Znatno agilniji od svog prethodnika, niže potrošnje i s još više prostora, udobnosti i tehnologija nego ikada ranije, nova B klasa već sada ima svjetlu budućnost.


Nova B klasa je kompaktni monovolumen s puno prostora i dinamičnim voznim karakteristikama, što se očituje u linijama automobila. Široka izražajna rešetka i svjetlosni sklopovi koji se protežu prema bočnim stranama automobila naglašavaju širinu vozila i njegov dinamični karakter, dok stražnji kraj karakterizira široko stražnje staklo, dvodijelni stražnji svjetlosni sklopovi i široka vrata prtljažnika.

Vezani članci Policija na motoru, ilustracija Kamionom udario policajce na motorima, teško su ozlijeđeni: Policija objavila detalje nesreće na autocesti Nezgoda Motociklist za dlaku izbjegao nesreću, komad krova ga je promašio svega nekoliko centimetara

Izvanredni koeficijent otpora zraka od 0,26 cd plasira novu B klasu na sam vrh ponude. S opcionalnim ECO Technology paketom koji će biti dostupan u kasnijem trenutku, nova B klasa mogla bi svojim aerodinamičkim karakteristikama parirati čak i vozilima poput Coupea E klase koji ima koeficijent otpora zraka od 0,24, što bi bilo apsolutno fenomenalno za vozilo ovakve konstrukcije.

Nova generacija kompaktnog monovolumena čak je 5 centimetara niža od svog prethodnika, a visina sjedala u odnosu na cestu također je smanjena za 86 mm za lakše ulaženje u vozilo (dužina-4359mm, širina-1786mm, visina-1557mm).

Na zahtjev mnogih kupaca, položaj sjedenja više je uspravan nego ranije dok istovremeno ima više mjesta za glavu što će posebno cijeniti osobe natprosječne visine. Ovaj ergonomski bolji položaj u kombinaciji s nižom podnicom na stražnjem kraju rezultirao je povećanjem prostora za nove (976mm) pri čemu će nova B klasa i u ovom pogledu biti vodeći model u klasi s boljim brojkama čak i od S i E klase.

Nova B klasa biti će dostupna i s tzv. EASY-VARIO-PLUS sustavom koji se nalazi na popisu dodatne opreme. Spomenuti sustav omogućava jednostavnu reorganizaciju unutrašnjeg prostora za potrebe prijevoza većih predmeta, pomicanjem stražnjih sjedala obujam prtljažnog prostora raste s 488 na 666 litara a prednje suvozačevo sjedalo također se može potpuno preklopiti.

Visoko-kvalitetni materijali i elegantno ali i vrlo moderno oblikovane površine, mnoštvo detalja i vrlo precizna izrada ono su što budući kupci mogu očekivati od interijera nove B klase. Ovako moderan i sofisticiran interijer prvi se puta može naći u klasi monovolumena, te će vlasnici nove B klase moći uživati u svom luksuzu i razini opremljenosti više klase vozila.

Komandna ploča opcionalno može biti presvučena u ARTICO presvlaku od umjetne kože, a to je samo jedan od elemenata četiri paketa opreme (Chrome, Sports, Exclusive i Night) koji omogućavaju kupcima da personaliziraju svoj automobil prema vlastitom ukusu.

Tri velika okrugla ventilatora u sredini i njihovi jedinstveno dizajnirani križni otvori dodaju sportski izgled pa se barem na tren vozač može osjećati kao da sjedi u SLS-u, a ne obiteljskom monovolumenu. Ekran dolazi u dvije veličine (5,8 i 7 inča) i izgleda kao da gotovo lebdi iznad SLS-ovskih ventilatora, a osim modernog dizajna karakterizira ga prikaz u boji (TFT) što izgleda vrlo atraktivno u već ionako vrlo modernom interijeru.

Trokraki upravljač s srebrnkastim kromiranim umetkom na srednjem kraku, instrumentna ploča s četiri analogna okrugla mjerača te sjedala s kontrastnim prošivima dodatno naglašavaju sportski karakter nove B klase.

Nova B klasa na tržište uvodi nove četverocilindrične benzinske i dizelske agregata te novi ručni i automatski mjenjač. Novi agregati i sustavi prijenosa razvijali su se simultano što je omogućilo maksimalnu koordinaciju rada motora i mjenjača što se pokazalo vrlo korisnim prilikom implementacije ECO Start/Stop sustava koji dolazi kao dio osnovne opreme sa svim modelima nove B klase.

Neke od karakteristika novog pogonskog sustava su niska potrošnja goriva, vrlo uglađen rad, visoka vučna snaga već pri malim okretajima, održivost vezano za nove standarde o emisiji štetnih plinova te niska masa. Zbog poprečne ugradnje, motori koji svi imaju turbo punjenje i dva tipa mjenjača vrlo su kompaktnih dimenzija.

Novi četverocilindrični benzinci (tvorničke oznake M270) označavaju lansiranje kompletno nove serije motora. Proces izgaranja goriva temelji se na Mercedes-Benzovom sustavu direktnog ubrizgavanja treće generacije koji je uveden prošle godine s BlueDIRECT V6 i V8 motorima. Nova B klasa biti će prvo kompaktno vozilo u klasi s ovakvim tipom motora.

Novi motori projektirani su za poprečno i uzdužno postavljanje. S novom B klasom u početku će se nuditi jedinice zapremnine 1,6 litara pod oznakama B 180 sa 122 KS i B 200 sa 156 KS. Maksimalan okretni moment od 200 tj. 250 Nm dostupan je već od 1.250 o/min.

Nova četverocilindrična dizelska jedinica evoluirala je iz OM651 motora koji se nalazi u modelima C i S klase a radi se o common-rail motoru treće generacije s direktnim ubrizgavanjem. S manjom zapremninom, točnije 1,8 litara, B 180 CDI dostavlja 109 KS dok B 200 CDI dostavlja 136 KS. Maksimalan okretni moment kod početne motorizacijske varijante iznosi 250 Nm a dostupan je od 1.400 o/min a sa jačim B 200 CDI dolazi maksimalan okretni moment od 300 Nm dostupan od 1.600 o/min.

Još jedna novost je 7G-DCT mjenjač s dvije spojke koji je iznimno kompaktan i iznimno varijabilan obzirom na sedam stupnjeva prijenosa koliko je na raspolaganju. Mjenjač ima električnu uljnu pumpu za Start/Stop funkciju, a promjena brzina odvija se gotovo neprimjetno, te tako nudi lagodnost automatika s učinkovitošću ručnog mjenjača.

'Začuđujuće agilan' su riječi kojima su svi testni vozači koji su imali prilike iskušati novu B klasu opisali vozne karakteristike novog monovolumena. Tri faktora su bila ključna za poboljšanje dinamike i performansi vozila u odnosu na svog prethodnika, a isto ni na koji način nije nepovoljno utjecalo na udobnost u vožnji: niže središte gravitacije, nova stražnja osovina s četiri spone i dorađen ESP sustav.

Uz određenu nadoplatu može se naručiti i sportski ovjes. Središte gravitacije niže je za 20 mm nego ranije i ovjes ima sportske amortizere sa selektivnim radom i Direct-Steer sustav koji dodatno naglašavaju sportski karakter automobila.

Po prvi put u klasi kompaktnih monovolumena, B klasa donosi radarski sustav koji upozorava na mogućnost sudara, a u standardnu opremu ulazi i podesivi Brake Assist sustav. Collision Prevention Assist je sustav koji vizualnim i zvučnim signalima upozorava moguće nepažljivog vozača na prepoznate prepreke te priprema Brake Assist sustav za najpreciznije moguće kočenje. Sustav se aktivira istog trena kada vozač zdušno stisne kočnicu. Lančani sudari uskoro bi mogli tako postati stvar prošlosti.

Demokratizacija sigurnosti što drugim riječima znači da cjenovno niže klase vozila u novije doba sve češće dolaze s razinom sigurnosti kakva se inače nudila s modelima u vrhu ponude, dovela je do toga da kupci nove generacije B klase mogu očekivati zaista zavidan popis pomoćnih i sigurnosnih sustava preuzetih s većih i skupljih modela.

Da spomenemo samo neke, radi se o adaptivnim svjetlosnim sklopovima, sustavu za detekciju vozila u mrtvom kutu, sustavu za upozorenje u slučaju prelaska u drugi prometni trak, sustavu za upozorenje u slučaju da vozač ne obraća pažnju na prometnicu, sustavu za detekciju prometnih znakova i regulaciju brzine vožnje sukladno istima, sustavu za pomoć pri parkiranju, sustavu za pomoć pri vožnji uzbrdo, kameri za vožnju unatrag, Linguatronic sustavu za glasovne komande te Distronic Plus sustavu za održavanje unaprijed određene udaljenosti od vozila ispred.

Prvi put u ovoj klasi vozila bit će dostupan i PRE-SAFE sustav koji smo premijerno vidjeli u S klasi još 2002. godine. Spomenuti sustav u slučaju sudara utječe na razne funkcije u automobilu, kao npr. zatezanje i otpuštanje sigurnosnih pojaseva, zatvaranje bočnih prozora i kliznog staklenog prozora (šibera) te prilagođavanje položaja sjedala u optimalan položaj za maksimalnu učinkovitost ostalih sigurnosnih elemenata poput pojasa koji se prilagođavaju visini putnika i zračnih jastuka. Novost su zračni jastuci za područje zdjelice za vozača i suvozača koji prekrivaju ne samo torzo već cijeli gornji dio tijela od zdjelice do glave.

Pristup internetu, LINGUATRONIC sustav za glasovne komande, dvije varijante navigacijskog sustava za dva različita budžeta, informacijski i komunikacijski sustav koji su vrlo lagani za korištenje, samo su neke od karakteristika multimedijskog sustava koji je također vodeći u klasi. Na korištenje sa tzv, COMMAND Online multimedijskim sustavom dostupne su i razne aplikacije poput Google Local Search and Weather, Google Maps i drugo.

Uz sve gore spomenuto, nova B klasa zaista je idealan obiteljski auto koji je ujedno moderan, tehnološki napredan i estetski vrlo ugodan oku. Također treba spomenuti da je konstrukcijski gledano, nova B klasa već sada kompatibilna sa budućim alternativnim pogonskim sklopovima (spojnice u šasiji i karoseriji omogućavaju da se podvozje prilagodi potrebama alternativnih pogonskih sklopova, a odjeljak u podnici ispod stražnjih sjedala nudi slobodan prostor za ugradnju akumulatora energije) te je stoga sasvim moguće da će se u skoroj budućnosti pojaviti i hibridna ili električna verzija.

Svjetska premijera nove B klase zakazana je za Frankfurt International Motor Show koji je na rasporedu od 13. do 25. rujna ove godine, a u prodaju kreće u studenome.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju