Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Čelik i aluminij su teški – nema problema, stiže kovani magnezij

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Američki General Motors objavio je da provode testiranja novog termičkog procesa obrade ultra-lakih komponenti od magnezija koji bi trebao donijeti još manju ukupnu masu vozila.

General Motors u fazi je testiranja procesa termičkog oblikovanja ultra-lakih ploča ili bolje rečeno listova magnezija i obrade protiv korozije, prvog takvog u automobilističkoj industriji danas, koji će omogućiti širu primjenu ove izuzetno čvrste i otporne alternative čeliku i aluminiju.

Pročitajte i ovo Mg Mivela - 1 NOVA ZNANSTVENA ISTRAŽIVANJA Uloga magnezija u pandemiji koronavirusa PR MG MIVELA Na svjetskom skupu o istraživanju magnezija prezentirani rezultati kliničke studije Mg Mivele

GM želi proširiti primjenu komponenti manje mase u izradi vozila na globalnoj razini te se već ulažu napori u licenciranju spomenute, inovativne tehnologije. Krajnji cilj jest da razni proizvođači automobila koriste ovaj proces za izradu ultra-lakih komponenti od magnezija što dokazano donosi značajne uštede u masi vozila.

Magnezij obrađen GM-ovim termičkim postupkom teži 33 posto manje od aluminija, 60 posto manje od titanija i 75 posto manje od čelika, a obzirom da je poznata činjenica da manja masa vozila donosi uštedu u potrošnji goriva za očekivati je da će kupci vozila izrađenih od komponenti od magnezija (u kombinaciji s učinkovitijim agregatima ili hibridnim pogonskim sklopovima) na benzinske crpke ići s malo manjim grčem u želucu.

Proizvođači automobila do sada su pokušavali proizvesti pouzdane, drugim riječima čvrste plohe (listove) magnezija koje bi ujedno bile otporne na koroziju za što su najčešće koristili konvencionalne metode oblikovanja ploha ili listova metala. GM-ov patentirani proces podiže temperaturu magnezija na 450 stupnjeva Celzija što omogućava da se materijal oblikuje u precizne, čvrste oblike.

Takvim procesom GM je već proizveo unutarnji panel za poklopac prtljažnika od listova magnezija koji je spreman na masovnu proizvodnju. Testiranjima je potvrđeno da isti s lakoćom podnosi opterećenja od 250 kg tj. 77.000 udaraca robotskom rukom.

Kovani magnezij u automobilskoj se industriji koristi za izradu raznih dijelova automobila od upravljača do kućišta motora, međutim GM je prvi koji će koristiti ovakve termički oblikovane listove magnezija za strukturalne aplikacije te očekuju da će primjena ovako obrađenog magnezija biti samo sve veća kombiniranjem s drugim materijalima te daljnjim unapređivanjem procesa obrade s ciljem smanjenja troškova proizvodnje.

04.05.2011. - Lexusov stroj za tkanje karbonskih vlakana

 

GM-ov odjel za istraživanje i razvoj nedavno je predstavio još jednu inovativnu tehnologiju, također prvu takvu u automobilističkoj industriji, ovoga puta vezanu za varenje aluminija što bi trebalo dovesti do još šire primjene ove kovine u izradi vozila.

USAMP (United States Automotive Materials Partnership) procjenjuje da bi do 2020. godine oko 160 kg magnezija trebalo zamijeniti 230 kg čelika i 60 kg aluminija za svaki pojedinačan automobil, što donosi ukupno smanjenje mase od 15 posto. Ovakvo smanjenje mase potencijalno bi moglo dovesti do smanjenja potrošnje goriva od 9 do 12 posto.

GM će novim unutarnjim panelom poklopca prtljažnika već sada uštediti jedan kilogram u usporedbi s istom komponentom koja se trenutno izrađuje od čelika.

''Svaki gram manje važan je za smanjenje potrošnje goriva,'' rekao je Greg Warden, izvršni direktor odjela za izradu karoserija, i dodao: ''Mogućnost da zamijenimo teške dijelove od čelika s ovim, trenutno najlakšim postojećim komponentama na tržištu, pomoći će nam da dodatno smanjimo potrošnju goriva što će se garantirano svidjeti našim kupcima diljem svijeta. Pored toga, ove nove komponente od magnezija i dalje su jednako sigurne, čvrste i garantiraju dugotrajnost.''

Proizvođači su se također borili s načinima da učine komponente od magnezija otpornima na koroziju. GM-ov patentirani tretman za termički oblikovan magnezij prošao je kroz 10-tjedni test besprekidne (24 sata na dan) izloženosti elementima poput soli, 100-postotne vlage i ekstremnih temperatura.

Magnezij će tako vrlo skoro postati zamjena za aluminij koji je već do sada pokazao velike dobrobiti u uštedi mase i potrošnje. Svojom čvrstoćom i otpornošću na vremenske elemente, čini se da ima vrlo izglednu i uspješnu budućnost u automobilskoj industriji!
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene