Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Vidokokancerogeni

Brodovi u more ispuštaju otrovni benzen

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Visoko kancerogeni aromatski ugljikovodik benzen ispušta se s brodova za prijevoz kemikalija u Jadransko more, obično nakon što ga se iskrca u talijanskim lukama.

To zahtijevaju vlasnici brodova jer je odlaganje takvog otpada skupo, piše Novi list. U spremnicima brodova, nakon iskrcaja benzena ili nekih drugih kemikalija, ostane četiristotinjak litara tekućine koju prevoze, koja se zatim ispušta u more nakon isplovljivanja iz luke. Ispuštanje benzena teško se može otkriti jer je riječ o bezbojnoj tekućini koja vrlo lako isparava. Prema međunarodnoj konvenciji MARPOL brodovima je dopušteno ispuštanje nekih kemikalija, ali ne unutar 12 nautičkih milja od obale. Brod mora imati uređaje kojima se kontrolira količina i brzina ispuštanja. U slučaju benzena ispustiti se smije maksimalno 200 litara, a kako piše list, s brodova se, prema tvrdnjama pomoraca, ispušta najmanje duplo veća količina od dopuštene. Problem je i u tome što se kemikalije ispuštaju puno bliže obali no što je propisano.

Pročitajte i ovo Ruski predsjednik Vladimir Putin i savastopoljski upravitelj Mikhail Razvožajev Pogođeni ciljevi Ukrajina tvrdi da je u napadima pogodila ruske brodove, Rusi tvrde: "Samo su im oštećeni prozori" Akne na bradi: Većinom se javljaju kod odraslih osoba! Evo što ih uzrokuje i kako ih se riješiti Objava Američkog laboratorija U kozmetičkim proizvodima za akne poznatih brendova otkriven opasan sastojak

'Svi brodovi koji prevoze opasne tvari u tekućem stanju imaju knjigu o uljima te knjigu o transferu i prekrcaju tekućeg tereta u koje moraju unositi sve operacije i količine kojima raspolažu, te ih pri pranju spremaju u posebno izrađen tank na brodu (slop tank). Kemikalije s točno navedenim količinama predaju u sljedećoj luci, te se one dalje prate i obrađuju na propisan način', navode u Ministarstvu mora te naglašavaju kako 'plovni, plutajući i nepomični odobalni objekti mogu prazniti spremišta krutog i tekućeg otpada, zauljenih voda, fekalija i ostataka tereta s broda, kao i svih drugih tvari koje onečišćuju pomorsko dobro samo na mjestima u luci ili izvan nje gdje postoje uređaji za prihvat ovih tvari'.

Ali, prema riječima pomoraca, na Jadranu nema luka koje bi prihvatile ostatke benzena u tankovima, pa ovaj zakonski propis u ovom slučaju ništa ne znači. 'Naravno da nije dobro da kemikalije završe u moru jer one nemaju što tu tražiti budući da se prirodno ne nalaze u morskom okolišu. Benzen vjerojatno ne može napraviti štetu koju može napraviti nafta budući da nije tako gust, ali njegovo ispiranje u morskom okolišu sigurno nije nešto što bi itko trebao dopuštati', rekao je dr. sc. Grozdan Kušpilić, voditelj laboratorija za kemijsku oceanografiju i sedimentologiju te dodaje da se benzen u industriji intenzivno upotrebljava, zbog čega je njegovo prisustvo dosad ustanovljeno u mnogim prirodnim vodama. Benzen toksično djeluje na morske organizme i dolazi do nagomilavanje kemikalija ili nekih drugih tvari u živom organizmu. Kušpilić ističe da su koncentracije benzena tijekom ispitivanja bile više u odnosu na koncentracije koje možemo očekivati u morskoj vodi.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene