USKOK češlja sumnjive multi-milijunske ugovore oko skupocjenog bojenja najdužih hrvatskih tunela Mala kapela i Sveti Rok koje je za HAC izvodila Skladgradnja. U međuvremenu, oporba optužuje ministra Kalmetu da je potaknut aferama, koje tresu njegovo ministarstvo, žrtvovao državnog tajnika - Zdravka Livakovića koji je jučer podnio ostavku.
Pročitajte i ovo
Konačni otklon od Sanadera?
Traži se izvještaj o arheološkim radovima?
Kalmeta: Nisam Supermen!
Afere bujaju, za Upravu HAC-a nema loših vijesti
Kako i kojom bojom su se farbali tuneli Sveti Rok i Mala Kapela koje je HAC Skladgradnji dvostruko platio, češlja USKOK. Provjeravaju se i službeni skupocjeni automobili. Za neke pritisnut, za sebe kaže iz osobnih razloga, ostavku je jučer na iznenađenje javnosti, podnio Zdravko Livaković. 'Moj zahtjev je bio motiviran isključivo osobnim razlozima, tako da očekujem da će se povezivati s ne znam čime, ja sam od 1993. godine u javnom poslu i prošao sam niz sličnih situacija i ovaj put je to isključivo na moj osobni zahtjev', rekao nam je Livaković.
>> Zdravko Livaković dao ostavku na mjesto tajnika
'Ne bojim se istrage USKOK-a, jer sam svjestan što sam radio, kako sam radio i u ovlastima koje sam imao', dodao je Livaković. 'On se sprema dugo već na taj potez, zamolio me da ga se razriješi, ispričao mi je svoje obiteljske razloge zbog čega se želi povući, ja sam to prihvatio jer držim da su obiteljski razlozi prije ili poslije, važniji od same karijere', istaknuo je Božidar Kalmeta, ministar prometa. No, oporba kao i sindikati u istaknute razloge ne vjeruju i smatraju da je samo riječ o dobrom aranžmanu.
'Ne treba precijenjivati Livakovićevu ulogu'
'Njegovu ulogu ne treba precjenjivati, on je bio samo operativac, mozak svega, kako nešto napraviti. Međutim naloge su mu davali drugi ljudi i nije problem on, problem je nalogodavac, konkretno ministar i konkretno bivši premijer', naglasio je SDP-ovac Ivica Pančić. 'Zdravko Lvaković svakako nosi velik dio odgovornosti za sve afere jer je bio izuzetno dobro upućen i donosio vrlo važne odluke i mislim da je često ulazio u mnoge sitnice i poslovanje hrvatskih autocesta što čak i nije njegova kompetencija kao članova nadzornog odbora', rekao nam je Mijat Stanić iz Nezavisnog cestarskog sindikata.
Jedna od afera koje je najjače prodrmala HAC oko bojenja tunela po dvostruko skupljoj cijeni, ministar nije želio komentirati. 'Ne znam vam ja o tome ništa. Ja sam poznat po tome da ja podržavam da se ispitaju nepravilnosti, i sam sam inicirao neke stvari u nekim drugim tvrtkama, kod mene je situacija tu jasna, svatko neka radi svoj posao', zaključio je ministar Kalmeta. Na kome će se zaustaviti linija odgovornosti, trebao bi istražiti USKOK. Livakovićev zahtjev o razrješenju Kalmeta je kaže dobio još prije dvije godine.
Nakon šest godina vraća se obitelji u Zadar
'Vratiti ću se u Zadar, malo ću se odmoriti za Božić i Novu godinu, a onda ću naći neki posao, o tome uopće ne razmišljam niti brinem', rekao nam je na kraju Livaković. Priče o tome da odlazi u jeku afera, Livaković je kaže i očekivao. Livaković je, kaže s ministrom bio od 93. godine u gradskoj upravi grada Zadra. Šest godina radio je u Zagrebu, a sada se ponovo vraća kući, obitelji i sinu.