Obavijesti Video Pretražite Navigacija
MOTOR MU SE UGASIO NA 18.000 METARA

LEGENDA HRVATSKOG ZRAKOPLOVSTVA "Ovu ću godinu zaboraviti čim prije, može ih biti sram!"

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Malo tko nije čuo za Ivana Selaka. Jedan od najboljih hrvatskih ratnih pilota odbrojava do zaslužene mirovine. Ovaj 57-ogodišnjak puna je tri desetljeća proveo u zraku i, čini se, ne misli se povući tek tako.

Kaže da je spreman svojim savjetima pomoći u zrakoplovstvu. Ispričao nam je neke od svojih nevjerojatnih i javnosti manje poznatih anegdota.

Pročitajte i ovo Ivan Selak 30. obljetnica u Divuljama Selak odgovorio Banožiću: "Reći ću nešto što ne znam hoće li razumjeti. Iskreno mi je žao što taj koji je djelovao - nisam bio ja" Ivan Selak - 1 Obljetnica preleta MIG-ova Pogledajte kako se Selak obrušio na Banožića: "I bolje da me nije pozvao. Sramota me biti u njegovom društvu. Neka ide u lov na veprove"

"Za mene je posao koji sam radio bio hobi, od toliko njih, imat ću jedan hobi manje", kaže Ivan Selak koji posljednje dane prije mirovine provodi u letačkom odijelu. 

Kako i ne bi, u svojih 57 godina je više od tri desetljeća proveo u zraku.

"Da se mene pita i da ima pameti, taj bi avion letio", kaže Selak pokazujući na MiG prozvan Osvetnikom Dubrovnika, kojim je pobjegao iz bivše JNA.

S generacijama ratnih pilota branio je hrvatsko nebo, ali za sebe neće reći da je ratni heroj.

"Nisam, ja sam profesionalac. Naše legende su, nažalost, po grobljima u Hrvatskoj", kaže Selak kojemu se prvi let s instruktorom, kao tada 22-ogodišnjaku, urezao u pamćenje.

"Ja sam bio izgubljen u prostoru i vremenu, poletjeli smo, trebaš gomilu stvari raditi. Odjednom mi kaže, javi Lošinj. Velim, koji crni Lošinj? Okrećemo se, zaokret, drži, ne daj, idi gore, lijevo! To je bilo jezivo, kad smo sletili potpuno mokar", priča Selak.

Bilo je to tek jedno od mnogih preznojavanja. Ostao je pribran i kada mu je otpala kabina u letu. Motor mu se gasio iznad 13, ali i na nevjerojatnih 18 tisuća metara. Taj ga je dan, prisjeća se, sin čekao u bazi.

"Izlazim iz aviona, a on me hvata za ruku i govori mi: Tata molim te, za Boga, nemoj više nikad letjeti. Znate kako mi je bilo teško. Zagrlio sam ga, hodali smo sa stajanke i rekao sam: Sine, pusti nek prođu dva, tri dana, možda ćeš promijenit mišljenje. Bio sam spreman tog trenutka da nikad više ne sjednem u avion", kaže Selak.

No, nije to učinio. Kao probi pilot, testirao je sve lovce. Danas žali jer se mlađe generacije nisu obučavale više.

"Lako je meni glumit facu i bit faca, imate preko tri tisuće sati leta", kaže Selak.

Nakon svega, ne može prešutjeti ni odluku o prizemljenju MiG-ova, nakon povratka s remonta.

"Ma ovu godinu ću se potruditi zaboraviti čim prije. Da li je tu bilo i političke igre - nek ide na savjest
onima koji su te igre igrali - može ih biti sram", ogorčen je Selak.

I u mirovini bira život pun adrenalina. "Letit ću i dalje. Paraglajder, zmaj, letim, skačem, ako će bit potrebno kolegama pomoć, I'm ready", poručuje Selak.

U svom ga savjetničkom timu želi i ministar obrane. Ponuda je to o kojoj Selak još razmišlja. Odlazak je za njega, čini se, samo novi početak.

 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene