Kako bi se podsjetili koje smo sve tehnologije i zanimljivosti vidjeli ove godine donosimo vam kratak pregled istih koje smo objavljivali na našem portalu.


Svake godine auto proizvođači i njihovi kooperanti oduševljavaju nas novim tehnologijama ili materijalima koji su spremni za uporabu na serijskim automobilima. Sva ta nova dostignuća omogućavaju auto proizvođačima da naprave sve kvalitetnije, modernije, lakše i bolje automobile.

Vezani članci DNEVNIK.hr aplikacija Evo zašto biste trebali skinuti novu DNEVNIK.hr aplikaciju (ako to već niste napravili) Maja Blumenšajn Nova mobilna aplikacija DNEVNIK.hr-a: "Potrudili smo se da pregled svih sadržaja bude što intuitivniji, što jednostavniji"

Uz nove tehnologije prisjetit ćemo se i raznih zanimljivosti koje smo mogli vidjeti ove godine. Tu možemo vidjeti svašta – od Yuga Nostalgija preko fenomenalne utrke slot autića do Hyundaijeve lude prezentacije ili vožnje rally vozača kroz šumu pri 227 km/h.

Sve u svemu, izdvojili smo za vas 12 zanimljivih priča a sada vam donosimo kratak pregled istih i njihove fotogalerije i video priloge.

  

 

Zračni jastuci od sada i izvan vozila (galerija fotografija i video prilog)
Novi Volvo V40 premijerno donosi inovativan sustav koji je po prvi puta primijenjen u jednom cestovnom automobilu. S ciljem umanjivanja ozbiljnosti ozljeda u slučaju da je nalet na pješaka neizbježan, novi Volvo V40 opremljen je novo-razvijenom tehnologijom zračnih jastuka za zaštitu pješaka, tzv. Pedestrian Airbag Technology.

Ovaj prvi takav sustav na svijetu radi na sljedeći način: senzori na prednjem braniku prepoznaju da je došlo do fizičkog kontakta između automobila i pješaka te se signalizira otvaranje prednjeg kraja poklopca motora ispod kojega se aktivira zračni jastuk. Zračni jastuk pokriva područje ispod podignutog poklopca motora te se proteže preko otprilike jedne trećine vjetrobranskog stakla i donjeg dijela A stupa.

 

Punjenje Li-ion baterija za manje od minute?? (galerija fotografija)
Korejski znanstvenici s UNIST-a (Ulsan National Institute of Science and Technology) razvili su litij-ionske baterije koje se mogu napuniti od 30 do 120 puta brže od standardnih litij-ionskih baterija na tržištu.

Paketi litij-ionskih baterija sve su manji i lakši te sa svakom novom generacijom imaju više kapaciteta i brže se pune. Razlamanjem velikih baterija u manje pojedinačne ćelije baterije za električna vozila već se sada mogu puniti brže nego prije ali to je maksimalan doseg koji je ostvariv postojećom tehnologijom.

Ove ultra-brzo punjive baterije neće biti jeftine, to je sigurno. To je ujedno i problem obzirom da su litij-ionske baterije koje se trenutno koriste u električnim vozilima ionako preskupe za većinu ljudi.

 

Kako funkcionira sustav ''autonomnog kočenja'' (galerija fotografija i video prilog)
Možda najveći imperativ u razvoju automobilske industrije, osim naravno smanjenja potrošnje goriva i emisija štetnih plinova, jest razvoj novih sigurnosnih sustava. Velik broj prometnih nesreća dogodi se zbog prekasnog ili preslabog kočenja. Vozač može kasniti u svojoj reakciji iz nekoliko razloga, kao što je manjak koncentracije ili loša vidljivost npr. u vožnji u smjeru zapada u kasnim popodnevnim satima kada je sunce vrlo nisko.

Radi takvih situacija, Europska komisija planira uvesti AEB ili Autonomous Emergency Braking sustav kao obaveznu opremu za sva nova vozila prodana u Europskoj uniji od 2014. godine. Statistički podaci ukazuju na činjenicu da čak 30.000 ljudi smrtno stradava na europskim prometnicama svake godine a broj ozlijeđenih još je puno veći.

Istraživanja Europske Komisije pokazuju da takvi sustavi mogu smanjiti učestalost prometnih nesreća za 27 posto i spasiti oko 8.000 ljudskih života godišnje.

 

Čelik i aluminij su teški – nema problema, stiže kovani magnezij (galerija fotografija)
General Motors u fazi je testiranja procesa termičkog oblikovanja ultra-lakih ploča ili bolje rečeno listova magnezija i obrade protiv korozije, prvog takvog u automobilističkoj industriji danas, koji će omogućiti širu primjenu ove izuzetno čvrste i otporne alternative čeliku i aluminiju.

GM želi proširiti primjenu komponenti manje mase u izradi vozila na globalnoj razini te se već ulažu napori u licenciranju spomenute, inovativne tehnologije. Krajnji cilj jest da razni proizvođači automobila koriste ovaj proces za izradu ultra-lakih komponenti od magnezija što dokazano donosi značajne uštede u masi vozila.

Magnezij obrađen GM-ovim termičkim postupkom teži 33 posto manje od aluminija, 60 posto manje od titanija i 75 posto manje od čelika, a obzirom da je poznata činjenica da manja masa vozila donosi uštedu u potrošnji goriva za očekivati je da će kupci vozila izrađenih od komponenti od magnezija (u kombinaciji s učinkovitijim agregatima ili hibridnim pogonskim sklopovima) na benzinske crpke ići s još manjim grčem u želucu.

 

Budućnost prometa – 'pametne' ceste (galerija fotografija i video prilog)
Nakon pametnih telefona stižu nam i 'pametne' ceste koje će moći izdavati obavijesti i upozorenja o vremenu, prometu, puniti električna vozila itd.

Dizajner i inovator Daan Roosegaarde i tvrtka Heijmans Infrastructure udružili su snage na jednom vrlo zanimljivom projektu a rezultat svog rada predstavili su na nizozemskom tjednu dizajna. Naime, Roosegaarde i Heijmans predstavili su prve prototipove svoje ''Pametne autoceste,'' koji bi mogli dovesti do posve novog principa gradnje autocesta u Europi koje bi bile ekološki održive, intuitivne i sigurnije za vozače.

Da se ne radi o pukoj maštariji govori podatak da je njihov prototip osvojio ''Best Future Concept'' nagradu te da će do sredine sljedeće godine Roosegaarde i Heijmans imati priliku implementirati svoju ideju na nizozemskim autocestama.

 

Dokumentarac o nastajanju Pagani Huayra modela (galerija fotografija i video prilog)
Pagani Automobili kao tvrtka je poznata po opširnoj primjeni naprednih kompozita u svojim jedinstvenim automobilima. Razvoj novih materijala i proizvodnih procesa doveo je do veće sigurnosti, manje mase vozila i posljedično tomu nižih emisija štetnih plinova.

Novi proizvodni pogon je dovršen a planovi za proširenje obuhvaćaju i izgradnju još većeg, tehnološki najnaprednijeg objekta za istraživanje i razvoj za rad na inovativnim konceptima, te novi laboratorij za razvoj naprednih kompozita.

Radi svih ovih razloga Pagani je odlučio snimiti i pokazati javnosti 15 minutni dokumentarac o nastajanju svog najnovijeg superautomobila.

 

Yugo nostalgia – rješenje iz Hrvatske (galerija fotografija)
Dok je ZUGO Miloša Paripovića osvajao publiku svojom parodičnom koncepcijom Yugo kulta, Yugo Nostalgia je zamišljen kao realna mogućnost (koliko god to može biti), gdje je sva duhovitost bila isključivo sadržana u nazivu kao igri riječima ('jugonostalgija').

Yugo Nostalgia je zamišljen kao ultralagan i jednostavan automobil koji proturječi zakonitostima kasnog kapitalizma – nema dodatne opreme, nema luksuznih dodataka, služi kao minijaturno prijevozno sredstvo od točke A do točke B, s malom potrošnjom energenata i niskom cijenom, kako prodajnom tako i cijenom održavanja.

U zamjenu za te 'nedostatke', dizajner je htio nagraditi korisnika simpatičnim oblikom i futurističkim stilom, kako bi se osjećao kao da posjeduje upravo neku vrstu gadgeta, a ne prijevoznu 'konzervu'. Vilim se nije bavio tehnologijom pogona, jer misli da to nije nešto o čemu bi dizajner karoserije trebao odlučivati, ali svakako da je dizajn prilagođen električnom pogonu kao očiglednom trendu koji bi mogao uzeti maha u bliskoj budućnosti.

 

Utrke slot autića kakve niste vidjeli! (galerija fotografija i video prilog)
Finci su poznati po svom 'strastvenom' odnosu prema automobilima i utrkama ali nismo znali da su ludi i za 'slot' autićima.

Ovisno o kategoriji, motori se vrte sve do 300.000 okretaja u minuti a autići jure 200 km/h!. Natjecanja su podijelili u dvije glavne klase: 'Slot Cars' i 'Slot Car Drag'.

U Slot Cars klasi staze su obično drvene ili plastične, sa 4 do 8 traka, duljine 20 do 60 metara. Rub staze podignut je 2 do 10 centimetara a broj zavoja je neograničen. Sve je spojeno sa kompjuterom i senzorima koji mjere brzine i krugove svakog pojedinog automobila.

U klasi 'Slot Car Drag' autići se utrkuju po ravnoj stazi (nešto kao Street Race). Njihova staza je ravna šnita od 16,72 metra. Stock automobilima treba oko 1,4 sekunde da prođu stazu uz izlaznu brzinu od 55 km/h. Top Fuel automobili, koji imaju posebno tunirane motore, stazu pređu za 0,4 sekunde uz izlaznu brzinu od preko 200 km/h. Stvarno brzo!

 

Nova igračka za dnevni boravak (galerija fotografija i video prilog)
Napokon prava stvar za okorjele ljubitelje video igara – predstavljamo vam vrhunski igrači simulator tvrtke Motion Simulation, u suradnji sa tvrtkom Ariel Atom.

Motion Simulation TL1 osmišljen je kako za upotrebu kod kuće tako i za komercijalne svrhe pri čemu se velika pažnja poklanja okolini u kojoj će simulator biti korišten.

Bez obzira da li se simulator koristi kao zasebna jedinica za vježbu za profesionalne vozače utrka ili pilote, ili za ultimativno 'gamersko' iskustvo koje je također moguće i u paru s više simulatora ako se želite sa svojim prijateljima utrkivati u stvarnom vremenu, Motion Simulation TL1 garantirano pruža najrealnije iskustvo koje postoji, osim naravno prave stvari.

Motion Simulation TL1 namijenjen je širokom rasponu korisnika, od profesionalnih vozača utrka, entuzijastičnih 'gamera' do onih koji traže najkvalitetnije i najrealnije simulacijsko iskustvo dostupno na tržištu. Na prvi pogled, vjerujemo da nitko neće biti razočaran.

 

Kako 'pravi igrači' bočno parkiraju (galerija fotografija i video prilog)
Mislite da vam ide bočno parkiranje? Čak i da ste sigurni da vam stvarno dobro ide bočno parkiranje, niste ništa vidjeli dok ne pogledate vozače u ovom video prilogu. Većina ovih filmića pokazuje ljude koji su se okušali u rušenju Guinessovog rekorda za bočno parkiranje dok ostali pokazuju kako to rade vješti amateri u stvarnom svijetu.

Uparkiravanje MINI-ja u mali prostor je stvarno fora ali ništa se ne može usporediti s klincem koji ufurava svoj mali električni autić. Ne samo što se bez imalo muke svojim električnim autićem ugurao u mali prostor već je bio toliko dobar pa se ispravio i odmaknuo autić prema naprijed da ne inkomodira vozača iza sebe.

Obavezno pogledati!

 

Prezentacija automobila kakvu još niste vidjeli! (galerija fotografija i video prilog)
Hyundai je do sada već postao poznat po svom jedinstvenom marketinškom pristupu a najnoviji u nizu je doista posebna kreacija nazvana Hyper-Matrix. U osnovi, radi se o ekranu koji osim što prikazuje razne vizualne kreacije ima i vrlo poseban plošni efekt postignut pomicanjem kocki na ekranu.

Hyper-Matrix je pokretna zidna instalacija koja se sastoji od 3500 pojedinačnih kocki pri čemu se svaka kocka može pomicati do 32 cm prema naprijed i natrag po vodoravnoj osi. Poseban mehanizam, tzv. linearni aktuator koji kontrolira pomicanje svake kocke stvoren je posebno za ovu izložbu a isti pretvara kružno kretanje u linearno kretanje korištenjem raznih malih motora, remena i kotača i kolotura.

Cijela prezentacija traje oko 6 minuta a kombinacijom glazbe i vizualnih prikaza stvara se doista lijep i impozantan efekt te je vrijedi pogledati neovisno o tome volite li Hyundai automobile ili ne.

 

Vožnja kroz šumu pri 227 km/h? (galerija fotografija i video prilog)
Za kraj ostavili smo ludu vožnju rally vozača koji je napravio vrlo zanimljiv 'filmić' vožnje automobilom divljim putevima austrijskih šuma pri brzinama preko 200 km/h!

Danas smo se već navikli na lude brzine koje vozači raznih disciplina dosežu ali jedno su utkre na betonskim stazama i motodromima gdje se ipak moraju poštivati sigurnosne procedure i hrpa detalja a drugo su divljine, drvoredi i blato, automobili od 300 KS i brzine preko 200 km/h!

Beppo Harrach, 33-godišnji austrijski rally prvak, provozao je EVO IX po nevjerojatno uskoj šumskoj stazi pri čemu je na momente postizao brzine i preko 200 km/h, točnije 227 km/h !
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

 

Klikom na svako ime članka možete pristupiti izvornom članku kao i velikim video i foto galerijama.

Željeli smo vam još jednom pokazati neke tehnološke inovacije koje smo vidjeli ove godine ali i ludorije kojih nam stvarno nikada nije dosta. Odabrali smo ponešto za svačiji ukus te se nadamo da ćete uživati u kratkom pregledu koji smo za vas pripremili.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju