Land Rover je nedavno predstavio dva nova konceptna modela - DC100 i DC100 Sport, kojima britanski proizvođač želi istražiti reakcije tržišta na novi dizajnerski smjer i potencijalni konačni izgled novog modela koji ima prilično nezavidnu zadaću – zamijeniti legendarni Defender.


Land Rover i dalje se ne može odlučiti kojim putem krenuti kod razvoja nove verzije Defendera . Iako su dizajneri u Land Roveru željeli zadržati taj grubi ali pouzdan i avanturistički izgled i dojam izvornog automobila, novi DC100 koncepti razvijeni su kako bi pokazali javnosti što sve terensko vozilo nove generacije može ponuditi i kako bi buduća obitelj Defender vozila mogla izgledati.

Vezani članci Slika nije dostupna Stigle vrućine, evo kako pripremiti automobil da se lakše bori s njima Slika nije dostupna Sjajni Land Roveri iz Bugarske

Konceptne studije predstavljene na L.A. Auto Showu blago su evoluirale u odnosu na modele predstavljene na frankfurtskom auto salonu u rujnu ove godine, te po novome leže na optimiziranim off-road 20-inčnim alu-naplatcima omotanim Cooper all-terrain pneumaticima. DC100 također je opremljen off-road paketom opreme koji uključuje izdignutu cijev ispušnog sustava za vožnju kroz vodu i krovni nosač.

Unatoč coupe i kabriolet formi, ovo vozilo očigledno je stvoreno kao terensko vozilo iako s izuzetno modernim predznakom. Kratki prednji i stražnji prevjes olakšavaju terensku vožnju pod oštrim kutovima a izrazito okomito postavljeno vjetrobransko staklo i velike okomite staklene plohe omogućavaju vrlo dobru vidljivost a za estetski dojam tu je prepoznatljivo lice s okruglim svjetlosnim sklopovima i izražajnom prednjom rešetkom uz neizostavno vitlo.

DC100 Sport inkorporira sve to i dodaje još malo osjećaja slobode koji su pružali i stari Land Roveri s mekim sklopivim krovovima i sklopivim vjetrobranskim staklima. Terenska vožnja sa spuštenim krovom i rasklopljenim prednjim vjetrobranskim staklom sigurno je vrlo zanimljivo iskustvo.

Temeljne vrijednosti Land Rover vozila poput raznovrsnosti i izuzetnih sposobnosti za terensku vožnju također su okosnica i novih konceptualnih studija koje sadrže mnoštvo inovativnih off-road tehnoloških pomagala kako bi skinuli dio tereta s vozača. Da spomenemo samo neke, tu je visoko hvaljeni Terrain Response sustav koji optimizira rad automobila ovisno o vozačkim uvjetima bez potrebe da vozač intervenira odabirom određenog podešenja. Tu je zatim novi Terrain-i sustav koji proizvodi topografsku kartu terena ispred automobila i preko ekrana podatke prikazuje u 3D prikazu. Terrain-i automatski prepoznaje potencijalne opasnosti i predlaže alternativne pravce. U gradskoj vožnji ovaj isti sustav također je programiran da prepoznaje pješake na cesti te potencijalno rizične situacije s izuzetno visokom preciznošću. Novi Wade Aid sustav koristi sonare ugrađene u branike i retrovizore koji mjere dubinu vode. Kao i kod Terrain Response sustava, i ovaj Wade Aid sustav optimizira podešenja automobila za prelaženje preko vodenih površina tako što automatski zatvara razne otvore na karoseriji, povisuje visinu vozila, odabire manji stupanj prijenosa te savjetuje preporučljivu brzinu vožnje, te uz povišenu ispušnu cijev zaista brige nema u inače vrlo zahtjevnim uvjetima.

Održivost je također jedna od temeljnih vrijednosti i karakteristika Land Rover vozila – gotovo tri četvrtine svih Defendera ikada prodanih, a prodano ih je gotovo dva milijuna, i dalje su u voznom stanju. DC100 koncepti projektirani su i s tim ciljem na umu ali priču odvode i korak dalje. U želji da novi Defender bude jednako dugovječan kao i njegov legendarni prethodnik, novi Land Roverov terenac mora biti ekološki orijentiran što je omogućeno novim tehnološkim inovacijama.

Prva takva je inteligentni Twin-Solenoid Stop/Start sustav koji radi u kombinaciji s najnovijim 8-stupanjskim mjenjačem a oba su dizajnirana na način da se mogu prilagoditi budućem hibridnom pogonskom sklopu. Druga je vrlo jedinstven Driveline Disconnect sustav koji šalje snagu na prednju osovinu u svim situacijama osim u onima kada je pogon na sva četiri kotača zaista nužan zbog vremenskih ili terenskih uvjeta. Za razliku od uobičajenih sustava koji raspodjeljuju snagu na prednju i/ili stražnju osovinu, ovaj sustav ne koristi elektroniku već fizički odvaja stražnju osovinu koju isto tako ponovno uključuje u nekoliko milisekundi. Uz sve to, terenska vožnja postati će naglo primamljiva i dostupna i manje iskusnim vozačima dok će onima kojima off-road nije strani pojam dodatno olakšati vožnju i upravljivost.

Ostaje nam da vidimo što će Land Rover na kraju odabrati za nasljednika fenomenalnog Defendera!

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju