Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Ocjenili se sa 2,8

Građani Hrvatske i sami svjesni koliko su medijski nepismeni

Konzumacija medijskih sadržaja (Foto: Guliver/Thinkstock)
Konzumacija medijskih sadržaja (Foto: Guliver/Thinkstock) Guliver/Thinkstock
Aktualno Galerija Konzumacija medijskih sadržaja (Foto: Guliver/Thinkstock) Konzumacija medijskih sadržaja (Foto: Guliver/Thinkstock) Foto: Guliver/Thinkstock Konzumacija medijskih sadržaja (Foto: Guliver/Thinkstock) Konzumacija medijskih sadržaja (Foto: Guliver/Thinkstock) Foto: Guliver/Thinkstock Konzumacija medijskih sadržaja (Foto: Guliver/Thinkstock) Konzumacija medijskih sadržaja (Foto: Guliver/Thinkstock) Foto: Guliver/Thinkstock +0 Konzumacija medijskih sadržaja (Foto: Guliver/Thinkstock) Galerija 1/4 >>
Samo mali dio građana Hrvatske imao je priliku učiti veoma važnu vještinu modernog doba – kritičko sagledavati medijski sadržaj, a većina smatra da se djecu ne podučava dovoljno od toj temi.

Hrvati svoju medijsku pismenost ocjenjuju kao dobru. Nešto bolje od prosjeka populacije ocjenjuju je žene, mlađa dobna skupina, osobe boljeg obrazovanja te oni koji imaju djecu.

Pročitajte i ovo Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje prijavite policiji! HZZO upozorava na pokušaje prijevare građana, lopovi su sve domišljatiji Trezorski zapisi - 1 Sigurna zarada Stiže nova tranša trezorskih zapisa - posudite državi novac i zaradite: "Kamata je atraktivna"

Samo 11 posto populacije imalo je priliku učiti o vještinama kritičkog sagledavanja medijskih sadržaja. U većoj mjeri to je mlađe stanovništvo u dobi od 15 do 30 godina, te oni višeg obrazovanja.

Čak 81 posto populacije smatra da se djecu ne podučava dovoljno o utjecaju medija na njih i odrasle. Ali dok starija populacija smatra da bi djeca o tome trebala učiti u obitelji, a manjina u obrazovnim ustanovama, kod mlađe populacije taj je stav drugačiji. Oni podjednaku odgovornost pripisuju roditeljima i obrazovnom sustavu.

Najčešći razlozi za brigu zbog utjecaja na djecu jesu nasilje u medijima (45 posto), sigurnost na internetu (44 posto) te količina vremena koju djeca provode uz različite ekrane (43 posto).

Prosječna ocjena kojom građani Hrvatske ocjenjuju svoju medijsku pismenost jest 2,8 od 5.

Istraživanje je provedeno u ožujku na reprezentativnom uzorku stanovnika starijih od 15 godina.

Konzumacija medijskih sadržaja (Foto: Guliver/Thinkstock) Konzumacija medijskih sadržaja (Foto: Guliver/Thinkstock)

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene