U srijedu su službeno objavljeni rezultati ovogodišnjeg međunarodnog natjecanja za najbolji motor godine - 2012 International Engine of the Year Awards. Pobjednici su proglašeni na Engine Expo sajmu u Stuttgartu a o istima je odlučivalo vijeće sastavljeno od najutjecajnijih i najpoznatijih novinara auto-moto časopisa iz cijelog svijeta.
Glavnu nagradu i titulu pobjednika cjelokupnog natjecanja odnio je Fordov izvrstan 3-cilindrični motor zapremnine 999c s turbo punjačem koji se nalazi pod poklopcem Ford Focusa.
Spomenuti Fordov 1.0-litreni motor borio se za prvo mjesto s prošlogodišnjim pobjednikom koji se također nalazi u klasi motora zapremnine od ispod 1 litre, točnije dvocilindričnom TwinAir jedinicom iz FIAT-a. Čini se da suci i dalje ostaju naklonjeni nekim od najmanjih motora u industriji o čemu je komentar dao i Dean Slavnich, urednik časopisa Engine Technology International i su-predsjedatelj International Engine of the Year Awards-a, rekavši sljedeće:
''Ovo je bila dominantna pobjeda za Fordov motor i važno je zapamtiti da glavna nagrada za najbolji motor godine nije povezana sa zapremninom motora ili bilo kojim drugim kriterijem osim izvrsnog inženjeringa i sposobnosti motora u odnosu na vozilo koje pogoni u širem tržišnom kontekstu. To što motori manje zapremnine i dalje ostavljaju najbolji utisak sagledavajući cijelu sliku, pa čak i u odnosu na jače, visoko-performansne motore, jako puno govori o tome koliko se i u kojem smjeru razvijala automobilistička industrija tijekom proteklih nekoliko godina.''
Fordov motor uspio je oteti prestižnu glavnu nagradu za najbolji motor godine te je istovremeno osvojio i nagradu za najbolji novi motor (Best New Engine) te najbolji motor u kategoriji motora zapremnine ispod 1 litre (Sub 1-liter).
Što se tiče ekološki orijentiranih pogonskih sklopova, unatoč Fordovim izvrsnim ekološkim preporukama, GM-ov Range Extender, 1.4-litreni motor s unutarnjim izgaranjem koji pogoni Europski automobil godine za 2012., Chevrolet Volt, odnio je nagradu u ovoj kategoriji.
Graham Johnson, su-predsjedatelj međunarodnog natjecanja za motor godine i upravni direktor UKIP Media & Events tvrtke, koja je ujedno i organizator Engine Expo manifestacije i ovog natjecanja, kaže: ''Čista električna vozila nikada zapravo nisu bila realna i održiva alternativa motorima s unutarnjim izgaranjem ponajprije zbog svog ograničenog dometa i lošeg ponašanja u hladnim krajevima s niskim temperaturama zraka, ali GM-ov 'Range Extender' koncept rješava oba pitanja te je stoga doista istinski putokaz za budućnost.''
U posljednjoj kategoriji nevezanoj za zapremnine motora, Ferrari je još jednom pobrao lovorike sa svojim 4.5-litrenim V8 motorom s 570 KS koji se nalazi u 458 Italiji. S nevjerojatnim performansama i prekrasnim zvukom, spomenuti motor odnio je nagradu za motor s najboljim performansama ('Best Performance Engine') te za najbolji motor u kategoriji zapremnine iznad 4 litre ('Above 4-litre' ) već drugu godinu za redom.
Što se tiče ostalih kategorija po zapremnini motora, njemački inženjering ponovno je utvrdio svoju dominaciju. BMW je tako odnio nagrade u četiri kategorije, točnije u kategoriji motora zapremnine od 3 do 4 litre za svoj 4-litreni V8 iz BMW M3, zatim u kategoriji od 2.5 litre do 3.5 litre za svoj 3-litreni bi-turbo šesterocilindrični benzinski motor koji se pak nalazi u M coupeu serije 1, 335i te Z4 35is modelima; u kategoriji od 1.8 litara do 2 litre za svoj 2-litreni twin-turbo četverocilindrični benzinski motor prisutan u velikom broju modela u ponudi bavarskog proizvođača te u konačnici u kategoriji od 1.4 litre do 1.8 litara za svoj 1.6-litreni četverocilindrični turbo motor razvijen u suradnji s PSA Peugeot Citroën, s kojime je BMW i podijelio spomenutu nagradu.
Volkswagen/Audi grupacija, iako nedvojbeno nadigrana, s međunarodnog natjecanja nije otišla praznih ruku. Audi je osvojio nagradu za svoj 2.5-litreni peterocilindrični turbo motor iz Audi TT RS-a i RS3 Sportbacka u klasi motora zapremnine od 2 litre do 2.5 litre, dok je VW pak nagrađen za svoj vrlo popularan 1.4-litreni TSI Twincharger motor te je tako još jednom obranio titulu prvaka u kategoriji od 1 litre do 1.4 litre.
Ovo 14. po redu međunarodno natjecanje za motor godine održano je na Engine Expo sajmu u Stuttgartu u Njemačkoj 13. lipnja. Ovo natjecanje jedan je od ključnih događaja na kalendaru cijele automobilističke industrije koji definitivno nitko ne propušta a na kraju istoga dodijeljeno je sveukupno 12 nagrada raznim proizvođačima za koje je panel sudaca zaključio da su postigli izvrsnost u projektiranju i izradi pogonskih sklopova.
Najbolji novi motor:
Ford 1.0 turbo 3 cilindra (Ford Focus 100 KS, 125 KS)
Najbolji 'zeleni' motor:
GM 1.4 (Chevrolet Volt, Opel Ampera 150 KS)
Najbolji sportski motor:
Ferrari 4.5 V8 (458 Italia 570 KS)
Najbolji motor iznad 4 litre obujma:
Ferrari 4.5 V8 (458 Italia 570 KS)
Najbolji motor od 3-4 litre obujma:
BMW 4.0 V8 (M3 420 KS)
Najbolji motor od 2,5-3 litre obujma:
BMW 3.0 bi-turbo 6 cilindara (1 M coupe, 335is, Z4 35is – 340 KS)
Najbolji motor od 2-2,5 litre obujma:
Audi 2.5 turbo 5 cilndara (Audi TT RS, RS3 – 340 KS)
Najbolji motor od 1,8-2 litre obujma:
BMW 2.0 twin-turbo 4 cilindra (serija 1, 3, 5, Z4 i X1 – 184 ili 245 KS)
Najbolji motor od 1,4-1,8 litre obujma:
BMW 1.6 turbo 4 cilindara (PSA grupa, 184-200-211 KS)
Najbolji motor od 1-1,4 litre obujma:
Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (VW, SEAT, Skoda, Audi – 180 KS)
Najbolji motor ispod 1 litre obujma:
Ford 1.0 turbo 3 cilindra (Ford Focus 100 KS, 125 KS)
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.