Obavijesti Video Pretražite Navigacija
"NEMA NOVCA"

Cesta zaborava: Izgradnja traje već puna četiri desetljeća! A i dalje njome šeću - krave

Cesta zaborava (Foto: Dnevnik.hr) - 2
Cesta zaborava (Foto: Dnevnik.hr) - 2 DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Cesta zaborava (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Cesta zaborava (Foto: Dnevnik.hr) - 3 Foto: DNEVNIK.hr Cesta zaborava (Foto: Dnevnik.hr) - 4 Cesta zaborava (Foto: Dnevnik.hr) - 4 Foto: DNEVNIK.hr Cesta zaborava (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Cesta zaborava (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Foto: DNEVNIK.hr +0 Cesta zaborava (Foto: Dnevnik.hr) - 1 Galerija 1/4 >>
Prvo izgleda idilično - trotračna prometnica, s izgrađenim odmorištima i vijaduktima. Ali odjednom, bez upozorenja - poljski put! Nakon kilometar i pol makadama opet asfalt - ali tek jednotračna cesta. Tako izgleda cesta od Obrovca u smjeru Knina, čija je gradnja počela prije 40 godina.

Trebala je činiti važni prometni koridor, no današnja županijska cesta od Obrovca u smjeru Knina ostala je nedovršenom i 40 godina od početka izgradnje! Cestom zaborava, koja se pretvorila u jedan od najvećih prometnih apsurda u Hrvatskoj, provozao se reporter Nove TV Šime Vičević.

Pročitajte i ovo Radovi na tunelu kroz Kozjak - 4 Tunel kroz Kozjak Gradi se novi ulaz u Split, ići će preko Kaštela, a građani upozoravaju: "Toliko će ljudi ginuti" Nova stradavanja, cesta odnijela 213 života (Foto: Dnevnik.hr) - 2 ALARMANTNO STANJE Na cestama poginulo više od 200 ljudi: Iznenađujući podaci o starosti vozača koji uzrokuju nesreće

Prvo izgleda idilično - trotračna prometnica, s izgrađenim odmorištima i vijaduktima. Ali odjednom, bez upozorenja - poljski put! Nakon kilometar i pol makadama opet asfalt - ali tek jednotračna cesta. Tako izgleda cesta od Obrovca u smjeru Knina, čija je gradnja počela prije 40 godina. Trebala je to biti najbrža dionica od Zadra do Knina, a pretvorila se u hrvatski prometni apsurd.

"Mislim da jest apsurdno. Nije to neka velika investicija da nisu to mogli završiti već do sada", kaže Branko Olujić iz Bilišana. Njegov sumještanin Ilija Obrić dodaje: "Prošla je kroz mjesto Žegar, nekih 3 kilometra do centra i tu je stala".

Od ovog pravca odvikli su se i vozači, tako da su najčešća slika na toj cesti - krave! Promijenile su se države, nakon toga i vlade, a planirani je koridor postao cestom zaborava. Gotovo 25 kilometara nalazi se u Zadarskoj županiji, a kilometar i pol nikad nije asfaltiran.

"Dolazak Domovinskog rata, iseljavanje ljudi, sad je manje stanovnika tamo, prometa robnog skoro da i nema. Novac je uvik falija. Novca je uvik nedovoljno", kaže Mile Fabijan, ravnatelj Županijske uprave za ceste Zadar. U nedostatku novca za puni profil, unutar granica Šibensko-kninske županije jednu je traku u dužini od 5 kilometara prije 2 godine asfaltirala Općina Ervenik. Uskoro najavljuju i ostatak, do Knina.

"Kad se zatvori autoput, a zatvori se usred ljeta zbog gužve, to je jedini kvalitetni alternativni pravac. Kako to dosada nitko nije shvatio ili je shvatio pa neće da napravi, ja ne znam", veli Predrag Burza, načelnik Ervenika (SDSS).

I na suprotnoj, kninskoj strani radovi nikada nisu dovršeni. Inače, prema nekim izvorima, novac za izgradnju ovog prometnog pravca prenamijenjen je za organizaciju Mediteranskih igara u Splitu. Prošlo je otad skoro 40 godina, a projekt za zadarsku stranu pravca tek je sada priveden kraju. Sve će stajati 4 milijuna kuna. "Mi ćemo je, ako ne u tekućoj godini, onda u idućoj sigurno modernizirati i asfalirati", kaže Fabijan.

Do tada će vozači i dalje u jednom pravcu prelaziti trotračnu, jednotračnu i makadamsku cestu. I kao da to nije dovoljno, još i doživljavati kojekakve pustolovine s kravama na cesti.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene