Naš školski sustav doživjet će brojne promjene ulaskom u EU zajednicu, pa će se određeni predmeti ukinuti, drugi će se restrukturirati, a očekuje nas uvođenje i nekih sasvim novih, koji zasad ne postoje u hrvatskim školama.
Pročitajte i ovo
Napokon na nastavi
Učenici 4. razreda zagrebačke škole napokon se vraćaju u školske klupe
Rješenja još nema
Završen nadzor u bivšoj školi devetogodišnjaka: Dnevnik Nove TV doznao da inspekcija priprema rigoroznu kaznu
>>Što kažete na ovakvu REFORMU obrazovanja?!
U nedavnoj anketi portal EduCentar istražio je na uzorku od više od 400 ispitanika, koji predmet bi hrvatski građani najprije uveli u školski program, te iz kojih razloga.
Najviše ispitanika, njih 39 posto, podržava uvođenje bontona u školstvo.
'Nekim odraslima nedostaje bonton, a kamoli ne njihovoj djeci“, kaže jedan od ispitanika, a drugi dodaje: Malo tko zna osnovna pravila bontona, a još manje ljudi ih prakticira. Jedan od ispitanika zaključuje da je 'lijepim načinom sve lakše postići' te da nažalost danas vrijedi pravilo 'što mlađe to više necivilizirano'.
Da mlađim generacijama nedostaje znanje iz domaćinstva, potvrđuje malo više od petine ispitanika, njih 22 posto, koji su za uvođenje takvog predmeta.
'Da svako dijete, bilo muško ili žensko, nauči osnovne potrebe za samostalan život' komentira jedan od ispitanika, a drugi dodaje kako 'djevojke više ne znaju zašiti dugme, a momci ne znaju promijeniti osigurač u kući, pa kakvi će to roditelji biti jednog dana?'
Za uvođenje predmeta o raspolaganju osobnim financijama zalaže se 17 posto ispitanika koji smatraju da je djecu bitno naučiti raspolagati novcem.
'Tko zna baratati osobnim financijama ne zapada u financijske probleme i dugove', komentira jedan od ispitanika, a drugi zaključuje da je to 'zaista potrebno znanje, te je potrebno educirati i odrasle o tome'.
Nakon izlaska iz škole, većina mladih po prvi se put susreće s pisanjem životopisa, molbe te ostalih službenih dokumenata. Upravo je bolja priprema za tržište rada glavni razlog zašto bi 15 posto ispitanika najprije odabralo poslovnu komunikaciju kao novi predmet u školama.
'Kao profesor smatram da učenici nisu pripremljeni za traženje posla', kaže jedan od ispitanika koji se zalaže za uvođenje poslovne komunikacije u školski program.
Preostalih 7 posto ispitanika smatra da je u školski sustav potrebno uvesti sve navedene predmete, uz neke dodatne poput: seksualnog i građanskog odgoja, obavezne informatike ili volonterstva.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook