Tunel se nalazi na drugoj dionici pristupnih cesta Pelješkom mostu i jedan je od najkompleksnijih objekata u projektu "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" koji provode Hrvatske ceste.
Radovi na probijanju tunela započeli su 7. travnja ove godine te ih je, uz koronu, Strabag završio 74 dana prije roka koji je bio postavljen za 28. veljače iduće godine, navodi se u priopćenju Hrvatskih cesta.
Na probijanju tunela u prosjeku je dnevno radilo 100 ljudi.
Tunel je građen prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi NATM, koja uključuje najsuvremenije inženjerske i tehnološke trendove, a pored glavne tunelske cijevi ima i jednu servisnu s kojom je povezana s devet pješačkih i dva poprečna prolaza za interventna vozila.
"Često govorimo o Pelješkom mostu pa građani možda nisu svjesni koliko je zahtjevan dio preko samog poluotoka, a samo ovaj tunel koji je danas probijen je peti najduži tunel u Hrvatskoj", izjavio je predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.
"Probijanje tunela čini nam veliko zadovoljstvo jer smo s radovima počeli u jeku lockdowna početkom travnja i uspješno se suočili sa svim izazovima koje je donijela pandemija te ostvarili zacrtane ciljeve daleko prije roka.
Realizacija iskopa i proboja ovog tunela bila je posebna, ne samo zbog važnosti koju cijeli projekt ima za prometnu povezanost Hrvatske, već i zbog svih dodatnih napora koje smo uložili u organizaciju nesmetanog rada gradilišta u novonastalim okolnostima", rekao je direktor Strabaga d.o.o. Veljko Nižetić.
Realizacija projekta unatoč pandemiji
Zajednica ponuditelja Strabag AG i Strabag d.o.o. izvodi radove na drugoj fazi izgradnje pristupnih cesta ukupne duljine 12,04 kilometra, koja obuhvaća dionicu od mjesta Duboka do Pelješkog mosta dugu 2.140 metara sa kopnene strane i dionicu od mosta do mjesta Zaradeže na Pelješcu dugu 9.898 metara.
Uz tunel Debeli brijeg, izvodi se i Tunel Kamenice dužine 499 metara na kojem su već počeli radovi na miniranju, Vijadukt Doli dužine 156 metara, Most Dumanja jaruga I dužine 488 metara te Most Dumanja jaruga II dužine 80 metara.
Projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom", koji uključuje izgradnju Pelješkog mosta s pristupnim cestama te izgradnju obilaznice Stona, sa svim svojim fazama je u punom građevinskom pogonu.
Ukupna duljina trase projekta iznosi 32 kilometra, od mjesta Duboka do mjesta Doli i zaobići će Neumski koridor. Projekt je sufinancirala Europska unija iz europskog fonda za regionalni razvoj, operativni program Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.