Zloporaba poziva na broj 112 smanjena je zbog oštrog sankcioniranja osoba koji zloupotrebljavaju pozive na 112. U slučaju tri ponavljanja zloporabe poziva na broj 112 operateri privremeno isključuju pretplatnika na sedam dana, piše današanji Vjesnik.
Pročitajte i ovo
Opreza nikad dosta
Ne nasjedajte: Lažni policajci raspitivali se o ušteđevinama, policija upozorila građane
Otkrili i što im je najveći stres
Jeste li se ikad zapitali kako to izgleda u centru 112 kada prime hitni poziv? Ekipa Dnevnika Nove TV nazvala ih je baš od tamo
To znači da korisnici fiksne i mobilne telefonije tjedan dana ne mogu ostvarivati odlazne pozive, ali ih mogu primati. U slučaju da pretplatnik ili korisnik usluga po drugi put ponovo triput lažno nazove na broj 112, isključit će ga se iz mreže na 30 dana.
Uz to, počinitelj takvih prekršaja može se i prijaviti po kaznenoj odgovornosti. Do prije šest mjeseci zagrebački centar Državne uprave za zaštitu i spašavanje primao je 90 posto lažnih odnosno beskorisnih poziva, a 60 posto ih je bilo s mobitela bez identifikacijske kartice. Zbog toga su se teško probijali stvarni pozivi za pomoć.
Novim pravilnikom to je onemogućeno, pa se s mobitela može pozvati broj 112 samo ako je u uređaju SIM kartica. Svi se još sjećaju kada je prošle godine četrnaestogodišnjakinja iz Osijeka operatere iz službe 112 lažnim dojavama da je oteta 'zabavljala' 16 sati.
Poziv je lociran u Osijeku, unatoč tvrdnji da je 'oteta' prevezena nekim autom u Zagreb. Operateri u Osijeku, a onda i u Zagrebu, poziv su uzeli s primjerenom ozbiljnošću.
Djevojčica je nazivala dvadesetak puta pravdajući se slabim baterijama mobitela koji mora puniti i vješto glumila da joj je život u opasnosti...
Inače, jedinstveni broj 112 postoji od 2005., a cilj mu je do kroz iduće razdoblje potpuno zamijeniti brojeve 91, 93 i 94.