U Fordu su potvrdili da krajem 2013. ili početkom 2014. stiže nasljednik Focus RS-a. Poput postojećeg visoko-performansnog hatchbacka, treća generacija imat će također oko 350 pa čak i do 380 KS, koje će se i dalje prenositi na prednje kotače.


Moramo priznati da smo se već pobojali da je Focus RS otpjevao svoje. Najnovije informacije daju dam tračak nade da ipak još uvijek nismo vidjeli sve od popularnog hatchbacka s oznakom RS.

Vezani članci Slika nije dostupna BMW koncept e – na dva kotača s nula emisija štetnih plinova Slika nije dostupna Lamborghini Gallardo Super Trofeo Stradale!

Prethodni Focus RS bio je FWD hatchback s 305 KS koji je izgledao kao da mu je mjesto na rally stazi, a ne na ulici. Unatoč tome što je sva ta snaga bila usmjerena na prednje kotače, RS se prilično dobro ponašao na cesti a tu dobru razinu upravljivosti možemo zahvaliti proizvođačevom RevoKnuckle ovjesu.

Fordov šef za modele srednje klase, Gunnar Hermann, objavio je da Fordovi inženjeri marljivo rade na tome da izvuku više snage iz proizvođačevog novog četverocilindričnog 2,0-litrenog turbo motora koji će se naći i pod poklopcem nadolazećeg Focus ST-a.

Treća generacija popularnog RS sportaša trebala bi dobiti prilično veliko povećanje snage. Podosta modificiran 2,0-litreni EcoBoost motor s turbo punjenjem trebao bi dostizati vrhunac na nevjerojatnih 380 KS čime bi imao više snage od 2,5-litrenog turbo motora s pet cilindara koji je bio zadužen za pokretanje prethodnog modela. Štoviše, novi agregat time bi bio moćniji i od onoga u limitiranom Focus RS500 modelu koji, da podsjetimo, ima 350 KS.

'Osim toga, novi RS i dalje će biti automobil s prednjim pogonom', dodao je Hermann i rekao da nemaju namjere odustajati od strategije pogona na dva kotača jer se pokazala prilično uspješnom kod prijašnjih modela pa zašto mijenjati nešto ako valja.

Ovo je pomalo šokantna vijest iz razloga što izvući imalo više iznad 300 KS iz 2,0-litrenog četverocilindričnog turbo motora nipošto nije lak zadatak, dapače ako brojke budu takve i u praksi biti će to najveća ukupna snaga u serijskom performansnom automobilu ove klase.

Međutim, Hermann smatra da je to moguće, a u slučaju da uspiju, novi RS će od nule do stotke ubrzati za oko 5,3 – 5,5 sekundi i postizati elektronički ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Što se tiče šasije, Hermannovi komentari ukazuju da će novi Focus RS dobiti dorađenu verziju Fordovog domišljatog RevoKnuckle prednjeg ovjesa.

Spomenuti ovjes koristi dorađeni McPherson koji omogućava da veća površina gume ostane u kontaktu s površinom prilikom žustrijeg prolaska kroz zavoje. Osim toga, čini se kako glasine da će RS dobiti elektromotor za pogon stražnjih kotača ne drže vodu.

Hermann očigledno smatra da nova šasija može podnijeti sav taj višak snage. Tako će osim poboljšanog ovjesa, novi RS treće generacije također koristiti još napredniju verziju proizvođačevog sustava raspodjele okretnog momenta.

Što se tiče Focus ST-a, novi ST model pod haubom ima 2.0-litreni EcoBoost turbo motor s 247 KS, a prvi primjerci u salonima će se pojaviti do kraja godine. Privlačna Fiesta s oznakom ST na haubi dobiti će 1,6-litreni EcoBoost s 200 KS, a u prodaju dolazi sljedeće proljeće. Oba modela bit će službeno predstavljena na nadolazećem Frankfurt Motor Showu u rujnu.

Moramo priznati da nam je žao što će se fenomenalni turbo motor iz sadašnjeg ST-a i RS-a umiroviti. To je bio jedan od razloga zašto ljudi kupuju te automobile umjesto Golfa GTi ili Megana RS s 2,0 turbo motorima.