dokumente nastavnih predmeta, međupredmetnih tema, kurikulumskih područja i okvira za vrednovanje, za učenike s teškoćama, darovite učenike te prijedlog izmjena i dopuna kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje kao i kurikulume za gimnazijsko i strukovno obrazovanje.

Obraćamo se Vama jer smo prepoznali iskrenu podršku koju ste davali cijelomu procesu, stalno ističući njegovu važnost. Želimo s Vama podijeliti našu zabrinutost o mogućemu nastanku velike štete zbog opstruiranja i zaustavljanja procesa reforme.

Svi mi, članovi stručnih radnih skupina, a ima nas više od četiri stotine, prepoznati smo i priznati kao stručnjaci u svojim područjima. Svi smo se javili na javne pozive za sudjelovanje u Cjelovitoj kurikularnoj reformi sa željom da svojim znanjem i kreativnošću doprinesemo boljitku obrazovanja u našoj domovini, a po njima smo i izabrani. Dokumente smo izradili profesionalno, stručno, argumentirano i transparentno, primjenjujući spoznaje suvremenih znanstvenih istraživanja i iskustva dobre prakse te uvažavajući tradiciju hrvatskoga obrazovnog sustava.

Stručna rasprava

Stručna je rasprava također pokazala da su naši sustručnjaci prihvatili dokumente i dali konkretne prijedloge koji su u velikoj mjeri prihvaćeni. Tako nastali dokumenti daju dobar temelj za izradu izvedbenih i školskih kurikuluma te njihovu eksperimentalnu provedbu da bi se osiguralo kvalitetno i suvremeno učenje i poučavanje u našim školama.

Zabrinuti smo jer nam nije jasno kako će izgledati nastavak ovoga iznimno složenoga procesa koji je, sada već razriješena, Ekspertna radna skupina izvrsno i promišljeno organizirala i vodila osiguravajući nam uvjete za vrlo zahtjevan rad.

Vjerujemo da svojim autoritetom možete pomoći i dati podršku da se proces nastavi s istom koncepcijom i istim načinom rada kao i dosad. Molimo Vas da pomognete da se procesu reforme osigura operativna, normativna i financijska podrška te, ono najvažnije, politička neovisnost! Nakon toliko uloženoga truda i rada Ekspertna radna skupina sigurno ne bi zatražila razrješenje da je imala podršku i uvjete za nastavak procesa.

Uvjereni smo da bi oni nastavili raditi na kurikularnoj reformi kada bi se uvjeti u smislu stvarne podrške za to i ostvarili.

'Gubimo šansu'

Ako se proces Cjelovite kurikularne reforme uskoro ne nastavi istom dinamikom, zbog zahtjevnosti i kompleksnosti vrlo će ga teško biti ponovo pokrenuti. Time gubimo šansu unaprjeđenja obrazovanja u Hrvatskoj koje je, bez sumnje, u velikom zakašnjenju za europskim sustavima. Nepovoljne posljedice za naše učenike koji žive u 21.stoljeću, a školuju se prema sustavu iz sredine 20. stoljeća, a samim time i za gospodarski razvoj i boljitak naše domovine mogle bi biti nesagledive.

Molimo Vas da primite predstavnike stručnih radnih skupina na razgovor kako bismo Vam detaljnije iznijeli svoja iskustva i stajališta. Željeli bismo da nam pomognete da javnost čuje i vidi da smo mi stručnjaci učitelji, praktičari, znanstvenici i metodičari koji radimo kompetentno i profesionalno te želimo i možemo doprinijeti tomu da obrazovanje u Hrvatskoj postane bolje, modernije i konkurentnije', stoji u pismu kojeg je potpisalo 300 članova svih stručnih radnih skupina.

Podsjetimo, Ministarstvo znanosti obrazovanja i sporta 17. lipnja udovoljilo je zahtjevu Ekspertne radne skupine te je s stavljena izvan snage Odluka o osnivanju Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme. Tehnički ministar Predrag Šustar obećao je da će se reforma nastaviti.