Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

U Saboru se raspravljalo o novom prijedlogu zakona kojim bi se postrožile kazne za prometne prekršaje.


Premda su iz klubova zastupnika SDP-a i HNS-a poduprli većinu izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama, ne slažu se s povišenjem novčanih kazni za manje prometne prekršaje, ustvrdivši kako se time neće poboljšati prometna sigurnost jer 'obijesni i dalje divljaju'.

Vezani članci Velike gužve kod naplatnih kućica Lučko - 7 Brojke bolje nego prije korone: Pogledajte koliko je porastao promet na autocesti kod Lučkog Nesreća Auto doletio na cestu iz vedra neba i prestravio obitelj, sletio je samo nekoliko metara ispred njih

'Nikakve kazne neće spriječiti 'parajlije' i obijesne da na cesti ne divljaju skupim automobilima. Njima nikakva kazna nije dovoljno visoka', kazao je Goran Beus Richembergh (HNS-HSU). Naveo je kako bi trebalo pojačati preventivu da bi sigurnost prometa na cestama bila bolja.

Moguće pojavljivanje korupcije

SDP-ov zastupnik Ivan Hanžek upozorio je kako se u vrijeme kad su kazne visoke, a platna moć niža, može pojaviti korupcija. Napomenuo je i kako bi, po uzoru na neke zapadne zemlje, bilo dobro razmisliti o uvođenju tzv. komunalne policije koja bi reagirala na kršenje zakona o komunalnom redu.

U pojedinačnoj raspravi Ingrid Antičević-Marinović (SDP) pozdravila je odluku da se izmjene zakona o sigurnosti prometa na cestama provedu u dva čitanja jer se po sadašnjem prijedlogu, kako kaže, 'stječe dojam da državi manjka novca u proračunu pa povećava kazne'. 'Drastično kažnjavanje potrebno je za one koji divljaju na cestama i voze pijani ili pod utjecajem droga te za one koji voze bez dozvole, a ne za manje prometne prekršaje', kazala je.

>> Kazne od 700 kuna još nema, ali auto bi svejedno trebali očistiti

Oduzimanje 'tatičinih' automobila

Njezin stranački kolega Nenad Stazić navodi kako bi najbolja kazna za mlade vozače, recidiviste, koji ponavljaju prometne prekršaje i najčešće uzrokuju prometne nesreće sa smrtnim ishodom, bila oduzimanje automobila 'koji je zapravo tatičin' te da i za najmanji prekršaj ponovno polažu vozački ispit.

'Bolje da takav 15 godina polaže vozački ispit nego da 15 godina sjedi u zavoru', rekao je Stazić.

Dragutin Lesar, zastupnik Hrvatskih laburista, zamjera što su se zakonske izmjene usmjerile samo na kažnjavanje vozača, ali ne i na 'vlasnike' cesta zadužene za njihovo održavanje, što počesto i nije najbolje, osobito kad je riječ o signalizaciji (Hina)