Štrajkom prijete prijevoznici koji voze školarce do škola, i to na prvi dan školske godine. Prije toga će 23. kolovoza štrajkati jedan sat kao upozorenje.

Galerija


Autobusna su stajališta u baranjskim selima bez putnika. Mještani Popovca ljeti kao da su odsječeni od svijeta. ''Što se tiče autobusnih linija koje prometuju na relaciji Beli Manastir, Popovac, Branjina i Kneževo, nismo baš zadovoljni brojem linija, pogotovo kad nema škole. Tad je taj broj linija još manji'', rekao je načelnik općine Popovac Zoran Kontak.

Vezani članci Gužva na cesti (Foto: Igor Soban/PIXSELL) Štrajk vozača cisterni paralizirao Portugal, hrvatski vozači autobusa najavljuju akciju za 10 dana Ilustracija: Josip Regovic/PIXSELL Nekoć poželjan poslodavac ne može zadržati radnike? "Ovo je neizdrživo! Prije smo bili prava meka, a sad ljudi odlaze"

Sve manje stanovnika po hrvatskim selima dovelo je do sve manjeg broja putnika i ukidanja linija. Trbuhom za kruhom odlaze i vozači, pa predstavnici autobusnog javnolinijskog prijevoza uoči nove školske godine traže bolje uvjete i više reda.

''Imamo nerentabilne linije, gubimo novac svakim danom i nismo više u mogućnosti investirati u obnovu voznog parka, odnosno u povećanje plaća radnicima'', objasnio je Hrvoje Meštrović, predsjednike Udruge hrvatskih javnolinijskih prijevoznika.

Obustava prometa uoči školske godine

Uoči početka nove školske godine prijete obustavom prometa. Od Vlade traže usvajanje Pravilnika o obavljanju javnog linijskog prijevoza te potpisivanje ugovora o javnim uslugama, odnosno primjenu modela kakav već desetljećima koristi zapadna Europa.

''Model kakav se još primjenjuje u Hrvatskoj odavno je napušten u Europi. Ovdje prijevoznici sami određuju kamo će voziti i kolike će im biti cijene. Država sve to financira milijunima kuna, a onda imamo kaotične situacije gdje se moraju gasiti nerentabilne linije. Toga u Europi nema. Javni prijevoz je Europi je javna stvar i sustav to nadzire, kontrolira i uređuje'', izvijestila je reporterka Dnevnika Nove TV Marina Bešić Đukarić.

''Radi se o tome da, ako neka rentabilna linija ima višak prihoda, taj prihod će biti vraćen u tu istu blagajnu. Znači, rentabilne linije, koje donose ekstra profite, u načelu će pokrivati gubitke nerentabilnih linija'', objašnjava Meštrović.

Sufinanciranje mjesečnih karata

Zbog nerentabilnih veza Slavonija i Baranja prošle su godine u jednom danu ostale bez 72 autobusne linije. Da linije nisu vraćene, učenica Sanja Denisa Koprivec iz Popovca ne bi mogla putovati u srednju školu, a da nema subvencija, njezina majka ne bi joj mogla priuštiti kartu. Mjesečna karta od Popovca do Belog Manastira stoji 793 kune. 75 posto sufinancira država, 17 i pol posto općina, a ostatak županija.

Rok za primjenu – kraj studenog

Za 39 srednjoškolaca sa svog područja općina Popovac godišnje izdvaja 60.000 kuna, a država milijune. Novim modelom trošenje bi bilo racionalnije, a prijevoznici sigurniji. ''Ako mi ne stignemo na vrijeme to napraviti, ostat ćemo bez prijevoznika'', upozorio je Hrvoje Meštrović.

Rok za primjenu europske uredbe je 30. studenog, a bez ugovora o javnom prijevozu, sav bi teret autobusne karte mogao pasti na roditelje. Iz Ministarstva obrazovanja i Ministarstva prometa uvjeravaju da se intenzivno radi na rješavanju problema s javnim prijevozom.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr