Najviše ispitanika prvo pročita naziv radne pozicije (34%) jer, kako neki ističu, 'znaju kakav posao žele raditi', prenosi Moj Posao.
Pročitajte i ovo
Predsjednički izbori
Ekskluzivno istraživanje Crobarometra: U Dnevniku Nove TV pogledajte kako stoje predsjednički kandidati
Utrka se zahuktava
ANKETA Za koga biste glasali da su danas izbori?
„To je dio koji me prvo privuče – ako oglas nije za moju struku, koja je sama po sebi specifična, znam da nemam što tražiti dalje“, objašnjava jedan od ispitanika, a drugi primjećuje kako se 'svaki dan izmišljaju nove pozicije' te dodaje: „Ako je oglas za takvu, onda ga preskačem“.
28% ispitanika u oglasu prvo pročita uvjete koji se očekuju od kandidata te ističu da široka lepeza traženih znanja i sposobnosti dokazuje 'nekvalitetnu podjelu poslova u firmi'.
Ime poduzeća najprije pročita 15% ispitanika, zato jer im je važna 'reputacija tvrtke' te ističu da 'o tome najviše ovisi plaća'.
„Poduzeća poznatog imena pružaju veću sigurnost pri zapošljavanju“, smatra jedan ispitanik, a drugi kaže kako se ne javlja na oglase u kojima ime poduzeća nije navedeno 'jer u nekima ne želi raditi, a u nekima rade ljudi za koje ne želim da znaju da traži posao'.
>> Probleme s mlađim šefom priznaje 18% ispitanika: 'Imaju previše energije i premalo iskustva'
Opis posla najprije privuče 12% ispitanika. „Prvo pročitam opis posla da vidim zanima li me uopće posao koji se nudi, nakon toga pročitam uvjete - ako je to dvoje zadovoljavajuće, onda se informiram o poduzeću i vrsti zaposlenja“, opisuje jedan od ispitanika.
Za 9% ispitanika najvažnije je prvo pročitati vrstu zaposlenja jer ih zanima 'što se konkretno nudi kod zaposlenja', te očekuju da vrsta zaposlenja bude istaknuta 'kratko, jasno i sažeto',a njih svega 3% u oglasu za posao najprije pročita informacije o poduzeću.
Zanimljivo je spomenuti kako je portal TheLadders proveo istraživanje u kojem je čak 44% tražitelja posla izjavilo da čitanju oglasa za posao posvete pet minuta, dok je njih 19% istaknulo da oglas čitaju čak deset minuta.
>>Ovo su stvari koje vaš šef NE želi čuti...
Kada su ti isti ispitanici podvrgnuti testiranju pomoću tehnologije koja prati njihov pogled i koliko se dugo zadržavaju na pojedinim dijelovima oglasa za posao, pokazalo se da im je u prosjeku potrebno svega 50 sekundi kako bi radnu poziciju ocijenili dobrom ili lošom prilikom, te svega 77 sekundi kako bi utvrdili podudara li se oglas s njihovim očekivanjima i vještinama koje posjeduju.
Selena Hadzibabic, voditeljica razvoja u TheLaddersu ističe da krivica radi velikog broja prijava nekvalificiranih kandidata nije samo na tražiteljima posla koji oglase čitaju površno, već i na poslodavcima koji 'sastavljaju oglase koje nije uvijek lako iščitati i razumjeti'.
Također upozorava da su nazivi radnih pozicija u oglasima često puta zbunjujući i neprikladni te kako bi bilo krajnje vrijeme da se 'skine veo tajne' s rubrike Plaća.
„U većini oglasa za posao ovaj se podatak izostavlja, ali u tom slučaju mnogi kvalitetni kandidati odustaju od prijave na oglas“. Kao alternativno rješenje objavi ovog podatka poslodavcima predlaže da u oglasu barem navedu raspon plaće.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook