Štrajkom prijete prijevoznici koji voze školarce do škola, i to na prvi dan školske godine. Prije toga će 23. kolovoza štrajkati jedan sat kao upozorenje.

Galerija


Autobusna su stajališta u baranjskim selima bez putnika. Mještani Popovca ljeti kao da su odsječeni od svijeta. ''Što se tiče autobusnih linija koje prometuju na relaciji Beli Manastir, Popovac, Branjina i Kneževo, nismo baš zadovoljni brojem linija, pogotovo kad nema škole. Tad je taj broj linija još manji'', rekao je načelnik općine Popovac Zoran Kontak.

Vezani članci Granični prijelaz sa Slovenijom Slovenska policija štrajka: Prestanak rada mogao bi se odraziti na granične prijelaze s Hrvatskom Javni prijevoz u Luksemburgu, ilustracija Rješenje za prometne gužve: Luksemburg postaje prva zemlja na svijetu s besplatnim javnim prijevozom

Sve manje stanovnika po hrvatskim selima dovelo je do sve manjeg broja putnika i ukidanja linija. Trbuhom za kruhom odlaze i vozači, pa predstavnici autobusnog javnolinijskog prijevoza uoči nove školske godine traže bolje uvjete i više reda.

''Imamo nerentabilne linije, gubimo novac svakim danom i nismo više u mogućnosti investirati u obnovu voznog parka, odnosno u povećanje plaća radnicima'', objasnio je Hrvoje Meštrović, predsjednike Udruge hrvatskih javnolinijskih prijevoznika.

Obustava prometa uoči školske godine

Uoči početka nove školske godine prijete obustavom prometa. Od Vlade traže usvajanje Pravilnika o obavljanju javnog linijskog prijevoza te potpisivanje ugovora o javnim uslugama, odnosno primjenu modela kakav već desetljećima koristi zapadna Europa.

''Model kakav se još primjenjuje u Hrvatskoj odavno je napušten u Europi. Ovdje prijevoznici sami određuju kamo će voziti i kolike će im biti cijene. Država sve to financira milijunima kuna, a onda imamo kaotične situacije gdje se moraju gasiti nerentabilne linije. Toga u Europi nema. Javni prijevoz je Europi je javna stvar i sustav to nadzire, kontrolira i uređuje'', izvijestila je reporterka Dnevnika Nove TV Marina Bešić Đukarić.

''Radi se o tome da, ako neka rentabilna linija ima višak prihoda, taj prihod će biti vraćen u tu istu blagajnu. Znači, rentabilne linije, koje donose ekstra profite, u načelu će pokrivati gubitke nerentabilnih linija'', objašnjava Meštrović.

Sufinanciranje mjesečnih karata

Zbog nerentabilnih veza Slavonija i Baranja prošle su godine u jednom danu ostale bez 72 autobusne linije. Da linije nisu vraćene, učenica Sanja Denisa Koprivec iz Popovca ne bi mogla putovati u srednju školu, a da nema subvencija, njezina majka ne bi joj mogla priuštiti kartu. Mjesečna karta od Popovca do Belog Manastira stoji 793 kune. 75 posto sufinancira država, 17 i pol posto općina, a ostatak županija.

Rok za primjenu – kraj studenog

Za 39 srednjoškolaca sa svog područja općina Popovac godišnje izdvaja 60.000 kuna, a država milijune. Novim modelom trošenje bi bilo racionalnije, a prijevoznici sigurniji. ''Ako mi ne stignemo na vrijeme to napraviti, ostat ćemo bez prijevoznika'', upozorio je Hrvoje Meštrović.

Rok za primjenu europske uredbe je 30. studenog, a bez ugovora o javnom prijevozu, sav bi teret autobusne karte mogao pasti na roditelje. Iz Ministarstva obrazovanja i Ministarstva prometa uvjeravaju da se intenzivno radi na rješavanju problema s javnim prijevozom.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr